فونیکسریمکسبهتام

قطعه‌سازی در فرصت طلایی پسابرجام می‌درخشد؟

عصر خودرو- در گفت‌وگو با فعالان حوزه قطعات خودرو از ناامیدی و رکود حاکم بر این صنعت سخن‌ها شنیدیم و درد دل‌ها گوش کردیم و بارها خواسته‌های قطعه‌سازان کشورمان را با واژه‌های مختلف روی کاغذ آوردیم.

قطعه‌سازی در فرصت طلایی پسابرجام می‌درخشد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، بدون شک زمانی‌که از کیفیت سخن گفته می‌شود و انتظار افزایش کیفیت قطعات خودرو از فعالان حوزه قطعه می‌رود، طبیعی است که باید بسترها و شرایط لازم نیز برای بهبود کیفیت فراهم شود، این درحالی است که صنعت قطعه از وجود این امکانات و شرایط در دوران تحریم بی‌بهره مانده است. دسترسی به مواد اولیه مرغوب از شرکت‌های دست اول تولیدکننده این مواد یکی از مواردی بود که قطعه‌سازان را در سال‌های تحریم بی‌نصیب گذاشت و در این میان واسطه‌ها و دلالان به دلیل محروم شدن قطعه‌سازان از ارتباط با کشورهای خارجی، سود کلان به جیب زده و بهره‌ها بردند. در دورانی که تحریم‌ها سایه خود را بر صنعت قطعه افکنده بود، ماشین‌آلات و تجهیزاتی که می‌توانست به واسطه ارتباط با کشورهای خارجی راه ورود خود را به صنعت قطعه پیدا کند، به‌دلیل فشارهای ناشی از تحریم‌های اقتصادی اجازه ورود نیافت و صنعت قطعه از وجود این تجهیزات محروم شد. این درحالی است که تولید قطعات جدید و کیفی علاوه بر نیروی ماهر و متخصص در این صنعت، به جدیدترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات ساخت قطعات خودرو نیازمند است. حال امید قطعه‌سازان کشور به روزهای پسابرجام است. روزهایی که دوران سرنوشت‌سازی را برای صنعت قطعه کشور به همراه خواهد داشت. به نظر می‌رسد بهره‌مندی مطلوب از فرصت‌های پسابرجام، هوشمندی مدیران و کارشناسان صنعت خودرو، مدیران قطعه‌سازی کشور و همچنین حمایت تمامی دستگاه‌های مرتبط با این صنعت را می‌طلبد، از این رو انتظار می‌رود تا لغو کامل تحریم‌های اقتصادی در ایران و تا زمانی‌که شاهد حضور قطعه‌سازان معتبر خارجی به کشور هستیم، اقداماتی در جهت سامان بخشی به این صنعت و رفع مشکلات این حوزه که یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها در صنعت خودرو است، انجام شود. زیرا حمایت از قطعه‌سازان به نوعی حمایت از تولید داخلی و ایجاد درآمدزایی بیشتر برای کشور است. از سویی مطرح شدن قطعه‌سازان در دوران پسابرجام و آگاهی کشورهای خارجی از توانمندی‌های این بخش از صنعت زمینه را برای ورود تولیدکنندگان قطعات به عرصه‌های جهانی فراهم خواهد کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط