فونیکسریمکسبهتام

ششمین اتاق مادر و کودک در ایستگاه عبدل آباد مترو تهران افتتاح شد

عصر خودرو- به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران، در راستای تکریم مادران و با هدف ایجاد فضایی آرام، ششمین اتاق مادر و کودک در ایستگاه عبدل آباد متروی تهران افتتاح شد.

ششمین اتاق مادر و کودک در ایستگاه عبدل آباد مترو تهران افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از شرکت بهره برداری مترو تهران، ظهر امروز آیین افتتاح ششمین اتاق مادر و کودک در ایستگاه عبدل آباد مترو تهران با حضور مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و زهرا مشیر مشاور شهردار تهران در امور بانوان در این ایستگاه برگزار شد.

    محسن نایبی در این مراسم با بیان اینکه بحث تکریم مادر و فرزند در سرلوحه بسیاری از برنامه‌های شهرداری قرار دارد اظهار داشت: اتاق مادر و کودک ایستگاه عبدل آباد در جنوب خط 3 و با فاصله 7 ایستگاه از اتاق مادر و کودک سایر خطوط و به منظور تأمین نیازهای مادران در ارتباط با کودکان آنها افتتاح شد.

    وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس برآوردها، در ایستگاه عبدل آباد حدود هزار مادر و کودک تردد دارند که تامین نیازهای کودکان در زمینه نظافت و شیردهی مشکلاتی برای مادران آنها به وجود می‌آورد و افتتاح این ایستگاه می‌تواند رفع کننده تمام مشکلات مادران در این زمینه‌ها باشد.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ضمن اشاره به ضرورت وجود 2 اتاق مادر و کودک در هر خط افزود: تا کنون ایستگاه‌های صادقیه، امام خمینی(ره)، بهارستان، ترمینال جنوب و تئاتر شهر به اتاقی مجزا برای رفع نیازهای مادران و کودکان تجهیز شده‌اند و امروز ششمین اتاق مادر و کودک در ایستگاه عبدل آباد به بهره برداری رسیده است.

    وی با بیان اینکه مادران می‌توانند در این اتاق‌ها از امکاناتی برای رفع مشکلات نظافتی کودکان خود استفاده کنند گفت: اطلاع رسانی دقیق و به موقع می‌تواند آگاهی خانواده‌ها را در خصوص وجود چنین جایگاه‌هایی در ایستگاه‌های مترو تهران افزایش دهد.

    به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران نگاه ویژه به اقشار خاص مانند زنان باردار، کودکان و سالمندان در الویت برنامه‌های مدیریت شهری است و خدمات رسانی به این اقشار موجب بالارفتن میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سطح شهر می‌شود.

    در ادامه این مراسم زهرا مشیر با اشاره به حرکت رو به جلوی شهرداری در خصوص خدمات رسانی به اقشار خاص گفت: دو سال اول زندگی هر انسان مهمترین سال‌های عمر است و اگر در این سال‌ها به خواسته‌های اجتماعی انسان رسیدگی شود تاثیر مثبت فراوانی در زندگی آینده یک فرد خواهد داشت.

    مشاور شهردار تهران در امور بانوان ضمن مثبت ارزیابی کردن تأسیس اتاق های مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو تهران تصریح کرد: امیدواریم در تمام اماکن عمومی این اتفاق رخ دهد و جایگاه‌های ویژه‌ای برای اقشار خاص در نظر گرفته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو