فونیکسریمکسبهتام

ساخت مترو اسلامشهر به ۳ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

در صورت تامین منابع فاز نخست آغاز می شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای رسیدن مترو به اسلامشهر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ساخت مترو اسلامشهر به ۳ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که در بحث مترو برای پردیس هیچ برنامه نداریم، اظهار داشت: تنها مترو حومه ای مترو اسلامشهر ، پرند و ورامین مطرح است و در همین راستا وظیفه ساخت مترو ورامین براساس مصوبه دولت به راه آهن محول شده است.

    وی در ادامه بیان کرد: برای ساخت و ساز متروی ورامین بخشی از کار انجام شده بود ولی به دلیل مصوبه دولت ادامه کار به راه آهن محول شده است.

    تشکری هاشمی افزود: متروی پرند حد فاصل ایستگاه شاهد تا نمایشگاه فاز اول هست و تا اردیبهشت تکمیل خواهد شد و پیش بینی ما این است که در سال 95 مترو به فرودگاه امام خمینی (ره) می رسد البته برای ادامه کار نیازمند منابع مالی هستیم تا با تامین آن فازسوم را دنبال کنیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: در خصوص مترو اسلامشهر باید منتظر تصمیم نهایی توسط دولت باشیم و اگر قرار به ساخت مترو اسلامشهر باشد با توجه به اینکه 15 کیلومتر ورودی به تهران است و این فاصله باید طی شود تا به اولین خط مترو تهران برسیم نیاز به تامین اعتبارات است.

    تشکری هاشمی گفت: در فاز نخست اگر تصمیم به اجرایی شدن باشد با توجه به اینکه 200 میلیارد برای ساخت هر کیلومتر مترو نیاز است در مجموع برای فاز نخست آن 3 هزار میلیارد اعتبار باید اختصاص داده شود.

    وی بیان کرد: اگر اعتبارات افزایش یابد شهرداری می تواند نسبت به شروع ساخت متروی اسلامشهر اقدام کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو