فونیکسریمکسبهتام

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران مطرح کرد

دلیل ترافیک پل صدر افزایش خودروهاست نه اشکال در طراحی

عصر خودرو- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با رد تمامی ادعاهای مطرح شده درخصوص غیرکارشناسی بودن ساخت پل طبقاتی صدر و تونل نیایش گفت: ترافیک پل طبقاتی صدر و تونل نیایش در برخی از ساعات پیک سفر به دلیل افزایش خودروهاست نه اشکال در طراحی و ساخت این پروژه بزرگ.

دلیل ترافیک پل صدر افزایش خودروهاست نه اشکال در طراحی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم  ، علیرضا جاوید با بیان این مطلب افزود: برای رفع مشکل انسداد ترافیکی بزرگراه صدر و نیایش مشاوران گزینه‌های مختلفی را بررسی کردند و تمامی این گزینه‌ها نیز در کمیته سویل که مرکب از اساتید دانشگاهی، کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک و عمرانی بود مورد بررسی قرار گرفت تا اینکه افزایش ظرفیت بزرگراه صدر و ساخت تونل نیاش مورد تایید قرار گرفت.

    وی ادامه داد: در مورد مشکل ترافیکی پل طبقاتی صدر باید به این مسئله اشاره کرد که قبل از ساخت این پل، ترافیک زیادی را در این محدوده در ساعات پیک سفر داشتیم. اگر اقدام به ساخت تونل نیایش می‌کردیم، اما افزایش ظرفیت در بزرگراه صدر ایجاد نمی‌کردیم این بزرگراه غیر قابل استفاده بود.

    معاون شهردار تهران درباره دلیل پر ترافیک بودن مسیر دسترسی پل  صدر و نیایش در ساعت پیک ترافیک بیان کرد: وجود ترافیک در پل صدر به دلیل اشکال در طراحی این پل طبقاتی نیست بلکه اشکال از تعداد زیاد خودروهاست که برای عبور از این محور استقبال می‌کنند.

    وی در ادامه درباره رفع مشکلات ترافیک بزرگراه شهیدحقانی و ملاصدرا به ویژه در تقاطع جهان کودک نیز توضیح داد: طرح رفع مشکل ترافیکی این محدوده نیز تدوین و در کمیته سویل شهرداری تهران نیز به تصویب رسیده است. براساس طراحی‌های انجام شده قرار است تا افزایش ظرفیت ترافیکی در این محدوده به صورت  زیرگذر از قبل از چهارراه جهان کودک تا بعد از میدان ونک اجرا شود.

    به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اجرای این طرح فعلا در اولویت برنامه‌های معاونت فنی و عمران شهرداری تهران قرار ندارد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص انتخاب پیمانکار ارگان‌های دولتی و یا بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر تهران نیز یادآور شد: بعد از آنکه طرح‌های عمرانی شهر تهران از نظر ابعاد هزینه‌ای و نحوه اجرا و تامین منابع مالی بررسی شد، از طریق مناقصه عمومی پروژه به پیمانکاران بخش خصوصی و یا پیمانکاران عمومی واگذار می‌شود در واقع انجام این مرحله بر عهده معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران است.

    جاوید همچنین درباره تونل امیر کبیر و عدم استفاده از مسیر غرب به شرق آن نیز تاکید کرد: از زمانی که طرح تونل امیرکبیر از یک زیرگذر ساده به یک تونل شهری تغییر کرد، مقرر شد تا این تونل بار ترافیکی بازار را در جهت ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 انجام دهد تا محدوده تاریخی تهران آرام سازی ترافیکی شود.

    به گفته وی درواقع در نظر بود تا با ساخت تونل امیرکبیر ورود خودروها به بافت تاریخی به حداقل رسیده و در خروج خودروها تسهیل ایجاد کند.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه تونل امیرکبیر با یکطرفه شدن از مسیر غرب به شرق و دسترسی بزرگراه امام علی(ع) در مسیر شمال تسهیل زمینه خروج خودرو از بافت تاریخی را ایجاد می‌کند، گفت: اگر شهروندان شاهد این مسئله هستند که دسترسی شمال به جنوب بزرگراه امام علی مسدود است، به این دلیل است که از ابتدا قرار نبود تا دسترسی خودروها از شرق به غرب تونل امیرکبیر انجام شود بلکه این مسیر با هدف دسترسی ایمن خودروهای ایمنی و امدادی مانند اتش نشانی ، اورژانس، پلیس و... به محدوده بازار فراهم شده است. درواقع تاکید می کنم که در حال حاضر تونل امیر کبیر از ظرفیت عبوری خود برای خروج خودروها از محدوده بازار به خوبی استفاده می کند.

    وی همچنین با بیان اینکه با افزایش ظرفیت پل ستارخان همچنان در ساعات اوج سفر شاهد ترافیک در این محدوده هستیم، یادآور شد:  تا قبل از انجام طرح افزایش ظرفیت در پل ستارخان گره ترافیکی در این محدوده زیاد بود. به این دلیل که سه لاین بزرگراه شیخ فضل الله نوری به یک باره به دو لاین پل ستارخان می‌رسید و همین مسئله باعث انسداد ترافیکی در این محدوده شده بود. ترافیک حال حاضر این محدوده مانند سابق نیست و دلیل این ترافیک نیز افزایش تعداد خودروهای عبوری در این محور است.

    به اعتقاد علیرضا جاوید؛ تعریض پل ستارخان و افزایش یک لاین به این پل بهترین پروژه عمرانی‌ای بود که با حداقل هزینه در تهران انجام شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو