فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی:

ناوگان حمل‌ونقل باری استان‌مرکزی نیازمند نوسازی است

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی گفت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل باری استان مرکزی دچار فرسودگی و نیازمند نوسازی است و به دنبال تامین اعتبار برای رفع این مشکل هستیم.

ناوگان حمل‌ونقل باری استان‌مرکزی نیازمند نوسازی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، غلامعباس بهرامی نیا صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران در اراک با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و قرار گرفتن در محور جنوب به شمال و شرق به غرب، اظهار داشت: روزانه بیش از 490هزار وسیله نقلیه در محورهای استان مرکزی تردد می کنند که از 25درصد از این تعداد، خودروهای دارای شماره پلاک استان مرکزی هستند.

    وی افزود: با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل باری استان مرکزی، برنامه ریزی و اقدام برای تامین اعتبار به منظور حل این مشکل انجام شده هر چند که از نوسازی حمل و نقل مسافری استان نیز غافل نیستیم.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی بیان داشت: اولویت برنامه ریزی های اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان افزایش ایمن و کاهش تصادفات و تلفات در محورهای مواصلاتی است و در این راستا 74درصد از اهداف ذکر شده در برنامه پنجم توسعه مبنی بر کاهش ده درصدی سالانه تلفات جاده ای را محقق کرده ایم.

    بهرامی نیا گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری مهمترین اقدامی است که در راستای افزایش ایمنی در محورها و همچنین کاهش تصادفات و تلفات، انجام آن را در دستور کار داریم.

    وی با بیان اینکه تلفات جاده ای در استان مرکزی طی پنج سال گذشته به طور مداوم روند کاهشی داشته، خاطرنشان ساخت: در حوزه تلفات جاده ای در استان طی سال 94 نسبت به 93 کاهش تلفات داشتیم و میزات کاهش تلفات جاده ای در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی افزود: هوشمندسازی محورهای مواصلاتی از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار بوده و طی سال گذشته 16 دستگاه ترددشمار در محورهای استان نصب کردیم که با اضافه شدن این تعداد، مجموع تردد شمارهای جاده ای استان به 54 دستگاه رسیده است.

    بهرامی نیا گفت: همچنین در حال حاضر 23دوربین ثبت تخلف سرعت بیش از حد مجاز در محورهای استان فعال هستند که به این وسیله توانستیم میانگین سرعت وسایل نقلیه را هفت کیلومتر بر ساعت کاهش دهیم.

    وی اعلام کرد: سال گذشته 16 میلیون تن کالا از استان مرکزی به نقاط و استان های دیگر فرستاده شده و نهمین استان از نظر میزان حمل کالا به سایر نقاط کشور هستیم.

    بهرامی نیا افزود: برای کاهش حوادث ناشی از موتور سیکلت ها نیز موارد آموزشی و فرهنگ سازی و همچنین توزیع بیش از هفت هزار کلاه ایمنی میان موتورسواران به طور رایگان انجام پذیرفته است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی در زمینه وضعیت نوگان حمل و نقل مسافری استان اظهار داشت: در حال حاضر 212 دستگاه اتوبوس برون شهری و یک هزار و 200 دستگاه مینی بوس در استان مسافران را جابجا می کنند و از نظر جوان بودن ناوگان حمل و نقل در استان نسبتا وضعیت مناسبی داریم.

    بهرامی نیا خاطرنشان ساخت: ساماندهی ناوگان حمل و نقل روستایی از دیگر برنامه های در دستور کار این سازمان است و با توجه به امار بالای تعداد روستاها در استان مرکزی، تلاش داریم ناوگان عمومی حمل و نقل روستایی را برقرار کنیم.

    وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای نوسازی مینی بوس ها و سواری های فرسوده بین شهری اندیشیده شده؟ تصریح کرد: افرادی که در ناوگان مسافربری، متقاضی نوسازی وسیله نقلیه خود باشند نسهیلات دریافت خواهند کرد که البته رفع این مشکل نیاز به عزم دولت و تخصیص بودجه بیشتر دارد و در استان تلاش داریم نوگان فرسوده در مسیرهای کوتاه تر به کار گرفته شوند.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به برنامه ریزی های اعزام زائران به مرقد امام راحل در سال جاری بیان داشت: مسئولیت کمیته حمل و نقل ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در استان برعهده اداره کل حمل و نقل و پایانه ها است.

    بهرامی نیا افزود: 700 دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای اعزام 21 هزار زائر استان مرکزی به مرقد امام خمینی(ره) در ایام ارتحال تدارک دیده شده و سایر هماهنگی هات به منظور آسایش و آرامش مسافران انجام شده است.

    وی خاطرنشان ساخت: امسال اقدام به تهیه بروشورها و لوح های فشرده فرهنگی و توزیع آنها در میان زائران مرقد امام خمینی(ره) کردیم و همچنین هماهنگی لازم با امداد خودروها در سطح استان برای یاری رساندن در صورت بروز مشکل در وسایل نقلیه انجام شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو