فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح داشبورد مدیریتی در سازمان راهداری

عصر خودرو : معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اجرای طرح مدیریت داشبورد در این سازمان، گفت: تمامی اطلاعات جاده ها و عملکرد سازمان به صورت برخط در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

اجرای طرح داشبورد مدیریتی در سازمان راهداری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، شهرام آدم نژاد در نشستی خبری با اشاره به اجرای طرح داشبورد مدیریتی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: پروژه داده های ثبتی در سازمان راهداری از گذشته انجام می شد و پس از آن بارنامه ها بصورت سیستم برخط راه اندازی شد.

    وی با بیان اینکه برای راه اندازی طرح داشبورد مدیریتی در ابتدا داده ها به ثبت رسید، افزود: بر همین اساس ثبتی کردن و برخط کردن بارنامه‌ها، صورت وضعیت‌ها، ترددشمارها، سیستم‌های CMR ناوگان بین‌المللی، معاینه فنی، کارت هوشمند، کلیه عملیات ترانزیتی، سامانه اضافه تناژ WIM، دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات سرعت، سامانه هواشناسی جاده‌ای RWIS، کارت سلامت رانندگان، شبکه عوارض کشور GIS، سیستم مدیریتی ناوگان راهداری FMS، سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض ETC و داده‌ها دیگر انجام شد.

    معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بااعلام اینکه این طرح برای تصمیم گیری صحیح مدیران اجرایی شده است، اظهار داشت: با اجرای این سیستم از تصمیم های سلیقه‌ای و فردی جلوگیری می شود و مدیران می توانند با استفاده از آمار و اطلاعات درست، تصمیم بگیرند.

    آدم نژاد ادامه داد: اقدام اول برای راه اندازی این سیستم، نسبی کردن داده ها و گام دوم ایجاد داشبورد بوده است که در این راستا یکسری اطلاعات در این سیستم به ثبت می رسد و با جستجوی برخی داده ها، خروجی را در اختیار مدیران قرار می دهد.

    وی با تاکید بر اینکه سازمان راهداری این اقدام را برای ایجاد هوش سازمانی گرفته تا انحراف معیار تصمیم مدیران را کاهش دهد، گفت: تردد خودروها به تفکیک استان ها، متوسط سرعت در تمام شبکه، میزان بار حمل شده و دیگر اطلاعات در این سیستم به ثبت می رسد.

    معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اینکه در راستانی اجرای حقوق شهروندی، سازمان راهداری این سامانه را تا یک‌ماه دیگر در اختیار مردم هم قرار میدهد، افزود: این اقدام برای نظارت شهروندان بر عملکرد سازمان انجام می گیرد، ضمن آنکه مردم می توانند با ارسال تصاویری از وضعیت جاده ها یا حوادث به سامانه 141، به مدیران کمک کنند.

    آدم نژاد با تاکید بر اینکه این طرح بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نیست، اظهار داشت: تحلیل و آنالیز داده ها می تواند نقش زیادی در حمل و نقل کشور داشته باشد و نیاز بسیاری را در این بخش تامین کند. سازمان راهداری هم به عنوان یک سازمان پیش رو در امر حقوق شهروندی، این سامانه را بصورت برخط در اختیار مردم قرار می دهد. ضمن آنکه سازمان‌هایی مثل سازمان هلال احمر٬ امداد و نجات و پلیس راه نیز می‌توانند از اطلاعات داشبورد مدیریتی استفاده کنند.

    وی ادامه داد: سازمان‌های کشور در آینده باید با داشبورد مدیریتی اداره شوند و فکر نمی‌کنم در آینده‌ شاهد بقای سازمانی بدون داشبورد مدیریتی باشیم و این سامانه مدیریتی از بسیاری هزینه‌ها می‌کاهد و موجب صرفه‌جویی و به حداقل رسیدن تصمیم‌گیری‌های غلط می‌شود.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: با استفاده از داشبورد مدیریتی می‌توان عملکرد مدیران اجرایی سازمان را نیز ارزیابی کرد و درباره جابه جایی مدیران نیز تصمیم‌گیری کرد.

    آدم نژاد افزود: تا پایان سال 95 تمام جاده‌های شریانی به سیستم اضافه تناژ (WIM) مجهز می‌شوند تا 75 درصد محورهای کشور که بار اصلی ترافیکی را به دوش می‌کشند به این سیستم مجهز شوند. طبق برآورد صورت گرفته سالانه 1800 میلیارد تومان به جاده‌های کشور بر اساس اضافه تناژ خسارت وارد می‌شود که با این سیستم از آسیب به جاده‌ها جلوگیری می‌شود.

    وی درباره آمار کاهش تخلفات رانندگی پس از نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف سرعت گفت: پس از نصب تعداد 680 دوربین نظارتی و 400 دوربین ثبت تخلف سرعت طبق آمار سرعت خودروهای متخلف متوسط 7 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو