فونیکسریمکسبهتام

افتتاح اتاق‌های کودک و مادر در ایستگاه های مترو

عصر خودرو- سومین اتاق کودک و مادر صبح امروز با حضور مسولان در زیرگذر مترو چهار راه ولیعصر(عج) افتتاح شد.

افتتاح اتاق‌های کودک و مادر در ایستگاه های مترو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در مراسم افتتاحیه سومین اتاق کودک و مادر با اشاره به اقدامات فرهنگی در ایستگاه های مترو افزود: فعالیتهای فرهنگی باعث شده تا ایستگاه ها به خصوص زیرگذر چهار راه ولیعصر(عج) از سازه های فلزی به گذرهای فرهنگی تبدیل شوند و نیازهای معنوی و فرهنگی مسافران مورد توجه قرار گرفته است.

    نایبی تصریح کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران به عنوان شرکتی که سهم بزرگی در جابجایی درون شهری پایتخت را به خود اختصاص داده سعی کرده تا در راستای مصوبه شورای شهر در خصوص شهر دوستدار کودک اقدامات لازم را انجام دهد.

    وی با اشاره به اینکه در ساخت اتاق های مادر و کودک از آخرین استانداردهای ساخت بهره گرفته شده است خاطرنشان کرد: سعی کردیم تا آنجا که فضا به ما اجازه می دهد بهترین امکانات را برای شیردهی، شستشو و تعویض لباس کودکان فراهم کنیم.

    وی با بیان اینکه پیش از این در ایستگاه‌های امام خمینی(ره) و صادقیه اتاق های مادر و کودک احداث شده است تصریح کرد: بازخوردهای خوبی که از سوی مادران دریافت کردیم که همین امر باعث شد تا در این راه مصمم تر از قبل عمل کنیم و اکنون شاهد افتتاح سومین اتاق کودک و مادر در چهار راه ولیعصر(عج) هستیم.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: قصد داریم تا در 3 ایستگاه پرتردد دیگر هم این اتاق ها را احداث کنیم که یک ایستگاه در شرق و دوایستگاه هم در جنوب برای اینکار انتخاب خواهند شد و درواقع به گونه ای برنامه ریزی شده که در هر خط مترو امکان دسترسی به این اتاق ها فراهم شود.

    عملکرد چشمگیر مترو در اقدامات فرهنگی

    دکتر معصومه آباد عضو شورای شهر تهران هم در مراسم افتتاحیه سومین اتاق مادر و کودک عملکرد کمی و کیفی مترو تهران در زمینه اقدامات فرهنگی را چشمگیر دانست و اظهار داشت: در این چند سال اخیر شاهد اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در مترو تهران بودیم که این امور سبب شده تا سطح رضایت مندی از مترو تهران افزایش یابد و اکنون مترو تنها یک وسیله حمل و نقل نیست و از این فضای مناسب بهره برداری چند منظوره صورت گرفته است.

    وی همت وتلاش شرکت بهره برداری مترو تهران را برای استاندارد کردن ایستگاه ها شایسته تقدیر دانست و افزود: افتتاح اتاق مادر و کودک در ایستگاه مترو که در راستای مصوبه شهر دوستدار کودک انجام شده افتخار بزرگی برای مدیریت شهری است چرا که این اقدام نشان می دهد توجه خاصی به رفع نیازگروه های مختلف شهروندان وجود دارد.

    وی تصریح کرد: احداث این مکان های فرهنگی برای شهروندانی که از این وسیله استفاده می کنند یک پیام بزرگتری دارد و آن اینست که در مسیر عبور شهری باید حق و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم و با توجه به شرایط خاص مادران و کودکان برای آنها توجه ویژه تری قائل شویم.

    وی با بیان اینکه زیرگذر و ایستگاه مترو چهار راه ولیعصر(عج) یکی از مکان های پرتردد شهری است که روزانه 25 تا 30 هزار نفر از آن عبور می کنند گفت: مسلما در این بین مادرانی هستند که نیازمند شیردهی و یا مراقبت خاص از کودکان خود هستند که توجه به این نیاز نشان می دهد که مدیریت شرکت بهره برداری مترو تهران دغدغه رفع نیازهای مسافران خود را دارد.

    اهتمام مترو تهران برای رعایت آرامش مادران جای تقدیر دارد

    بنا براعلام روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه،دکتر کبری خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم ضمن تقدیر از مترو تهران برای اهتمام در ایجاد آرامش، سلامت و بهداشت مادر و کودک افزود: هر تلاشی که در راستای تقدیر از مادرشدن و ایجاد آرامش برای آنها باشد کاری بزرگ و زیباست. این اقدامات باعث می شود تا خانم های ما در فعالیت های اجتماعی خود بدانند که نظام به فکر آرامش آنهاست.

    خزعلی انجام کارهای فرهنگی در مترو را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: من به طور منظم در حال پیگیری کارهای فرهنگی مترو تهران هستم. اقداماتی که به تناسب موقعیت، نیازها و مسائلی مطرح در جامعه انجام می شود بسیار خوب است و شرکت بهره برداری مترو تهران به خوبی از فرصت بدست آمده برای فرهنگ سازی استفاده کرده است.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: کسانی که از این وسیله برای تردد استفاده می کنند کاملا فارغ از هر مسئله ای می توانند تحت برنامه تربیتی خوب قرار گیرند و من از شرکت بهره برداری مترو تهران تقدیر می کنم که به این مهم می پردازند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو