فونیکسریمکسبهتام

بودجه ۲۱۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت متروی تهران

عصر خودرو- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای ساخت متروی تهران ۱۹۹۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهاد داده شده بود که این رقم به ۲۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

بودجه ۲۱۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت متروی تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان این که 1100 میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی شهرداری تهران در سال 95 کاهش یافته است، اظهار داشت: کسر بودجه پیشنهادی شهرداری کار دشواری بود و این امر تنها با کمک کمیسیون‌های تخصصی امکان پذیر شد.

    وی با اشاره به بودجه 10 سال گذشته شهرداری تهران افزود: طبق بررسی‌های انجام شده شفافیت در ردیف‌های اعتباری و واقعی کردن نسبت به سهم هزینه‌ای کل بودجه مناسب بود.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کلیات بودجه سال 95 شهرداری تهران تصریح کرد: درآمدهای پایدار شهرداری از 23 درصد بودجه سال جاری به 24 و نیم درصد رسیده و در سال آینده افزایش پیدا کرده و همچنین بودجه پیشنهادی سال 95 از 8.6 درصد افزایش 3.8 درصد رشد تغییر کرده است.

    دبیر با بیان این که از بودجه پیشنهادی شهرداری 5 درصد رشد را کاهش داده‌ایم، اضافه کرد: این امر به معنای این نیست که ما از بودجه مترو رقمی را کاهش داده‌ایم.

    وی یادآور شد: برای  تحقق ارزش افزوده و سهم شهرداری از سوخت، اعضای شورای شهر باید تلاش کنند و همچنین 5 سازمان و شرکت وابسته به شهرداری (شرکت ارتباط مشترک شهر، شرکت شهروند، شرکت همشهری، سازمان زیبا سازی و سازمان حمل و نقل ترافیک) موظف هستند 220 میلیارد تومان سود سهام خود را به حساب شهرداری به عنوان درآمدهای پایدار واریز کنند.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با این اتفاق که برای نخستین بار رخ می‌‌دهد می‌توان درآمدهای پایدار شهرداری را افزایش داد.

    دبیر با اشاره به جلسه ای با معاونت حمل و نقل ترافیک گفت: ما اعتباری که برای مترو گذاشته بودیم نمی‌توانستیم رصد کنیم به همین دلیل سال گذشته حدود 2 هزار میلیارد تومان برای بودجه مترو اعتبار در نظر گرفتیم که این بودجه شامل املاک دیون و غیره در مترو بود به همین دلیل برای این که سال جاری بتوانیم بودجه مترو را دقیق تر رصد کنیم برای هر خط مترو یک ردیف اعتباری جداگانه در نظر گرفتیم.

    وی به بودجه مترو تهران در سال 95 اشاره کرد و افزود: در لایحه پیشنهادی شهرداری بودجه ساخت مترو 1990 میلیارد تومان بود، اما کمیسیون برنامه و بودجه علی رغم کاهش سقف بودجه پیشنهادی شهرداری این رقم را به 2100 میلیارد تومان افزایش داد.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که توسعه مترو در اولویت قرار دارد، یادآور شد: در ردیف بودجه برای خط 3 مترو 300 میلیارد تومان، برای خط 6 مترو 800 میلیارد تومان، برای احداث خط 7 مترو 700 میلیارد تومان و همچنین برای سایر خطوط مترو 130 میلیارد تومان اعتبار در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید.

    دبیر اضافه کرد: همچنین 20 درصد از فروش آرم طرح ترافیک به مبلغ 50 میلیارد تومان و 2 درصد از  فروش پروانه با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 95 شهرداری تهران به مترو اختصاص داده شده است.

    وی همچنین با اشاره به تبصره‌های دیگر برای توسعه خطوط متروی تهران تصریح کرد: در تبصره 27 به شرکت مترو اجازه داده شد 2 میلیارد یورو از راه فاینانس برای خط 6،7 و 3 مترو هزینه کنند و در تبصره دیگری به شهرداری اجازه داده شد تا هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی را برای احداث یک خط مترو از فاطمی تا تجریش اضافه کند.

    دبیر با تاکید بر این که علاوه بر بودجه شرکت مترو در ردیف‌های بودجه 795 میلیارد تومان برای شرکت بهره برداری مترو در نظر گرفته شده است، گفت: برای خرید اتوبوس شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی مبلغ 15 میلیارد تومان را در نظر گرفته بود، اما در کمیسیون این رقم به 50 میلیارد افزایش یافت و همچنین 40 میلیارد تومان برای کمک به خرید کارکنان مازاد شرکت واحد و 70 میلیارد تومان برای خرید خدمت از بخش خصوصی اختصاص پیدا کرد.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مبلغ 918 میلیارد تومان در حوزه اتوبوسرانی اعتبار در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این اعتبار برای خرید اتوبوس برقی 10 میلیارد تومان کمک به ما به التفاوت قیمت بلیت اتوبوس رانی 620 میلیارد تومان کمک به اتوبوس‌های فرسوده 12 میلیارد تومان، نوسازی ناوگان مینی بوس رانی 10 میلیارد تومان و همچنین نصب فیلتر جذب دودهای دیزلی 7 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

    دبیر با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده شهرداری تهران برای  پرداخت دیون پیمانکاران یادآور شد: پیشنهاد شهرداری 760 میلیارد تومان اما ما این رقم را به 900 میلیارد تومان افزایش دادیم.

    وی در ادامه به عملکرد شهرداری تهران در خصوص بافت فرسوده در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: حدود 15 منطقه شهر تهران بافت فرسوده داشتند ردیفی برای کمک به بافت فرسوده در بودجه سال جاری وجود داشت اما متاسفانه در مناطق هیچ کاری انجام نشد.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که بافت فرسوده به عنوان دغدغه‌های مهم مدیریت شهری تصریح کرد: شهرداری تهران برای ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه 15 اعتباری در نظر نگرفته بود اما کمیسیون برنامه 30 میلیارد تومان اعتبار برای این منطقه در نظر گرفته است.

    دبیر افزود: اعتبار لازم برای پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات مسکن از 40 میلیارد تومان به 30 میلیارد تومان کاهش یافت اما 40 میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده برای تملک اراضی در بافت فرسوده مورد تایید قرار گرفت.

    وی به اعتبار 100 میلیارد تومانی در ردیف‌های بودجه اعتبارات برای نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: 160 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت سود اوراق مشارکت و 300 میلیارد تومان ناشی از صدور پروانه در تبصره‌های بودجه به حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص داده شده است.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که در بودجه شهرداری تهران برای باز پرداخت وام 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: همچنین 160 میلیارد تومان برای باز پرداخت سود اوراق مشارکت بافت فرسوده بودجه در نظر گرفته شده است.

    دبیر با بیان این که بیش از 2 هزار میلیارد تومان از باز پرداخت‌ها در سال جاری انجام شده است، تاکید کرد: باقی مانده  بازپرداخت‌ها در سال 95 پرداخت خواهد شد.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند بررسی بودجه سال 95 شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران 60 میلیارد اعتبار برای کمک به اشخاص حقیقی درخواست کرده بود، اما کمیسیون این رقم را به 40 میلیارد تومان کاهش داد و همچنین بودجه 120 میلیاردی اعتبارات پیش بینی نشده که در اختیار شهرداری برای بخش سرمایه‌ای است به 80 میلیارد تومان کاهش داد.

    دبیر با تاکید بر این که 15 میلیارد تومان برای کمک به موسسات عمومی، 40 میلیارد تومان برای پاداش‌های اتفاقی و 35 میلیارد تومان برای اعتبارات پیش بینی نشده در اختیار شهردار در بخش هزینه‌ای پیشنهاد شده بود، افزود: اعتبارات حوزه شهردار  را 211 میلیارد تومان در نظر گرفتیم و همچنین هر ساله بودجه‌ای برای شهردار افزایش می‌یافت، اما امسال این بودجه کاهش یافت و در نظر داریم سال‌های بعد هم اختیارات را کاهش داده تا شهرداری در چار چوب برنامه عمل کند.

    وی به بودجه در نظر گرفته  شده برای تکمیل پروژه شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: در سال جاری شهرداری قول داد با 180 میلیارد تومان فاز اول این مترو را به اتمام برساند، اما شهرداری تهران برای سال آینده 80 میلیارد تومان بودجه خواست که با بررسی‌های مورد نظر ما این رقم را به 30 میلیارد تومان کاهش دادیم اما برای نگه داشت نمایشگاه شهر آفتاب 10 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتیم.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که 900 میلیارد تومان برای تملک املاک در ردیف‌های بودجه سال 95 اعتباری در نظر گرفته شده بود، تاکید کرد: تملک باید در جهت ردیف‌های بودجه باشد در غیر این صورت تصرف در املاک عمومی محسوب خواهد شد.

    وی با اشاره به اعتبار آسفالت معابر غیر بزرگراهی مناطق 22 گانه شهر تهران که 30 درصد کاسته شده، تصریح کرد: اعتبار مربوط به جداول ، رنگ آمیزی و نور پردازی مناطق 22 گانه 30 درصد کاهش یافت و با این امر به اعتبارات لازم برای خرید بیمارستان کارکنان شهرداری تهران اختصاص داده شد.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که برای سامانه 137 و 188 و همچنین روابط عمومی مناطق ایثارگران در بودجه سال جاری ردیفی در نظر نگرفته بود، یادآور شد: از ردیف‌های مربوط  به جداول و نور پردازی و ... تامین اعتبار می‌شدند به همین دلیل برای روابط عمومی و ایثارگران امسال برای اولین بار ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شد.

    دبیر با بیان این که از مدیران شهرداری خواستارم جلسات کمیسیون محاسبات شهرداری در سال آینده را ادامه دهند، بیان کرد: در سال آینده هر کدام از سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق شهرداری پروژه‌ای را بدون در نظر گرفتن ردیف بودجه‌ای آغاز کند در اموال عمومی تصرف کرده و به دادگاه معرفی می‌شود .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو