فونیکسریمکسبهتام

مدیر‌کل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم مطرح کرد:

آغاز عملیات احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری از ۲۳ بهمن

عصر خودرو- مدیر‌کل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم از آغاز عملیات احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری از ۲۳ بهمن خبر داد و گفت: طبق طراحی صورت گرفته کمترین میزان تغییر ترافیکی در میدان را شاهد خواهیم بود.

آغاز عملیات احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری از ۲۳ بهمن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، امیرعباس صفوی با اشاره به اجرای خط A مترو به طول 14.8 کیلومتر که از سال 89 آغاز شده است، گفت: با همه فراز و نشیب‌ها در این پروژه بیش از 6 کیلومتر تونل احداث شده و با توجه به اینکه ظرف یک سال آینده فاز اول مترو باید به بهره‌برداری برسد عملیات اجرایی مهم‌ترین ایستگاه مترو قم یعنی ایستگاه میدان شهید مطهری که ایستگاه A9 است، آغاز می‌شود.

    وی با بیان اینکه این ایستگاه به لحاظ حجم جابه‌جایی مسافر و تبادل انواع حمل و نقل و... دارای موقعیت بسیار خاصی است گفت: ما در این ایستگاه ویژگی‌هایی نظیر مجاورت با حرم مطهر حضرت معصومه(س) ، بازار، خط منوریل و ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس را داریم.

    مدیر‌کل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم بیان کرد: احداث این ایستگاه با توجه به نقش خاص میدان مطهری حساسیت‌های ویژه‌ای دارد و تبلور خط A مترو در اجرای ایستگاه میدان مطهری نهفته است.

    وی گفت: سه ماه تیم‌های مختلف شامل مشاور، مشاور کارفرما، پیمانکار،‌عوامل سازمان قطار شهری و در راس آنها اداره کل حمل و نقل و ترافیک و معاونت امور زیربنایی شهرداری برنامه‌ریزی کرده و جوانب امر برای شروع به کار این پروژه را مورد بررسی قرار دادند.

    صفوی خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها و با استفاده از کارشناسان روش اجرای ایستگاه، میزان تملک مورد نیاز برای فاز یک ایستگاه، شناسایی تاسیسات و پیش بینی جابه‌جایی تاسیسات برقی، مکانیکی، آب و فاضلاب صورت گرفته است.

    مدیر‌کل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم گفت: در شرایط کنونی میدان شهید مطهری در خیابان هدف و پل علیخانی مشکلات خاص خود را دارد و در راستای احداث ایستگاه ضلع شرقی میدان از ترافیک خارج شده و به کارگاه پروژه اختصاص داده خواهد شد.

    وی با بیان اینکه این طرح در شورای ترافیک استان به تصویب رسیده است گفت: عملیات احداث فاز نخست ایستگاه شهید مطهری از 23 بهمن ماه و بعد از برگزاری مراسم راهپیمایی آغاز شد.

    صفوی خاطرنشان کرد: با هدف اینکه کمترین تنش ترافیکی را برای مردم ایجاد کنیم در خیابان‌های هدف، ‌سپاه، امام خمینی و امام موسی صدر جریان ترافیک در وضعیت موجود حفظ می‌شود.

    مدیر‌کل حمل ‌و نقل و امور ترافیک شهرداری قم یادآور شد: در پل علیخانی خودروهای حمل و نقل عمومی و شخصی که قصد ورود به خیابان هدف را دارند از طریق راست گرد به دوربرگردان پل شهید رجایی در فاصله 300 متری رفته و از آنجا دور زده و ادامه مسیر داده و به میدان مطهری بر می‌گردند و از ضلع غربی میدان ادامه مسیر می‌دهند.

    وی با بیان اینکه طراحی به گونه‌ای صورت گرفته که کمترین مشکل در محل از جنبه‌های مختلف ایجاد شود خاطرنشان کرد: اتوبوس‌هایی که از ضلع شرقی گردش به چپ می‌کرند نیز از ضلع غربی میدان ادامه مسیر می‌دهند.

    صفوی با بیان اینکه چراغ قرمز پل علیخانی حذف شده و این امر طبق پیش بینی و بررسی‌های صورت گرفته به بهبود ترافیکی کمک خواهد کرد، افزود: البته مسیر به دلیل حذف چراغ قرمز و ایجاد دوربرگردان طولانی‌تر می‌شود ولی با توجه به شرایط اجرایی کارگاه امیدواریم مردم همکاری لازم را داشته باشند.

    مدیر‌کل حمل‌ و نقل و امور ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول اجرای اسکلت اولیه ایستگاه، شامل اجرای شمع‌ها و تابلیه ایستگاه بوده است گفت: بعد از 6 ماه و به اتمام رسیدن فاز نخست ترافیک به حالت اولیه خودش بر می‌گردد.

    وی خاطرنشان کرد: با اتمام فاز نخست فازهای بعدی به صورت زیرزمینی ادامه می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود که مدت زمان هفت تا هشت ماه به طول بینجامد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو