فونیکسریمکسبهتام

تلاش برای حفظ اشتغال صنعت خودرو

عصر خودرو- هنگامی‌که جریان جعلی کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع» علیه خودرو ایرانی به راه افتاد، ساختگی بودن آن به‌راحتی قابل مشاهده بود زیرا پس از ارائه وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو، به جای ۶ ماه در مدت ۶روز میزان ثبت‌نام‌ها تکمیل شد. این مسئله حکایت از این واقعیت دارد که مردم از توان مالی کافی برای خرید خودرو برخوردار نیستند.

تلاش برای حفظ اشتغال صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، در دوران شاخ و برگ دادن به کمپین، این دغدغه به‌طور مداوم مطرح می‌شد که اگر کمپین جعلی به عنوان معیار و ملاک قضاوت قرار گیرد، بزرگترین آسیب آن به جامعه در ارتباط با بیکاری تعداد بسیاری از کارگران صنایع مختلف است که خودروسازی به عنوان موتور محرک سیستم‌های صنعتی بیشترین آسیب را خواهد دید. در همین حال بی‌تردید دولت، قانون‌گذاران و جامعه اقتصادی پیش از تدوین برنامه‌ای برای ایجاد اشتغال ابتدا باید به حفظ شاغلان صنایع مختلف توجه داشته باشند و نیروهای کار را از گزند آسیب در امان نگه دارند. بنابراین اهمیت اشتغال در صنعت خودرو واضح است، به‌گونه‌ای که به دنبال افزایش بیکاری در نخستین مرحله سلامت و امنیت شهروندان به خطر می‌افتد. در این شرایط باید تمام موانعی که اشتغال در صنعت خودرو را به خطر می‌اندازد، از میان برداشته شود و از طرفی دیگر خودروسازان باید به فکر توسعه محصول و جلب رضایت مشتریان باشند تا به هدف‌گذاری اشتغال مستقیم 250 هزار نفری صنعت خودرو در سال 1404 دست یابند. در این بین حضور شرکت‌های خارجی در ایران و آغاز همکاری مشترک آنها با خودروسازان داخلی، یکی از راهکارهای رسیدن به هدفگذاری موردنظر است. در مذاکره همکاری با شرکت‌های خارجی باید موضوع اشتغال در اولویت قرار گیرد. همچنین مذاکره‌کنندگان باید دغدغه‌ای ملی در این زمینه داشته باشند و از منافع ملی دفاع کنند. در کنار اشتغال و توجه به حفظ منافع کشور، استفاده از فناوری‌های منسوخ نیز باید در این همکاری‌های کنار گذاشته شده و از فناوری‌های روزآمد برای تولید خودروهای جدید استفاده کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو