فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران خبر داد

افزایش واگن‌های خط ۳ و ۴ مترو

طراحی خط ۸ و ۹ برای ورود به شهرک‌های اقماری تهران

عصر خودرو- شهردار تهران از تزریق واگن به خط ۳ و ۴ مترو خبر داد.

افزایش واگن‌های خط ۳ و ۴ مترو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ، محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه رونمایی و بهره‌برداری از 57 دستگاه واگن با بیان اینکه در این میان 4 واگن ویژه فرودگاه مهرآباد نیز تولید شده است گفت: امیدواریم در 24 اسفندماه نیز ایستگاه ویژه مهرآباد که واگن‌های خاصی دارد، افتتاح شود.

    وی با بیان اینکه طراحی واگن‌های فرودگاه مهرآباد خاص و ویژه است، گفت: این قطارها قابلیت آن را دارند که بدون راهبر نیز حرکت کنند.

    شهردار تهران اظهارکرد: در حال حاضر 1200 واگن در خطوط مترو تهران حرکت می‌کنند که می‌توانیم این عدد را به 3000 واگن برسانیم.

    قالیباف با بیان اینکه با افزایش تعداد واگن‌ها می‌توانیم 7 میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کنیم، گفت: این در حالی است که با ظرفیت فعلی تنها 3.5 میلیون مسافر در روز جابه‌جا می‌شوند.

    وی با بیان اینکه با افتتاح خط 6 و 7 مترو و رسیدن سرفاصله حرکت قطارها به 2.5 دقیقه قابلیت جابه‌جایی 10 میلیون مسافر را داریم گفت: البته دولت قول داده است که در سال آینده 1000 واگن تولید کند که با صحبت‌های انجام شده با نعمت‌زاده وزیر صنعت توافق کردیم که بخش زیادی از این واگن‌ها در داخل تولید شود تا به اشتغال افراد نیز کمک کنیم و امیدواریم این وعده محقق شود تا شرمنده مردم نشویم.

    شهردار تهران افزود: عمده این واگن‌ها در خطوط 3 و 4 مترو قرار خواهد گرفت.

    قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش تعداد واگن‌ها، واگن مخصوص بانوان نیز افزایش می‌یابد نیز گفت: افزایش تعداد واگن ویژه بانوان به تعداد مسافر و میزان خطوط بستگی دارد.

    وی افزود: در حال حاضر 60 درصد واگن‌های مترو با ظرفیت و توان داخلی تولید می‌شود و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم صددرصد واگن‌ها را در داخل کشور تولید کنیم.

    شهردار تهران درباره تعطیلی یک ایستگاه در پایان خط 1 مترو به دلیل ساخت مترو شهر آفتاب گفت: در خط 1 حرکت قطارها مناسب است و البته امیدواریم تا قبل از 10 روز پایان سال که پنجشنبه آخر سال را نیز در پیش داریم، این ایستگاه‌ها باز شود تا سنت خوب زیارت اهل قبور با اختلال مواجه نشود.

    قالیباف درخصوص ورود بخش خصوصی به ساخت مترو نیز گفت: صنعت حمل و نقل یکی از پردرآمدترین منابع برای بخش خصوصی است که در حال حاضر برای ساخت خط 6 و 7 آماده پذیرش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم اما اولویت ما بخش خصوصی داخلی و بانک‌ها هستند.

    شهردار تهران با بیان اینکه طراحی خط 8 و 9 مترو در حال انجام است، گفت: امیدواریم با طراحی این خطوط مترو به شهرک‌های اقماری تهران نیز وارد شود و پس از اتمام خط 6 و 7 آماده واگذاری ساخت خط 8 و 9 مترو به سرمایه‌گذاران هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو