فونیکسریمکسبهتام

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه تونل انقلاب

سنندج با مشکلات ترافیکی مواجه است

عصر خودرو- سرپرست شهرداری سنندج از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی تونل انقلاب این شهر خبر داد و گفت: عملیات احداث دیوار حائل این تونل آغاز شده است.

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه تونل انقلاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، لقمان حیدری صبح امروز در جریان بازدید از عملیات بتن‌ریزی دیوار حائل تونل انقلاب گفت: مشکلات ناشی از ترافیک همواره موجب نارضایتی مردم بوده و کاهش بازدهی اقتصادی فعالیت‌های شهروندان، افزایش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و اثرات مخرب بر محیط زیست را نیز به دنبال داشته است.

    وی اظهار داشت: سنندج نیز از جمله شهرهایی است که از یک سو به علت روند صعودی رشد جمعیت و مالکیت خودرو و از سوی دیگر به دلیل وجود معابر تنگ در بافت قدیمی و مرکزی آن با مشکلات عدیده‌ای در حوزه ترافیک و حمل و نقل روبرو است.

    این مسئول در ادامه عملیات انجام گرفته در تونل انقلاب را تشریح و عنوان کرد: پروژه تونل انقلاب در ابتدا با هدف حذف پیچ انتهای خیابان انقلاب و حل مشکل ترافیکی در نیمه جنوبی شهر سنندج و در محدوده میدان نبوت (انتهای خیابان انقلاب) در مرحله اجرا قرار گرفت.

    حیدری در خصوص مشخصات این تونل خاطرنشان کرد: طول کل مسیر 251 متر، طول قسمت تونل 138 متر، طول قسمت باکس 60 متر، دهانه اجرایی تونل 15.13 متر و عرض آسفالت سواره رو 5.1 متر است.

    وی با اشاره به آغاز عملیات احداث دیوار حائل ورودی و خروجی تونل انقلاب گفت: تاکنون 18 هزار متر مکعب خاکبرداری و 5 هزار و 500 متر مکعب بتن‌ریزی در این طرح انجام گرفته است.

    حیدری به عملیات انجام گرفته در 9 ماهه سال جاری هم در تونل انقلاب اشاره کرد و گفت: بتن‌ریزی دیوار پارت 8 و 9 باکس کالورت، بتن‌ریزی پارت اول باکس کالورت، بتن‌ریزی پارت بیست و پنجم گالری مصنوعی تونل، آرماتور بندی، قالب بندی و بتن‌ریزی پارت 26 تونل، اجرای لایه عایق رطوبتی (ایزوگام) و پی‌کنی دیوارهای حائل پرتال سمت میدان نبوت از این دست اقدامات است.

    سرپرست شهرداری سنندج همچنین از ترمیم و بازسازی بتن لاینینگ، تخریب آبنمای پرتال سمت خیابان انقلاب، نصب لوله زهکش پشت لاینینگ تونل مصنوعی در پرتال ورودی، آرماتوربندی فونداسیون دیوارهای W1 و W2، آرماتوربندی، قالب بندی و بتن‌ریزی لیفت دوم دیوارها، اجرای اندود سیمانی و لایه ایزولاسیون روی گالری مصنوعی، نصب سینی کابل دو طرف تونل، انجام کامل تأسیسات برقی، کابل‌کشی و پروژکتور تونل و اتمام نصب آب‌روهای کناری تونل به عنوان سایر فعالیت‌های انجام گرفته در این طرح نام برد.

    سرپرست شهرداری سنندج در پایان بازدید خود افزود: این پروژه در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح، مشکلات ترافیکی در خیابان انقلاب رفع شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو