فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی در آمل خبرداد

تعهد ۶۷۰ میلیارد تومانی رئیس‌جمهور برای اتمام محور هراز

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت:برای اتمام ۴ بانده کردن محور هراز، ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که رئیس‌جمهور در سفر به مازندران این میزان اعتبار را تعهد کرده‌اند.

تعهد ۶۷۰ میلیارد تومانی رئیس‌جمهور برای اتمام محور هراز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از مرحله اول باند دوم محور هراز به طول 8 کیلومتر با اشاره به اینکه در حال حاضر برای چهاربانده کردن محور هراز طراحی مجددی بر روی جاده قدیم و جدید این محور انجام می‌شود، اظهار کرد: برای چهاربانده کردن محور هراز 20 دستگاه تونل به طول 17 کیلومتر، 27 دستگاه پل به طول 2800 متر و 32 متردیوارسازی با ارتفاع 7 تا 17 متر انجام می‌شود و این امر نشان می‌دهد که جاده‌سازی در این محور یک پروژه معمولی نیست.

    وی با بیان اینکه هزینه تمام شده هر یک کیلومتر جاده سازی در محور هراز 5 برابر جاده‌های معمولی است، عنوان کرد: 55 کیلومتر از تعریض محور هراز باقی مانده است که امروز تنها 8 کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسید.

    آخوندی با اشاره به اینکه تا عید امسال تلاش می‌کنیم 12 کیلومتر دیگر از پروژه تعریض محور هراز به بهره‌برداری برسد، افزود: اجرای این محور به سه بخش تقسیم شده است که پیمانکاران در قطعات مختلف مشغول به کار هستند.

    وی با تاکید بر اینکه 35 کیلومتر از 55 کیلومتر محور هراز تعریض شده به طوری که 60 درصد از تعهدات این محور انجام شده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا تابستان 95 بخشی از تعهدات و تا پایان سال 95 و ابتدای سال 96 نیز این محور را به اتمام برسانیم.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای چهاربانده کردن محور هزار 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون نیمی از آن تامین شده است، افزود: 670 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه نیاز است که رئیس جمهور در سفر به مازندران تامین این میزان اعتبار را تعهد کرده‌اند.

    این مسئول با اعلام اینکه میزان اجرای این پروژه رضایت بخش بوده است، گفت: در حوزه‌های دیگر راه مازندران در محور فیروزکوه قائم‌شهر نیز تلاش می‌کنیم نیازهای این مجموعه را برطرف کنیم.

    همزمان با بهره‌برداری از اولین مرحله از باند دوم محور هراز حد فاصل پل بلده -پنجاب به طول 8 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی، 120 پروژه راه و شهرسازی مازندران به بهره برداری رسید.

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در مراسم بهره برداری نمادین از 120 پروژه این اداره کل با حضور وزیر راه با اعلام اینکه برای بهره برداری این تعداد پروژه 190 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، عنوان کرد: این پروژه ها به صورت نمادین همزمان با افتتاح هشت کیلومتر از پروژه 4 بانده کردن محور هراز به بهره برداری رسید.

    حیدر نوروزپور با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر، 130 کیلومتر راه روستایی در مازندران به بهره برداری رسید، افزود: 6 هزار و 100 واحد مسکن مهر نیز در این ایام در شهرهای استان مازندران تحویل شد.

    این مسئول با اشاره به اینکه برای به ثمر رساندن این پروژه ها شورای مسکن هر دو هفته یک بار در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: این پروژه ها طبق زمانبندی تحویل شده است.

    نوروزپوز با تاکید بر اینکه 9 پروژه راهسازی و 30 پروژه راهداری نیز با سفر وزیر راه به مازندران افتتاخ شد، عنوان کرد: دو ساختمان فنی و اجرایی نیز متعلق به دستگاه های اجرایی به بهره برداری رسید.

    وی تصریح کرد: همچنین اولین مرحله از باند دوم محور هراز حد فاصل پل بلده -پنجاب به طول 8 کیلومتر در پروژه چهارخطه کردن محور هراز نیز در آمل به بهره برداری رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو