فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۲۰ درصدی تولیدات داخلی صنعت مترو

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو از افزایش ۲۰ درصدی تولیدات داخلی در صنعت مترو در یک سال گذشته خبر داد.

افزایش ۲۰ درصدی تولیدات داخلی صنعت مترو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صبحانه، محسن نایبی در نشست خبری دومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو گفت: قبل از پایان سال 93 و بعد از برگزاری اولین نمایشگاه ارتباط خوبی بین حمل و نقل شهرداری و معاونت فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از تولیدکنندگان شکل گرفت و سال جاری هم کارگروه هایی به این منظور تشکیل شد.

    وی با اشاره به ویژگی دیگر دومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو گفت: جدا از ارتباط موثر با معاونت فناوری ریاست جمهوری ما ارتباط معناداری را نیز با دانشگاه های صنعتی کشور برقرار کردیم.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو توضیح داد: وقتی قطعه ای را می خواهیم در قطار به کار ببریم که با امنیت مردم سر و کار دارد و نیازمند استانداردهای بالا است در زمینه بومی سازی و تست موثر آن از توان دانشگاه های صنعت داخل استفاده می کنیم.

    نایبی افزود: ارتباط ما با دانشگاه شریف و امیر کبیر بسیار بالا است و رابطه کاری ما مستحکم تر از پیش شده که خود دلگرمی برای کسانی است که می خواهند بر روی تولید داخل تمرکز کنند.

    وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: ما با بومی سازی در صنعت مترو در پی تحقق این مسئله هستیم و همین اقدام زمینه ای می شود برای دلگرمی به تولیدکنندگان داخل.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تاکید کرد: کاهش بیکاری در گروگرایش به صنعت داخلی است و در راستای این هدف دومین نمایشگاه تخصصی مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو را برگزار می کنیم.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو افزود: این بومی سازی ها برخی به ثمر رسیده و برخی در مرحله تست قرار دارد. آنچه برای ما حائز اهمیت است استانداردهای بین المللی است.

    وی تاکید کرد: عمده بحثی که داریم، ایمنی و استانداردهاست. برای ما بسیار مهم است قطعه، استاندارد لازم را دارا باشد و با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد.

    حضور 100 شرکت در دومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو

    نایبی در ادامه با بیان اینکه 100 شرکت برای دومین نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند، گفت: ما در حوزه ایستگاهی 100 درصد به بومی سازی رسیده ایم و در مجموع بین 65 تا 70 درصد از صنعت متروی ما بومی است.

    وی با بیان اینکه سرعت بومی سازی پایین است، گفت: دلیل این امر این است که هم باید زمینه و بستر آن فراهم شود و هم ایمنی و اطمینان از تولیدات داخل حاصل شود.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: این بستر توسط مترو فراهم شده و بحث ایمنی نیز با جدیت پیگیری می شود.

    نایبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چینی ها نیمی از شرکت واگن سازی را در دست دارند، گفت: اینکه شرکتی 49 درصدش چینی باشد و بقیه اعضای آن ایرانی، دلیل نمی شود که تجهیزاتش نیز این نسبت را داشته باشد.

    وی ادامه داد: قطع به یقین قطعاتی را که بتوانیم در داخل تولید کنیم، از خارج وارد نخواهیم کرد. در حال حاضر بین 60 تا 70 درصد قطعات، تولیدات داخل است؛ کمتر از 15 درصد هم چینی و بقیه آن متعلق به اروپا است.

    به دلیل حساسیت مسئولیت راهبری در این بخش جابجایی نداریم

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه به دلیل استخدام های متعدد سال 92، ما نیروهایی با تحصیلاتی در اندازه کارشناس ارشد از بهترین دانشگاه های تهران داریم که مسئولیت آنها در حال حاضر راهبری مترو است، آیا امکان جابجائی این افراد وجود دارد یا نه؟ گفت: آنهایی که اختصاصاً برای بخش راهبری آمده اند، تعهد کاری داده اند، به دلیل حساسیت این کار که با جان آدم ها سروکار دارد ما آموزش های ویژه ای برای آنها در نظر گرفته ایم.

    نایبی افزود: ممکن است این افراد تحصیلات بالایی داشته باشند، اما به دلیل تعهد و آموزش های متعدد، دلیل نمی شود راهبرها را به بخش دیگر منتقل کنیم.

    وی در پاسخ به سوال دیگر مهر درباره توقف های طولانی مترو در برخی ایستگاه ها گفت: این توقفها ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. بخشی فنی است و بخشی برای امنیت.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو اضافه کرد: اینکه می گویید میزان توقف ها زیاد است، باید بگویم توقف ها استانداردی جهانی دارد که توقف ما بعید می دانم بیش از استاندارد جهانی باشد.

    همدلی و هماهنگی میان بخش های مختلف شرکت مترو

    نایبی در ادامه در پاسخ به این سوال که شرکت بهره برداری، ایستگاه ها را ناقص تحویل می گیرد، گفت: مجموعه مترو جدا از هم نیست. بهره برداری، هلدینگ و واگن سازی هر سه یک مجموعه اند.

    وی اضافه کرد: اگر شرکت مترو کار گسترش خطوط را انجام ندهد، مسئولیت به شرکت بهره برداری نمی رسد و اگر شرکت واگن سازی نباشد، کار تعمیرات و ساخت واگن انجام نخواهد شد.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو افزود: آنچه روال بوده و هست، این است که وقتی خط راه اندازی می شود، یک سری ایستگاه ها مسافرگیر است و یک سری عبوری. اگر شرکت مترو بخواهد تامل کند که همه ایستگاه ها ساخته شود، ممکن است تا یک سال افتتاح مترو به عقب بیفتد.

    وی افزود: اشکالاتی که می گویید در ماه های اخیر مرتفع شده و در حال حاضر ایستگاهی نداریم که افتتاح شده اما ناقص باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو