فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازه گستر:

پول فروش اقساطی خودرو را به قطعه سازان بدهید

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت سازه گستر گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، وضعیت مالی قطعه‌سازان مساعد نیست و نسبت به سال گذشته بدتر شده است.

پول فروش اقساطی خودرو را به قطعه سازان بدهید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از میزان، معصوم نجفیان درباره تأثیر وام 25میلیون تومانی خودرو بر صنعت قطعه سازی بیان کرد: انتظار می رود سایپا منابع تأمین شده از سوی این تسهیلات که به صورت مشارکتی 20درصد توسط خریدار و 80درصد توسط بانک ها فراهم شده صرف بخش قطعه سازی کند.

    وی افزود: در واقع، سایپا با یک انضباط مالی بتواند مطالبات قطعه سازان خود یعنی همان سازه گستر و مگاموتور را پرداخت کند.

    مدیرعامل شرکت سازه گستر با اشاره وضعیت اقتصادی و شرایط مالی قطعه سازان وابسته به سایپا اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، وضعیت اقتصادی قطعه سازان مساعد نیست و نسبت به سال گذشته بدتر شده است.

    عضو هیئت مدیره سایپا درباره بدهی خودروسازان به قطعه سازان گفت: طبیعی است، سایپا و ایران خودرو شریک تجاری سازه گستر است و در زنجیره تأمین، بدهی به قطعه سازان دارند.

    نجفیان ادامه داد: این روند حالت طبیعی خود را طی می‌کند و در آینده‌ای نزدیک سایپا برنامه‌های پرداخت هم دارد. قرار است زمانیکه سایپا تأمین منابع شد بدهیش را به‌ طور مرتب پرداخت کند.

    وی درباره سرمایه گذاری پنج میلیون دلاری سایپا در الجزایر با وجود بدهکاری به قطعه سازان بیان کرد: این سرمایه گذاری در واقع یک سیاست برای ایجاد پایگاه های صادراتی است. از آنجایی که یک بحث کلان و سیاست کلی سهامداران و اعضای هیئت مدیره است به سایپا مربوط می شود و فعالیت شرکت سازه گستر در بخش قطعه سازی است.

    سرمایه گذاری در الجزایر خوب است

    مدیرعامل شرکت سازه گستر افزود: حدود 80درصد صادرات خودروی کشور توسط شرکت سایپا انجام می گیرد، انتظار می‌رود سایپا یک پایگاه صادراتی در بازارهای خارجی داشته باشد و این تصمیم خوب است.

    وی درباره حضور رقیب سرسختی مانند شرکت فرانسوی رنو در الجزایر گفت: رنو شریک تجاری سایپا است، به این ترتیب سایپا می‌تواند با هدف هم‌افزایی سیاست‌های مشترکی را با آنها دنبال کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو