فونیکسریمکسبهتام

افتتاح نمایشگاه صنعت مترو ایران در تهران

عصر خودرو- نایبی افزود: قطعات ساخته شده تولید داخلی پس از تست و آزمایش و تایید استاندارد و ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد.

افتتاح نمایشگاه صنعت مترو ایران در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، دومین نمایشگاه تولید کنندگان ایرانی صنعت مترو روز یکشنبه در آیینی با حضور مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در بوستان گفتگو در پایتخت افتتاح شد.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در حاشیه آیین افتتاحیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 70 درصد قطعات استفاده شده مترو ساخت داخل است.

    محسن نایبی با بیان اینکه تلاش می شود در تولید قطعات مشابه خارجی کیفیت را افزایش دهیم افزود: در بخش حساس سوزن مترو شرکت های داخلی اقدام خوبی را انجام داده اند و برخی از شرکت ها این قطعه را تولید و مراحل تست آن را نیز آغاز کرده اند.

    وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناسایی و حمایت از تولیدکنندگان بومی و معرفی محصولات و قطعات مورد نیاز برای ساخت داخلی عنوان کرد.

    نایبی افزود: قطعات ساخته شده تولید داخلی پس از تست و آزمایش و تایید استاندارد و ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد.

    وی با اشاره به اینکه تجهیزات مترو شامل سه بخش متحرک، ثابت و ایستگاهی هستند گفت: در تولید قطعات موردنیاز بخش تجهیزات ایستگاهی 100 درصد خودکفا شده ایم و در بخش تجهیزات ثابت نیز از نظر حجمی به 60 تا 70 درصد تولید داخل دست یافته ایم و تنها حدود 30 درصد این تجهیزات از خارج وارد می شود.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: هم اکنون به یک هزار و هشت واگن جدید نیاز داریم که در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت، این واگن ها خریداری و در شبکه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

    دومین نمایشگاه تولیدکنندگان ایرانی صنعت مترو از بیست و هفتم تا بیست و نهم دی ماه در محل بوستان گفتگو برپاست.

    نخستین نمایشگاه تولیدکنندگان داخلی مترو بهمن ماه سال گذشته برگزار شد و بر اساس آمار اعلام شده از سوی شرکت بهره برداری مترو تهران، میزان استفاده از قطعات تولید داخل در صنعت مترو نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

    روزانه حدود سه میلیون نفر برای انجام سفرهای درون شهری خود از خدمات شرکت مترو تهران و حومه استفاده می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو