فونیکسریمکسبهتام

احمد دنیامالی خبر داد:

توسعه دو خط متروی تهران از طریق فاینانس چین

سهم ۴۰ درصدی مترو از بودجه ۹۵

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با ابراز امیدواری نسبت به توسعه دو خط متروی تهران از طریق فاینانس چین گفت: سهم مترو از بودجه سال آتی ۴۰ درصد از کل بودجه است.

توسعه دو خط متروی تهران از طریق فاینانس چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم آنلاین، احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی «نسیم آنلاین» با ابراز امیدواری نسبت به نگاه جدی دولت به حمل و نقل عمومی در پایتخت علیرغم مشکلاتی که وجود دارد، عنوان کرد: در صورتی که چنین نگاهی وجود نداشته باشد مشکل آلودگی هوا و ترافیک در تهران سال به سال انباشته می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه اگر دولت مطالبات قانونی شهرداری را بپردازد می‌تواند کمک قابل توجهی به توسعه حمل و نقل عمومی در تهران داشته باشد، اظهار کرد: امیدواریم از طریق فاینانسی که قرار است از طریق چینی‌ها برای مترو تهران تدارک دیده شود دو خط را توسعه دهیم.

    رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه کاربرد تهران به عنوان پایتخت برای تمام مردم ایران است، گفت: طبیعی است که دولت باید کمک‌های جدی‌تری در حوزه مدیریت شهری تهران داشته باشد.

    دنیامالی با اشاره به اینکه جمعیتی که برای سال 1404 در تهران پیش بینی شده بود اکنون در تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: توسعه بزرگراهی به 95 درصد رسیده است اما سایر بخش‌ها هنوز نتوانسته‌اند به صورت قابل قبولی به دلیل مشکلات موجود توسعه یابند.

    وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک به صورت برنامه‌ای رفتار می‌کنیم. در این برنامه سهم حمل و نقل عمومی در حوزه حمل و نقل و ترافیک حدود 40 درصد است که قطعا با بودجه‌ای که در این سال‌ها ارایه شده است تا حدود زیادی توانسته است موارد ذکر شده در برنامه را به پیش ببریم.

    این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حتی اگر 40 درصد از منابع بر اساس برنامه پنجساله توسعه شهرداری به حمل و نقل اختصاص یابد پاسخگوی نیازهای تهران در این حوزه نیست، گفت: حتی گزارش‌هایی که در مورد بزرگراه‌ها ارایه می‌شود نشان دهنده این است که توسعه بزرگراهی نیز تکافوی جمعیت تهران نیست. این موضوع نگرانی‌های ما را برای سال‌های آتی بیشتر می‌کند.

    رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در بودجه بندی شهرداری باید تعادلی بین درآمد و هزینه وجود داشته باشد، عنوان کرد: نسبت سهم حمل و نقل عمومی باید در سال آتی نیز رعایت شود. این عدد بر اساس آنچه در بودجه ارایه شده است برای شرکت مترو 40 درصد از بودجه است زیرا این شرکت با پیمانکاران و بانک‌ها کار می‌کند و با موضوعات هزینه بری همانند تملک و ساخت مواجه است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو