فونیکسریمکسبهتام

تصویب هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث خط ۶ مترو

عصر خودرو- معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط بانک مرکزی برای احداث خط ۶ مترو مصوب شده است.

تصویب هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث خط ۶ مترو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، قدرت گودرزی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت عوارض شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه بانک مرکزی هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری تهران مصوب کرده است، اظهار داشت: این هزار میلیارد تومان برای احداث خط 6 مترو است.

    وی با بیان اینکه از بانک مرکزی 500 میلیارد اوراق مشارکت بیشتر برای احداث یک فروشگاه بزرگ درخواست کرده ایم، افزود: این اوراق برای پشتیبانی از خط 6 مترو بوده که بانک مرکزی فعلا آن را رد کرده است.

    معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به مصوبه اعضای شورای شهر برای مودیانی که می خواهند پروانه ساختمانی بگیرند، تصریح کرد: شهرداری تهران یک لایحه دو فوریتی در این خصوص به شورای شهر تقدیم کرد و شورا نیز بعد از بررسی آن را به تصویب رساند.

    گودرزی با اشاره به لایحه دو فوریتی که مربوط به میزان تخفیفات به خوش حسابان در 2 ماهه آخر سال بود، یادآور شد: در این لایحه میزان تخفیفات از 23 درصد به 27 درصد افزایش پیدا کرده و فرصت خوبی برای مودیانی که می خواهند ساخت و ساز کنند، است.

    وی تاکید کرد: کمکی که از شهروندان دریافت می شود برای توسعه و نگهداشت شهر هزینه و همچنین مبالغ داده شده در کنار عوارض شهرداری برای توسعه خطوط مترو، ساخت تونل و مرکز فرهنگی و اجتماعی هزینه می شود.

    معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به عوارض سال جاری فیش چاپ و توزیع شده میان شهروندان اشاره کرد و گفت: شهروندانی که به موقع عوارض خود را بپردازند می توانند در جشن خوش حسابی شرکت کنند.

    گودرزی با بیان اینکه از سال 86 بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری باید به سمت درآمدهای پایدار روی آورد، تاکید کرد: از همان سال در این مسیر، پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم و از 12 درصد کل بودجه درآمد پایدار هم اکنون به 40 درصد رسیده است.

    وی با اشاره به طلب عوارضی که شهروندان به شهرداری پرداخت نکرده اند، گفت: هزار و 300 میلیارد تومان طلب شهرداری از شهروندان است که 400 میلیارد آن برای امسال بوده و هنوز پرداخت نشده است.

    معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه با استفاده از روش های مختلف از جمله اطلاع رسانی، تبلیغ و ارائه جوایز سعی  در دریافت عوارض از شهروندان داریم، تصریح کرد: عوارض خودرو هم به بحث خوش حسابی اضافه شده است.

    گودرزی به عوارضی که از مردم دریافت می شود، اشاره کرد و گفت: مالیات، ارزش افزوده، ساخت و ساز و مدیریت پسماند همه این عوامل جزء درآمدهای پایدار شهرداری تهران هستند.

    وی با تاکید بر اینکه اعتبارات امسال بدون تبصره ها 90 درصد و با تبصره 78 درصد محقق شده است، افزود: برای حسابرسی های شهرداری و شورا یک تفاهم نامه بین قالیباف و چمران در حال امضاء شدن است.

    معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به سفر هیئت های سفر کرده به ایران که هیچ کدام اقدام عملی انجام ندادند و تنها درصدد مذاکره بودند؛ افزود: شهرداری تهران آمادگی دارد که با این هیئت ها وارد مذاکره شود.

    وی با تاکید بر اینکه باید از منابع داخلی استفاده شود، گفت: در مدت تحریم ها بیشترین فاینانس ها با کشور چین بود و در سفر اخیر رئیس جمهور این کشور هم صحبت هایی در خصوص تحقق فاینانس ها 1008 واگن محقق خواهد شد.

    گودرزی به دریافت عوارض از تونل های شهر که لایحه آن بنا به دلایل مختلف در صحن شورا متوقف شده است، اشاره کرد و افزود: قبل از عوارض گرفتن باید فرهنگ سازی کنیم چراکه هزینه ی نگهداشت تونل ها بسیار زیاد است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت شرایط اقتصادی خوبی ندارد، ادامه داد: در حال حاضر از دولت خواستار پرداخت 5 هزار میلیاردتومان از 14 هزار میلیارد خود هستیم.

    معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه هزارو 853 میلیارد تومان بابت عوارض از دولت طلب داریم، تصریح کرد: 469 میلیارد مربوط به تخفیفات ناشی از عوارض بافت فرسوده است.

    گودرزی با تاکید بر طلب پیمانکاران از شهرداری تهران، یادآور شد: طلب آن‌ها از ابتدای سال جاری تا به امروز هزار میلیارد تومان بوده که تا دو هفته آینده بیش از 2500 پیمانکار که زیر 300 میلیون تومان طلب دارند، طلب خود را دریافت می کنند.

    وی با تاکید بر اینکه بعد از این هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران باقی می ماند، گفت: مطالبات پیمانکاران دانه درشت را در یک بازده زمانی 6 ماهه به صورت نقدی و غیر نقدی پرداخت می کنیم.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو