فونیکسریمکسبهتام

توضیحات قالیباف درباره طراحی خط جدید مترو

عصر خودرو- شهردار تهران در خصوص طراحی خط جدید مترو توضیحاتی به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

توضیحات قالیباف درباره طراحی خط جدید مترو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، قالیباف درباره تبصره 23 بودجه شهرداری تهران گفت: موضوع خط جدید مترو حداقل شش سال است، مورد بحث قرار دارد. زمانی که طراحی پروژه‌های امام علی(ع) و صدر انجام می‌شد به این نتیجه رسیدیم؛ خط مترو تا قائم ادامه پیدا کند و ایستگاه مترو نیاوران به خط یک در تجریش متصل شود.

    وی با اشاره به بار ترافیکی خیابان ولیعصر گفت: وقتی خط بی‌آر تی خیابان انقلاب در حال اجرا بود دکتر شکیب تاکید داشت اجرای خط چهار مترو زیر مسیر این خط بی‌آرتی منطقی نیست. ما‌‌ همان موقع نیازهای ترافیکی را توضیح دادیم و این خط احداث شد. امروز خط چهار و بی‌آرتی وجود دارد و ظرفیت اتوبوس‌های آن تکمیل شده است.

    شهردار تهران گفت: این خط مترو همزمان با اجرای طرح بی‌آرتی خیابان ولیعصر مطالعه شده اما کار اداری آن انجام نشده است. در کمیسیون ماده 5 برای سه پروژه بر اساس زمین‌های بزرگی که در خیابان ولیعصر وجود دارد بحث شده و ایستگاه‌های این خط را در همین زمین‌ها قرار خواهیم داد.

    وی گفت: این بند از نظر اجازه دادن بارگذاری‌ها برای ساخت ایستگاه‌ها و تامین بودجه خط جدید پیشنهاد شده است که باید نظرات کمیسیون حمل و نقل نیز درآن اعمال شود. این پروژه باری به بودجه اضافه نمی‌کند.

    وی بیان داشت: ایستگاه های مترو خط ولیعصر می تواند از درآمد خودشان این خط را احداث کنند و اختیار تصمیم گیری با شورای شهر است.

    در پایان سخنان قالیباف؛ رییس شورای شهر پیشنهاد کمیسیون را با اضافه کردن عبارت (در صورت تصویب شورا و مراجع ذیصلاح) به رای گذاشت و این تبصره به تصویب رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو