فونیکسریمکسبهتام

قالیباف در کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد:

مترو به فرودگاه امام (ره) می‌رسد

عصر خودرو- شهردار تهران در پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک با طرح این سوال که آیا ترافیک مساوی با آلودگی است؟ گفت: به هیچ عنوان ترافیک مساوی با آلودگی نیست؛ چراکه در بسیاری از نقاط دنیا ترافیک‌های پرحجمی دارند؛ اما آلودگی هوا در این نقاط مشاهده نمی‌شود.

مترو به فرودگاه امام (ره) می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف، با تاکید بر اینکه 80 درصد منبع آلودگی هوا در شهر تهران ریشه در وسایل متحرک دارد، افزود: قطعا ترافیک + سوخت +خودروی نامناسب + ویژگی‌های اقلیمی + فرهنگ نامناسب در ترافیک = با آلودگی هوا خواهد بود و ترافیک به تنهایی نمی‌تواند باعث آلودگی هوا باشد.

    وی با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک افزود: خروجی‌های این کنفرانس راهگشا برای مدیران در تصمیم‌گیری بهتر خواهد بود و باعث می‌شود بدون سعی و خطا کارها را در این حوزه به پیش ببریم که این همکاری و تعامل میان مسئولان و کارشناسان جای تقدیر دارد.

    شهردار تهران ادامه داد: مهم‌ترین اهداف ما در این کنفرانس که می‌توان آن را یکی از بی‌نظیرترین کنفرانس‌های کشور خواند، تولید دانش در عرصه حمل و نقل و ترافیک و استفاده از دانش اساتید، دانشجویان و دانش‌پژوهان است و تلاش خواهیم کرد در برگزاری این کنفرانس از روزآمدترین دانش و تجربه دنیا استفاده کنیم. بی‌تردید استفاده از تجربه دیگران برای ما راهگشا خواهد بود و باعث می‌شود اقداماتمان در زمان کمتر و با هزینه کمتری انجام شود.

    قالیباف توسعه پایدار را یکی از ارکان اساسی هر جامعه‌ای خواند و افزود: متاسفانه همیشه در کشور ما پسوند در حال توسعه وجود داشته، نمی‌دانم چه زمانی باید اعلام کنیم که یک کشور توسعه یافته هستیم. توسعه پایدار همانطور که با بشر و تمدن گره خورده و می‌تواند از مظاهر تمدن‌های جدید باشد.

    وی تاکید کرد: وقتی به توسعه پایدار با دقت نگاه می‌شود و با شرایط امروز که از جوامع کوچک و روستاها به سمت شهرها مهاجرت انجام می‌شود، باید به توسعه در حوزه‌های مختلف از جمله عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و قتی که به حمل و نقل شهری در کلانشهرها می‌رسیم، موضوع بسیار حیاتی می‌شود. حمل و نقل بخشی از زندگی ما شده و به شخصیت، سلامت جسمی و روانی ما تاثیرات عمده‌ای می‌گذارد.

    شهردار تهران تاکید کرد: دغدغه من به عنوان یک مسئول شهری این است که مهم‌ترین چالش ما در پایتخت آلودگی هوا و آلودگی صوتی است. از منظر دیگر در حقیقت چالش بزرگ شهر تهران آلودگی آب، خاک و هوا است. برهمین اساس اولویت اصلی ما نیز بر توسعه حمل و نقل عمومی استوار است تا از این طریق نقش موثری در کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی داشته باشیم. البته در کنار این موضوع طرح توسعه کالبدی شهر و توجه به تکنولوژی‌های روز برای مدیریت سفر، در برنامه‌های شهرداری تهران قرار گرفته است.

    قالیباف با تاکید بر اولویت حمل و نقل ریلی در توسعه حمل و نقل عمومی گفت: در گزارش هفتگی خط 6 مترو مشاهده می‌شود که در یک جبهه کاری به صورت هفتگی 500 متر حفاری انجام می‌شود. این سرعت حجم و دقت کار قابل مشاهده است و هرچند که این اقدامات در زیر زمین انجام می‌شود. تمامی این اقدامات در شرایطی انجام می‌شود که 15 سال قبل سالانه تنها 2.5 متر حفاری در مترو انجام می‌شده است.

    اتمام 7 خط مترو پایتخت در سال 96

    افتتاح متروی فرودگاه مهرآباد تا 24 اسفند

    وی از افتتاح خط متروی فرودگاه مهرآباد در 24 اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: در پایان سال 96، 7 خط مترو پایتخت به اتمام می‌رسد و مترو به فرودگاه امام خمینی (ره) نیز خواهد رسید. با وجود تمام مشکلات اقتصادی که گریبان شهرداری تهران را گرفته، با افتخار و روحیه تکمیل خطوط مترو تهران را در دستور کار قرار داده‌ایم.

    شهردار تهران درباره راهکارهای مقابله با آلودگی هوای تهران نیز گفت: در فرهنگ ترافیکی بسیاری از نقاط دنیا، پیاده‌روی در مرحله اول و پس از آن دوچرخه‌سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی قرار گرفته و در مرحله آخر استفاده از خودروهای شخصی برای مردم در نظر گرفته می‌شود؛ اما متاسفانه در کشور ما برعکس است و حاضر نیستیم حتی مسیرهای کوتاه را نیز پیاده بپیماییم. گاهی هنگامی که در ترافیک قرار می‌گیریم، اعلام می‌کنیم که در ترافیک مانده‌ایم اما باید بدانیم که خود ما ترافیک هستیم. چراکه حاضر نیستیم حتی مسیرهای کوتاه را پیاده بپیماییم.

    قالیباف تاکید کرد: حتی زمانی که پیاده‌راه ساخته می‌شود، هجمه‌هایی به شهرداری تهران وارد می‌شود که مزاحم ماشین‌ها شده‌ایم. در حالی که انسان بر خودرو ارجحیت دارد. خیابان 15 خرداد را بستیم و به پیاده‌راه تبدیل کردیم. هجمه‌های سنگینی به شهرداری تهران وارد شد اما وقتی که زمان گذشت، مشاهده کردیم که می‌توانیم پیاده‌راه‌ها را از زیر پای ماشین‌ها در بیاوریم.

    وی ادامه داد: اگر اعلام می‌کنیم که مشکل ما در آلودگی هوا پول نیست، بلکه مدیریت است، به این معناست که اکنون با پول موجود هوا را آلوده می‌کنیم. قطعا با پول بیشتر هوا آلوده‌تر خواهد شد، چراکه مشکل اصلی در این موضوع مدیریت است. بارها اعلام کرده‌ایم که آلودگی هوای تهران قابل حل است و شهرداری تهران نیز آمادگی حل این معضل را دارد. برهمین اساس دولت طرح ما را برای حل این معضل خواست که در جلسه‌ای با معاون اول رییس جمهور این طرح را ارائه کردیم و جزییات آن نیز در جلساتی با حضور کارشناسان اعلام شد.

    شهردار تهران در تشریح این طرح گفت: در این طرح پایش و پژوهش در مرحله اول انجام می‌شود و در مراحل بعدی گزارش و پیش‌بینی‌ها، محاسبه و مدل‌سازی و برنامه کاهش انجام می‌شود. در مرحله آخر نیز اثربخشی و بازخوردها محاسبه خواهد شد. بی‌تردید این سیکل باید به صورت مرتب تکرار شود، طرح را به دولت تحویل دادیم و امیدواریم دولت محترم برای این موضوع تصمیم‌گیری کند.

    قالیباف گفت: البته پیش از هرچیز لازم است برای اجرای این طرح مسئول مشخص شود تا در مقابل این مسئولیت، پاسخگویی نیز داشته باشیم. شهرداری تهران نیز اعلام کرده است در صورتی که دولت به دلیل مشغله‌های زیاد نتواند خود مسئولیت را قبول کند، شهرداری آمادگی اجرای این طرح را دارد، اما در این حوزه داوطلب نیست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو