فونیکسریمکسبهتام

رکورد حفاری خط ۶ مترو از مرز ۷۰۰ متر در هفته گذشت

عصر خودرو- معاون فنی و عمرانی شرکت مترو تهران گفت: رکورد حفاری مقطعی مترو در خط ۶ از مرز ۷۰۰ متر در هفته گذشت.

رکورد حفاری خط ۶ مترو از مرز ۷۰۰ متر در هفته گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سید مهدی پورهاشمی در حاشیه اتصال دو کارگاه عمرانی خیابان بهار شیرازی به دانشکده پرستاری با بیان مطلب فوق افزود: امروز در یکی از مراحل تونل سازی توانستیم 800 متر از عملیات عمرانی تونل سازی در دو کارگاه بخش جنوبی خط 6 مترو را به یکدیگر متصل کنیم.

    وی ادامه داد: 24 اسفند ماه نیز دو کارگاه دیگر از خط 6 مترو با حضور شهردار تهران به یکدیگر متصل شد، همچنین در هفته اول فروردین نیز دو کارگاه و هفته آتی نیز 3 کارگاه دیگر از نیمه جنوبی خط 6 به یکدیگر متصل می‌شود.

    معاون فنی شرکت مترو تهران اظهار داشت: تاکنون فاز اول خط 6 مترو که شامل نیمه جنوبی است،40 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش لاینینگ و 50 درصد در کل فاز پیشرفت  داشته است.

    وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان شهریورماه سال جاری تمام 31 کیلومتر تونل خط 6 حفاری و لاینینگ شود، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیمه جنوبی خط 6 تا قبل از 22 بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

    پورهاشمی با بیان اینکه خط 6 مترو بعد از بهره برداری روزانه یک تا 1.5 میلیون نفر جابه جایی مسافر خواهد داشت، تاکید کرد: تا قبل از 22 بهمن 13 ایستگاه از نیمه جنوبی و 5 ایستگاه مسافر از نیمه میانی و شمالی خط 6 مانند ایستگاه کریم خان، مرزداران و غیره افتتاح خواهد شد.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سختی کار در خط 6 مترو گفت: با توجه به اینکه در زیر مناطق جنوبی تهران آب‌های زیرزمینی قرار دارد، از دستگاه  TBM تمام مقطع استفاده شد که همزمان لاینینگ انجام می‌شود. همچنین در قسمت‌های شمالی و مرکزی نیز تونل مترو از زیر بافت مسکونی متراکم عبور می‌کند که با انجام مانیتورینگ و پایش لحظه‌‌ای از نشست‌های ناخواسته جلوگیری کرده‌ایم و تاکنون نشستی که منجر به تخریب شود، در این خط به وجود نیامده است.

    به گفته پورهاشمی، انجام عملیات مانیتورینگ قبل از شروع حفاری‌ها انجام شده و بعد از اتمام لاینینگ هم تا مدتی نشست‌های احتمالی کنترل خواهد شد.

    وی افزود: در حال حاضر خط 3 مترو طولانی ترین خط مترو خاورمیانه است اما با بهره برداری از خط 6 و اجرای طرح توسعه این خط در نیمه جنوبی طول این خط بیشتر خواهد شد و رکورد خط 3 را خواهد زد.

    پورهاشمی درباره تأمین اعتبارات این خط نیز توضیح داد: در حال حاضر اعتبارات این خط از طریق کنسرسیومی که پیمانکاران با بانک شهر ایجاد کرده‌اند، تأمین می‌شود. تمام اعتبارات این طرح از طریق  EPC فاینانس بانک شهر شده است و سعی شده تا حقوق و دستمزد مشاوران، پیمانکاران و کارگران این خط به روز پرداخت شود. در واقع مشکل اعتبارات  در این خط نداریم. همچنین برای تأمین اعتبارات طرح توسعه نیمه جنوبی خط 6 مترو از طریق اوراق مشارکت تأمین خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو