فونیکسریمکسبهتام

عضو هیأت مدیره منطقه آزاد چابهار :

راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در حد حرف است

عصر خودرو- حدود یک سال و نیم قبل و در شرایط تحریمی کشور، صحبت از راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی ایران در منطقه آزاد چابهار به میان آمد اما درحال حاضر و به رغم قرارگرفتن کشور در شرایط پساتحریم، عضو هیأت مدیره منطقه آزاد چابهار، راه‌اندازی سومین قطب خودروسازی را برنامه‌ و هدفی در حد حرف می‌داند که فعلا قابلیت عملیاتی شدن ندارد.

راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در حد حرف است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،‌ مدت‌ها قبل مسئولان ذی‌ربط از راه اندازی قطب سوم خودروسازی ایران در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی چابهار خبر داده بودند اما خبرها حاکی از این است که این مسأله کماکان در حد حرف بوده و در حال حاضر هیچ برنامه تدوین شده و عزم راسخی برای گام برداشتن به منظور تحقق آن وجود ندارد.

    پیش از این مسئولان عنوان کرده بودند که برای ایجاد قطب سوم خودروسازی ایران در منطقه آزاد چابهار مصمم بوده و تنها منتظر گذشت زمان به منظور قرار گرفتن در شرایط پساتحریم هستند. یکی از دلایل راه اندازی قطب سوم خودروسازی ایران در منطقه چابهار نیز شکستن انحصار شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو عنوان شده بود که نیازمند حمایت مستقیم دولت و نیز ورود بخش خصوصی با تعامل خودروسازان خارجی بود.

    نکته قابل اشاره دیگر این بود که مسئولان پیش از این اعلام کرده بودند برای ایجاد قطب سوم خودروسازی ایران در چابهار با شرکت هایی درحال مذاکره هستند، اما به دلیل اینکه کشور در آن زمان در شرایط تحریم قرار داشت این مذاکرات قطع شد تا پس از به ثمر رسیدن تلاش‌های تیم دیپلماتیک ایران در مذاکرات هسته‌ای به عنوان نقطه عطفی در شرایط اقتصادی کشور، در بازه زمانی مطلوب‌تری رایزنی‌های لازم را با شرکت‌های خارجی انجام دهند تا با فرصت‌هایی که در شرایط پساتحریم به وجود می آید از همه فرصت های بین‌المللی استفاده کرده و از همه پتانسیل ها و امکانات موجود بهره بگیرند.

    اما در این بین محمد حسین ملک‌زادگان - عضو هیأت مدیره منطقه آزاد و ویژه اقتصادی چابهار - در گفت‌وگو با ایسنا، به صراحت راه اندازی قطب سوم خودروسازی ایران در این منطقه را در زمان کنونی در حد حرف دانست که تنها روی کاغذ نگاشته شده و برنامه‌های عملیاتی لازم برای دستیابی به آن مدنظر قرار نگرفته است.

    وی معتقد است که این مسأله برای تحقق نیازمند عزمی جدی است و باید بیشتر از یک طرح نوشته شده روی کاغذ، مورد توجه قرار گیرد تا قابلیت بهره‌برداری پیدا کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو