فونیکسریمکسبهتام

مدیر پروژه خط ۶ متروی تهران خبر داد

۲۲۵ هزار لیتر صرفه جویی در سوخت با افتتاح خط ۳ مترو تهران

عصر خودرو- مدیر پروژه خط ۶ متروی تهران با اشاره به اهمیت توسعه مترو تهران و نقش آن در کاهش معضل آلودگی هوای پایتخت گفت: با افتتاح خط ۳ مترو تهران سالانه ۲۲۵ هزار لیتر صرفه جویی در سوخت داشته‌ایم.

۲۲۵ هزار لیتر صرفه جویی در سوخت با افتتاح خط ۳ مترو تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سعید محمد حسینی درباره چرایی علت کند شدن احداث خط 3 مترو گفت: این مساله به دو دلیل صورت گرفت است در واقع مهمترین علت تأخیر در پروژه‌های این چنینی را می‌توان قانون گریزی دولت و عدم پرداخت سهم دولت (بودجه مصوب سالیانه) دانست.

    وی با اشاره به تسریع در روند احداث خط 3 مترو نیز توضیح داد: در واقع مهمترین عامل تسریع در روند احداث این خط را می‌توان حضور نمایندگان مجلس در متن اجرایی پروژه به خصوص در وضیعت نابسامانی که در نیمه شمال مشهود بود، عنوان کرد البته واقعیت پروژه های اجرایی ورود شورای شهر و حضور پر رنگ شهرداری است که نتیجه آن اعتماد به توان مهندسان جوان و مدیران ارشد مترو است که در تسریع روند احداث مترو نقش به سزایی دارد.

    حسینی درخصوص عوامل موثر در تسریع پروژه احداث خط 3 مترو گفت: توان مدیریتی و تخصصی، جسارت مدیران جوان و با تجربه که برای تمامی عوامل قابل لمس بوده را می توان به عنوان عوامل موثر در تسریع ساخت این پروژه دانست البته در زمان مدیریت بنده شرایط بی پولی در کارگاه های خط 3 مترو حاکم بوده است.

    مدیر پروژه خط 6 متروی تهران همچنین به مشکلاتی نظیر ریزش آب، خاک سست و سنگ های بزرگ در زمان ساخت این پروژه اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانید این عوامل طبیعی است و در فرایند ساخت مترو همواره وجود داشته اما نحوه مدیریت و تاکتیک‌های خاص عملیاتی در حل این مشکلات اثرگذار است. در روند احداث این پروژه هم با این مشکلات روبرو بودیم چرا که این خط در مناطق پر حجم و تراکم شهری است و این مشکلات مرتفع شده است.

    حسینی در ادامه با اشاره به بازدید هیأت‌های خارجی از روند ساخت خط 3 مترو نیز اظهار کرد: برای بازدید کنندگان ساخت خط 3 شگفت انگیز بوده و برخی از مراحل کار به گفته این افراد منحصر به فرد است.

    وی تاکید کرد: مواردی چون منابع انسانی، مالی و سازمان دهی و بهره برداری، نوع ساخت، قیمت ساخت قابلیت الگو برداری در پروژه های ملی دیگر را دارد ضمن اینکه تمام روش‌ها و تجارب به طور کامل بومی بوده و توسط مدیران و متخصصان ایرانی تجربه و تولید شده است و این روش‌ها به طور مستمر به روز می شوند و حتی به مرحله صدور خدمات فنی و مهنسی نیز رسیده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو