فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی دولت ایستگاه شهید مطهری متروی شیراز را افتتاح کرد

عصر خودرو- با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ایستگاه شهید مطهری قطار شهری شیراز همزمان با ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران افتتاح شد.

سخنگوی دولت ایستگاه شهید مطهری متروی شیراز را افتتاح کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم از شیراز، در این مراسم که بعد از ظهر امروز برگزار شد مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز اظهار داشت:  ایستگاه شهید مطهری در فاز یک خط یک قطارشهری با اعتبار 47 میلیارد تومان با نصب تجهیزات ویژه، آماده بهره برداری شده تا مردم  سهولت وایمنی بیشتری به ایستگاه مترو نمازی و نیز ایستگاه اتوبوسرانی داشته باشند.

    اسدالله حاجی زمانی افزود: همچنین با توجه به به روزهای پایانی سال وترافیک شهری به دلیل افزایش حضور شهروندان برای خرید شب عید، ساعات بهره‌برداری مترو در فاز یک از 12 ساعت و40 دقیقه فعلی به حدود 15 ساعت در روز افزایش  یافت.

    حاجی زمانی بیان کرد: از این پس  شهروندان می‌توانند از ساعت 6:30 تا 21 با فاصله هر نیم ساعت یک سفر از خدمات متروی شیراز استفاده کنند.

    مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز همچنین با اشاره به افتتاح گالری شمال غرب ایستگاه نمازی سمت درمانگاه مطهری نیز گفت: با افتتاح این بخش از ورودی مترو مردم می‌توانند با سهولت وایمنی بیشتری به ایستگاه مترو نمازی و نیز ایستگاه اتوبوسرانی دسترسی داشته باشند .

    وی افزود: ایستگاه‌های مترو شیراز در خط یک از 6 هزار و500 متر مربع تا حدود 12 هزار متر مربع زیر بنا دارند و کار ساخت ونصب تجهیزات آن شامل تهویه ودفع دود، سیگنالینگ و پست‌های برق با سرعت ادامه دارد و با تلاش‌های انجام شده 14 کیلومتر باقی‌مانده خط یک در مسیر میدان نمازی تا میدان الله تا پایان سال 1395 به بهره‌برداری نهایی می‌رسد و مردم مناطق جنوب شرق شیراز (بولوار مدرس) زیر پوشش خدمات مسافری این سازمان قرار می‌گیرند.

    حاجی زمانی تصریح کرد :از سال 1391 سعی شد با تمرکز اعتبارات اختصاص یافته به خط یک مترو، فعالیت‌ها بگونه ای انجام شود تا 11 کیلومترفاز یک آن در سال 1393 افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

    وی افزود پس ازافتتاح فاز یک، تمرکز اعتبارات را روی فاز دو خط یک به طول 14 کیلومتر گذاشته و با این شیوه مدیریتی اعتبارات توانستیم برابر برنامه‌های زمانبدی شده به اهداف سازمانی دست یابیم.

    مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز خاطرنشان کرد: با پایان عملیات ساخت وتجهیز فاز دوم خط یک، اعتبارات موجود معطوف به خط دوم مترو از میانرود می‌شود تا در مدت 3 یا 4 سال بتوان بخشی از خط 2 را به بهره‌برداری رساند.

      حاجی زمانی با بیان اینکه کار ساخت خط 2 با 15 کیلومترطول نیز به دو بخش، فاز یک به طول 8 کیلومتر و فاز دو بطول 7 کیلومترتقسیم شده است گفت: اعتبارات مترو از طریق بودجه‌های دولتی، شهرداری شیراز، اوراق مشارکت، صندوق توسعه ملی ویا پتانسیل‌های اقتصادی در مجتمع‌های ایستگاهی مترو تامین می شود تا صرف ساخت وتجهیز ایستگاه‌ها شود .

    وی افزود: تا کنون 900 میلیارد تومان اعتبار به مترو شیراز در خط یک اختصاص یافته است وبرای اتمام باقی مانده کار به 700 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

    مدیرعامل سازمان قطار شهری شیرازبا بیان اینکه محدوده ترافیکی شیراز در ایام تعطیلات نوروز بیشتر در محدوده زیارتی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ونیز در محدوده سیاحتی حافظیه، ارم و سعدیه است خاطرنشان کرد: در این مسیرها ایستگاه خدماتی مترو وجود ندارد و به دلیل افت مسافر در محور بهره‌برداری شده از مترو در فاز یک حد فاصل میدان احسان تا میدان نمازی، خدمات مترو از ابتدای فروردین 95 تا پایان تعطیلات نوروزی متوقف می‌شود تا دراین فرصت امور مربوط به تعمیرات و نگهداری خطوط و واگن‌های مترو نیز انجام گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو