فونیکسریمکسبهتام

سنگینی بار ترافیک بر شانه های شهر

حمل و نقل فومن ساماندهی شود

عصر خودرو- شهرستان فومن همانند بسیاری از شهرها با معضل ترافیک روبه رو بوده که حل آن نیازمند فکری جدی و اقدامی عملی درباره ساماندهی حمل و نقل این شهرستان است.

سنگینی بار ترافیک بر شانه های شهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، ترافیک موضوع داغ این سال های بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان بوده و هست که متاسفانه با اجرای بسیاری از طرح ها و راهکارها هنوز به قوت خود باقی است.

    شهرستان فومن نیز همانند بسیاری از شهرهای کشور و استان گیلان با توسعه شهر نشینی و استفاده مردم از وسایل نقلیه با این معضل روبه رو بوده و ترافیک و حل آن تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی مسئولان این شهر شده است.

    شهرستانی که با توجه به داشتن مناطق گردشگری تاریخی و بکر طبیعی هرساله در ایام تعطیلات نوروز و تابستان شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران از سراسر ایران بوده و نداشتن زیرساخت های مناسب جاده ای در طول سال به ویژه این ایام برای مردم شهرستان و مسافران ایجاد مشکل می کند.

    از این رو شورای ترافیک شهرستان فومن با برگزاری جلسات متعدد به دنبال راه حلی برای این معضل بوده و در این راستا همفکری و تعامل با سایر دستگاه های ذیربط برای دستیابی به راهکارهای مناسب را در دستور کار خود دارد.

    ضرورت ساماندهی ایستگاه های تاکسی درون و برون شهری فومن

    معاون فرماندار فومن در جلسه شورای ترافیک شهرستان که غروب یکشنبه برگزار شد و نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، گفت: متاسفانه در زمینه ترافیک، فومن با مشکلات و معضلاتی روبه رو است.

    محمدجواد عامر با بیان اینکه ساماندهی ایستگاه های دورن و برون شهری یکی از مهم ترین این مشکلات است، افزود: یکی از دغدغه های ما مسافرکشی ماشین های شخصی در سطح خیابان های شهرستان بوده که اعتراضات و مسائل امنیتی زیادی به دنبال داشته است.

    وی به افزایش خودسرانه کرایه مسیرهای مختلف دورن و برون شهری و نبود نظارت مناسب  شهرستان فومن نیز اشاره و تاکید کرد: اگر تغییری در نرخ کرایه ها اعمال می شود باید به فرمانداری اطلاع داده شود در غیر این صورت با نظارت بیشتر جلوی هرگونه سوءاستفاده گرفته شود.

    معاون فرماندار فومن همچنین با درخواست از شهرداری این شهر برای تعیین جایگاه مناسب برای استقرار تاکسی های بی سیم، گفت: متاسفانه نبود جایگاه مناسب موجب ایجاد برخی بی نظمی های ترافیک در این حوزه شده است.

    ضرورت انتقال بازار برای حل معضل ترافیک روز سه شنبه فومن

    فرمانده نیروی انتظامی فومن نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در حوزه درون شهری پلیس راهور زیر نظر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان در تعامل با دستگاه های مربوطه عمل می کند، اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم با تلاش های فراوان شاهد کاهش تصادف فوتی درون شهری در شهرستان هستیم.

    سرهنگ بابک علیزاده از کاهش محسوس آمار تصادف جرحی دورن شهری شهرستان فومن خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که با همکاری پلیس راهور شهرستان حتی یک فقره تصادف خسارتی و فوتی رخ ندهد.

    وی با بیان اینکه در مورد مسائل ترافیک برون شهری فقط به عنوان یک پیشنهاد دهنده عمل می کنیم، افزود: تصمیم گیری در این مورد برعهده شورای ترافیک استان است.

    فرماندهی نیروی انتظامی فومن در ادامه به دل نگرانی های موجود در زمینه منطقه گوراب پس این شهرستان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه آمار تصادفات جرحی و فوتی در این منطقه بالا  بوده و شاید بتوان با نصب یک سرعت کاه در پیچ این منطقه از بروز بسیاری حوادث جلوگیری به عمل آورد.

    وی وجود بازار محلی در خیابان سردار جنگل فومن را موجب ایجاد بار ترافیکی برای شهر در روزهای سه شنبه عنوان کرد و از شهرداری خواست تا هرچه سریعتر بازار را به محل تعیین شده انتقال دهند.

    سرهنگ علیزاده به جایگاه نامناسب ایستگاه های اطلاع رسانی گردشگری شهرستان نیز اشاره و تأکید کرد: این ایستگاه ها در مکان های نامناسب تعبیه شده و برای نیروی انتظامی دردسرساز شده است.

    اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه های اصلی در همه مدارس فومن

    رئیس پایانه های حمل و نقل غرب گیلان نیز در این جلسه به اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهرستان های غرب استان اشاره و اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تهیه لوازم و بسته های آموزش ترافیکی و ایمنی تا پایان سال تحصیلی این طرح در همه مدارس حاشیه راه های اصلی شهرستان فومن اجرای می شود.

    سید مرتضی عظیمی بیشترین آمار تصادفات در بین عابران پیاده و موتورسواران را در استان های گیلان و مازندران اعلام کرد وگفت:  آموزش و اجرای طرح های ایمنی برای فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات ضروری است.

    وی با تأکید برتعیین تکلیف تاکسی های بی سیم در شهرستان فومن،  افزود: شهرداری به تنهایی حق تصمیم گیری در تعیین جایگاه برای استقرار این تاکسی ها نداشته و باید با پلیس راهور شهرستان هماهنگ شود.

    رئیس پایانه های حمل و نقل غرب گیلان با بیان اینکه  هرگونه تصمیم گیری که جنبه اجتماعی در برداشته باید در شورای ترافیک مطرح و تصویب شود، خاطرنشان کرد:  در برخی از موارد شهرداری رآسا نمی تواند ورود کرده و باید برای تعیین تکلیف موضوع را در شورای ترافیک شهرستان مطرح کند.

    وی همچنین با اشاره به فرارسیدن فصل اردوهای مدارس از شهرداری خواست تا بدون دریافت صورت وضعیت از رانندگان اتوبوس ها هیچ گونه مجوزی مبنی برانتقال دانش آموزان صادر نکرده  در این صورت در قبال وقوع هر گونه حادثه مسئول و پاسخگوخواهد بود.

    افرایش 29 درصدی تصادفات جرحی در فروردین ماه امسال در فومن

    رئیس پلیس راهور فومن نیز در ادامه جلسه شورای ترافیک این شهرستان با اشاره به کاهش آمار تصادفات فوتی درون شهری در یک ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: آمار موارد فوتی در فروردین ماه امسال یک نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با آمار سه نفر، از کاهش خوبی برخوردار بوده است.

    سروان یاسر اکوان با اشاره به افزایش 29 درصدی تصادفات جرحی در فروردین سال 95، خاطرنشان کرد: متاسفانه در فروردین ماه امسال 9 فقره تصادف جرحی رخداد داده است. 

    وی تعداد مجروحان سال گذشته در تصادفات درون شهری را هفت نفر عنوان کرد و افزود: در سال 95 با افزایش شش نفری این تعدای به 13 نفر رسید.

    اکوان در ادامه به اصلاح هندسی خیابان حاجی آباد فومن نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل اشکال هندسی در این خیابان در دوماه گذشته شاهد وقوع چهار فقره تصادف جرحی با هشت نفر مجروح بوده ایم.

    رئیس پلیس راهور فومن با بیان اینکه نصب سرعت کاه می تواند به صورت موقت میزان تصادفات را کاهش دهد، افزود: اصلاح دقیق این منطقه ضرورت دارد.

    افزایش روز افزون حجم قابل توجه تردد در خیابان های این شهرستان و در نتیجه ایجاد بار ترافیکی و عدم ساماندهی مناسب ناوگان حمل و نقل عمومی نشان می دهد که مسئولان باید برای حل این موضوع فکری جدی و اقدامی عملی انجام دهند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو