فونیکسریمکسبهتام

فرماندار اصفهان خبر داد

برطرف شدن ۱۸ نقطه حادثه‌خیز اصفهان تا پایان سال ۹۵

عصر خودرو- فرماندار اصفهان ضمن اشاره به نقاط حادثه‌خیز اصفهان گفت: اکنون ۱۸ نقطه حادثه‌خیز داریم که تا پایان سال ۹۵ برطرف خواهد شد.

برطرف شدن ۱۸ نقطه حادثه‌خیز اصفهان تا پایان سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، فضل‌الله کفیل شامگاه چهارشنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی بخش مرکزی اصفهان اظهار کرد: حرکت شوراهای روستایی بر اساس برنامه‌ریزی عالمانه است و شاهد تحرک خوبی در روستاها هستیم.

    وی افزود: البته هنوز فاصله معناداری با شرایط ایده‌آل داریم تا روستاهایی در تراز بخش مرکزی شهرستان اصفهان داشته باشیم. طی سالیان گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است و حرکت بر اساس نیازهای ضروری روستاها پیش می‌رود.

    فرماندار اصفهان در ادامه ضمن اشاره به نقاط حادثه‌خیز اصفهان اذعان کرد: اکنون 18 نقطه حادثه‌خیز داریم که تا پایان سال 95 برطرف خواهد شد.

    کفیل تصریح کرد: در شرق اصفهان با معضل آب روبه‌رو هستیم که هم در سطح ملی و هم در سطح استان کمیته‌های خوبی برای رفع این بحران صورت گرفته است.

    وی تاکید کرد: طی چند سال گذشته هرسال شاهد کشت غله در حوزه شرق بوده‌ایم و در طی یکی دو سال گذشته بیش از 40 درصد از اراضی زیر کشت قرار گرفته است، سال گذشته بیش از 40 هزار و امسال حدود 37 هزار هکتار زمین در شرق اصفهان زیر کشت قرار گرفته است؛ این دستاورد این دولت است که به نیاز معیشتی مردم پاسخ می‌دهد.

    فرماندار اصفهان ضمن اشاره به بحران بی‌آبی در سطح استان اذعان داشت: برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی باعث آسیب زدن به منابع عمومی می‌شود که برای مدیریت منابع آب بخصوص منابع زیرزمینی کمیته‌ای تشکیل شده است.

    کفیل بیان داشت: اگر موضوع عدالت مطرح می‌شود باید با همکاری شوراهای روستایی، برداشت‌های بی‌رویه از چاه‌ها کنترل شود تا کشاورزانی که از سهمیه آب رودخانه استفاده می‌کنند دیگر از منابع زیرزمینی برداشت نداشته باشند.

    وی با اشاره به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تصریح کرد: 5 تصفیه‌خانه فاضلاب در اصفهان داریم که پساب آن‌ها در رودخانه جاری خواهد شد؛ درصدد هستیم رودخانه را دائمی کنیم و از جاری شدن پائیزه آن با استفاده از این پساب‌ها جلوگیری کنیم.

    همچنین وی ادامه داد: جاری شدن دائمی رودخانه هم به نفع منابع زیرزمینی و هم عامل آبگیری تالاب گاوخونی می‌شود؛ اکنون بیش از 40 روز است که پساب فاضلاب، آب را به تالاب گاوخونی رسانده است.

    فرماندار اصفهان خاطر نشان کرد: در گذشته در مسیر رودخانه که حرکت می‌کردید 10 کیلومتر هم آب جاری نبود اما اکنون 130 کیلومتر آب طی می‌شود.

    وی درباره تصفیه‌خانه شرق اصفهان اظهار کرد: پساب این تصفیه‌خانه باید ابتدا برای درخت‌کاری در این حوزه استفاده شود تا مانعی برای ریزگردها باشد؛ همچنین باید مابقی این پساب در رودخانه جاری شود.

    کفیل تاکید کرد: همت مضاعف دوستان در شورا نسبت به موضوعات قانونی و ساخت‌وسازهای غیرقانونی باید دوچندان شود و شوراها باید این موضوع را مدیریت کنند.

    وی ضمن تاکید به این موضوع که ساخت و سازهای غیرمجاز یک چالش است، بیان داشت: برای جلوگیری از بی‌نظمی و بهسازی روستاها به سمت یک طرح  پیشگیرانه می‌رویم.

    فرماندار اصفهان ضمن گذشت قریب به 4 دهه از عمر انقلاب اذعان کرد: در این ایام باید نقش شخصیت‌هایی که در انقلاب اسلامی تأثیرگذار بوده‌اند تحلیل شود، اکنون زمانی است که باید از نقش امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی باید تجلیل به عمل آید.

    وی ادامه داد: در سراسر دنیا انقلاب‌های زیادی داشته‌ایم که انقلاب اسلامی در زمره انقلاب‌های کبیر و فراملی قرار می‌گیرد؛ زیرا پیام آن از مرزهای ایران خارج و اکنون به کل دنیا رسیده است.

    کفیل افزود: شاهد این ادعا اتفاقاتی است که در سراسر دنیا رخ می‌دهد و هیمنه پوشالی استکبار به برکت همین انقلاب اسلامی شکسته شد؛ انقلاب اسلامی قطب شرق و غرب را در هم شکست که این به برکت حضور امام خمینی (ره) بود.

    وی بیان داشت: اسرائیل که چهارمین قدرت برتر نظامی دنیاست در جنگ با حزب‌الله لبنان که از انقلاب اسلام نشأت گرفته است بارها شکست می‌خورد، امام نظریه ولایت فقیه‌شان را قبل از پیروزی انقلاب مطرح کردند و نظام جمهوری اسلامی را نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر تأسیس کردند.

    کفیل ضمن اشاره به مذاکرات 1+5 با ایران خاطر نشان کرد: ایران با موضع قدرت و با دستی پر در مقابل 6 کشور قدرتمند و به قول خودشان کل دنیا قرار گرفت و همین عامل باعث پیروزی ما در مذاکرات شد و موفق شدیم خواسته‌هایمان را عملی کنیم.

    وی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی انتخابات بوده که از ارکان نظام جمهوری اسلامی است؛ مردم به صورت مستقیم نمایندگانشان را در قوه مقننه و همچنین رئیس دولت یعنی ریاست جمهوری را مستقیماً انتخاب می‌کنند؛ همچنین رکن رکین انقلاب اسلامی یعنی رهبری را هم با واسطه‌هایی در مجلس خبرگان انتخاب می‌کنند.

    فرماندار اصفهان ادامه داد: مردم با حضورشان در صحنه حمایتشان از نظام را تثبیت می‌کنند و اگر انتخابات باشکوه برگزار شود، پشتوانه امنیت کشور و به رخ کشیدن جمهوری اسلامی به دنیاست، اکنون با توجه به مشکلات معیشتی و بیکاری و... که وجود دارد، مردم از زندگیشان راضی هستند؛ زیرا در منطقه‌ای ناامن، در یک جزیره ثبات به نام ایران قرار گرفته‌اند.

    کفیل افزود: جایگاه شوراها در روستا نباید با حمایت کردن از یک نامزدی که چند سال در عرصه کشور حضور دارد کوچک شود و این جایگاه از ارزش بیشتری برخوردار است، استفاده کردن از امکانات و جایگاه شورا منع قانونی و به طبع آن شرعی دارد؛ البته وظیفه ما مجریان این است که زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کنیم.

    فرماندار اصفهان در پایان تاکید کرد: امانت‌داری، بی‌طرفی و قانون‌مداری از اصول ما در این انتخابات است که اگر رعایت شود انتخابات خوبی خواهیم داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو