فونیکسریمکسبهتام

بلیت مترو از سال آینده بر روی موبایل

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به هزینه سنگین کارت بلیت های مغناطیسی و استهلاک بالای کارت خوان ها گفت: از سال ۹۵ بلیط های مترو به صورت انتقال اطلاعات بر روی گوشی های همراه امکان پذیر می شود.

بلیت مترو از سال آینده بر روی موبایل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سید جعفر تشکری هاشمی روزیکشنبه در حاشیه نشست شورای مدیران سازمان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درجمع خبرنگاران از جایگزینی سیستم های بلیت QR یا بارکد های دو بعدی به جای کارت های مغناطیسی خبر داد و تاکید کرد: به دلیل هزینه و استهلاک زیاد دستگاه های کارت خوان و بلیت های کاغذی، سیستم مغناطیسی از چرخه فناوری جدید خارج شده است.
    وی افزود: در فناوری جدید امکان چاپ بارکد بر روی کاغذهای معمولی فراهم شده و در تلاش برای ایجاد امکان استفاده از بلیت بر روی گوشی موبایل نیز هستیم.
    معاون شهردار تهران با بیان اینکه به این طریق می توانیم از پرداخت هزینه های سنگین دوری کنیم خاطر نشان کرد: هم اکنون استفاده از بلیت های معمولی امکان پذیر شده و از سال آینده نیز با مبادله اطلاعات یا نمایش تصویر بلیت بر روی تلفن همراه تهیه بلیت امکان پذیر خواهد شد.

    * فرصت حسابرسان شرکت های وابسته به شهرداری محدود است
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به زمان محدود حسابرسان و تعداد بالای شرکت های وابسته به شهرداری برای بررسی تصریح کرد: نبود فرصت کافی برای ارائه مدارک ایرادات مشکل آفرین خواهد شد.
    وی افزود: در گزارش حسابرسی سه پارکینگ در بند ایرادات آمده بود در صورتی که ده ها سال از مالکیت این پارکینگ ها در شهرداری تهران می گذرد که مدارک مالکیت در اختیار اداره املاک برای صیانت قرار دارد.
    تشکری هاشمی با بیان اینکه اسناد مالکیت هر سازمان در کشوی میز مدیرعامل نیست و اسناد املاک شهرداری در اختیار اداره املاک قرار دارد گفت: کپی اسناد مالکیت پارکینگ ها به حسابرس ارائه شد حسابرس مذکور اطمینان نداشته و مدارک را رد کرده است.
    وی به پیشنهاد اینکه حسابرس قبلی به همراه حسابرس و نماینده ای از شورا و شهرداری علت این اشکالات را کنندخاطر نشان کرد: در صورتی که مسئولان شهرداری خطایی کرده باشند پاسخگو خواهند بود و نباید با گزارشات غلط رخ زحمات کارکنان این شرکت های شهرداری تهران را زیر سوال رود.

    * شهروندان تهرانی هزینه اداره شهر را پرداخت کنند
    معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری برای تامین شرایط مالی خود به منابع مجهول و لامتناهی وصل نیست خاطرنشان کرد: این شهروندان پایتخت هستند که هزینه اداره شهر را پرداخت می کنند.
    تشکری هاشمی تصریح کرد: به جای عوارض مساوی شهروندان باید براساس سطح برخورداری از امکانات هزینه ها را پرداخت کنند زیرا عدالت اجتماعی به این معناست که مردمی که از تونل استفاده نمی کنند نباید هزینه ای نیز پرداخت کنند.
    وی با بیان اینکه دریافت عوارض برای معابر خاص به افزایش درآمد های پایدار شهرداری تهران کمک می کند خاطر نشان کرد: در صورتی که لایحه درآمدهای حاصله از تونل ها در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شود در لایحه درآمدی 95 بودجه شهرداری دیده خواهد شد.
    تشکری با تاکید بر اینکه شهرداری پولی که برای بلیط یا عوارض دربافت می کند صرف هزینه جاری و نگهداشت هر پروژه می کند گفت: تامین این هزینه ها ربطی به احداث یک پروژه ندارد و همان طور که مترو و اتوبوس سواران پولی را به عنوان بلیط به شهرداری پرداخت می کنند برای استفاده از این تونل ها نیز مبالغی باید دریافت شود.
    وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل عمومی از اولیت های شهردار تهران است افزود: هیچ برنامه ای در حوزه حمل و نقل به دلیل کمبود نقدینگی از اولویت خارج نشده است.

    * گزارشات منعکس شده حاصل ناآشنا بودن حسابرسان با ضوابط بود
    معاون شهردار تهران تصریح کرد: از هرگونه حسابرسی، بازرسی و کنترل استقبال می شود زیرا انتقادات موثر منجر به سلامت سازمانی و رفع عیوب می شود.
    وی با تاکید بر اینکه حسابداری و حسابرسی قواعد خاص خود را دارد گفت: اگر بر اساس نظارت های شخصی و یا الگوهای غیراستاندارد حسابرسی انجام شود باعث اظهارنظر نامناسب می شود.
    تشکری با بیان اینکه حسابرس های جدید با عملکرد شرکت ها و سازمان های معاونت حمل و نقل آشنایی نداشتند افزود: اگر حسابرسان آشنایی بیشتری با این سازمان و عملکرد آن داشتند این گونه گزارشات منعکس نمی شد.

    * پاداش ها در این سازمان کمتر از یک سوم بودجه مصوب شورا است
    معاون شهردار تهران به مطرح شدن پاداش سه میلیارد و 800 میلیون ریالی در سازمان حمل و نقل و ترافیک اشاره و خاطر نشان کرد: براساس مصوبه شورا می توانیم مبلغی از بودجه را به عنوان پاداش به پرسنل بدهیم ودر همین راستا 800 میلیون ریال برای پاداش 400 پرسنل که حدود دو میلیون ریال برای هر فرد در نظر گرفته می شود.
    وی با بیان اینکه این میزان کمتر از یک سوم بودجه مصوب شورا در زمینه پاداش است خاطر نشان کرد: برای اقدام فرهنگی از جمله در حوزه بررسی آثار ارسالی برای جشنواره های مختلف دستمزدی برای داورها یا معرفی سازمان و واحدها در قالب هدایای تبلیغاتی هزینه هایی کرده ایم اما تمام این پرداخت ها براساس سرفصل های مصوب بوده است.

    * پول واریزی به مترو نه غیر قانونی بوده نه بیشتر از میزان تعیین شده
    معاون شهردار تهران تصریح کرد: براساس چارچوب مصوب، 20 درصد از فروش آرم برای توسعه مترو استفاده می شود که این مبلغ نه یک ریال بیشتر و نه غیرقانونی بوده است.
    تشکری هاشمی افزود: حسابرس معتقد است که این پول باید از طریق حساب خزانه واریز می شد ولی مستقیم از حساب فروش آرم استفاده شده است این در حالی است که تمام حساب های مالی معاونت حمل و نقل مصوبه شورای شهر دارد.
    وی با بیان اینکه با شفاف بازگو کردن مطالب از ناامید کردن مردم نسبت به نهادها و دستگاه ها جلوگیری می شود گفت: پیشنهاد می کنم مطالب صادقانه بازگو و مصوبات قبلی نیز توضیحاتی داده شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو