فونیکسریمکسبهتام

در شورای مدیران حمل و نقل و ترافیک مطرح شد؛

افتتاح مترو فرودگاه مهرآباد؛ ۲۲بهمن

عصر خودرو- مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از پیشرفت ۹۰ درصدی تونلینگ خط ۷ مترو تهران خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ واگن دو طبقه به شبکه ناوگان مترو اضافه می‌شود.

افتتاح مترو فرودگاه مهرآباد؛ ۲۲بهمن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم، مسعود رنجبریان کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با ارایه گزارش عملکرد 9 ماهه شرکت ها و سازمان های حمل ونقل و ترافیک گفت: آنچه برای پروژه های مترو تهران تعریف شده بود بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است .

    به گفته وی در حال حاضر 170کیلومتر مترو با 96 ایستگاه در شهر تهران مورد بهره برداری است، در سال جاری برای خط 3 مترو تکمیل امتداد نیمه شمالی تعریف شده بود که اکنون با بهره برداری از 18 کیلومتر نیمه شمالی و افتتاح 3 ایستگاه  زین الدین ، قائم ، نوبنیاد و در عین حال 3 ایستگاه دیگر در نیمه جنوبی و میانی؛ در این بخش 85 درصد از برنامه های پیش بینی شده محقق شده است .

    وی با اشاره به وضعیت خط 7 مترو تهران تصریح کرد: پیش بینی شده تا پایان سال جاری تمام تونلینگ خط 7 مترو به طول 27 کیلومتر به اتمام برسد، به طوری که اکنون 20 کیلومتر از تونل در خط 7 مترو با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

    رنجبریان با اشاره به وضعیت خط 6 مترو تهران تاکید کرد: در سال 94 باید در بخش تونل 60 درصد پیشرفت داشته باشیم که تاکنون 12 کیلومتر کار انجام شده و در حال حاضر تی بی ام در تقاطع 17 شهریور – سه راه امین حضور در حال فعالیت است و تا پایان سال به میدان سپاه خواهد رسید، پیش بینی می شود خط 6 مترو با بخشی از ایستگاه ها به بهره برداری برسد.

    مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ترافیک شهرداری تهران با اشاره به توسعه بخش غربی خط 4 مترو تا فرودگاه مهر آباد تصریح کرد: این خط به طول 3 کیلومتر آماده بهره برداری است و پس از انجام تست سرد، 22 بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید.

    وی با اشاره به اینکه توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی یکی دیگر از اولویت های شهرداری تهران است، گفت: در برنامه سال 94 ورود 18 واگن دو طبقه و 15 رام قطار یک طبقه وارد چرخه حمل و نقل ریلی شود که بر این اساس 5 رام قطار یک طبقه و 8 واگن دو طبقه است.

    وی تاکید کرد: تا پایان سال جاری 10واگن دو طبقه به شبکه ناوگان مترو اضافه می شود .

    رنجبریان به ضرورت نصب پله های برقی در خطوط مترو اشاره کرد و گفت : 220 دستگاه پله برقی در برنامه کاری سال 94 تعریف شده که تاکنون 155 دستگاه پله برقی در خطوط 3 ، 4، و 1 نصب شده است .

    مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ترافیک در ادامه به پروژه های در دست اجرا در شرکت بهره برداری مترو اشاره کرد و گفت: احداث مسیر ویژه نابینایان در خطوط مترو که تاکنون از محل اعتبارات شرکت بهره برداری صورت گرفته اما با توجه به کمبود منابع مالی در این بخش پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است، لذا اکنون در خطوط 6 و 7 که در دست احداث است خطوط ویژه نابینایان هم تعریف شده و احداث می شود و مابقی خطوط در دست بهره برداری باید طی سال آینده تکمیل شود .

    رنجبریان در ادامه با اشاره به اینکه در نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشرفت خوبی را شاهد نیستیم، گفت: سال گذشته بالغ بر 4 هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده اما در سال جاری باید 6 هزار دستگاه تاکسی نوسازی می شد که به دلیل عدم همکاری ستاد مدیریت سوخت و خودروسازان پیشرفتی را در این بخش نداشته ایم .

    وی با اشاره به اینکه باید بالغ بر 10 هزار کاتالیست تاکسی در سال جاری تعویض می شد، اظهارکرد: تاکنون تنها 1500 دستگاه کاتالیست تاکسی تعویض شده است .

    به گفته رنجبریان سرویس رایگان تاکسیرانی به معلولان و مدارس استثنایی شهر نیز در بخش خدمات تاکسی رانی قابل تقدیر است بطوریکه 30 مدرسه از سوی اتوبوسرانی خدمات دهی می شود و مابقی یعنی قریب به 4 هزار و 800 معلول و دانش آمور استثنایی از سوی تاکسیرانی خدمات رسانی می شوند که اقدامی موثر بوده است .

    وی از ورود 500 تاکسی پاک به ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: مقرر شده تا پایان سال 400 دستگاه دیگر نیز به ناوگان اضافه شود ، در عین حال برنامه ریزی در این خصوص 10 هزار خودرو است

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو