فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:

حضور یک میلیون زائر و تردد ۱۹ هزار اتوبوس در مراسم ارتحال امام

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام آمادگی پلیس راهور برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بیست و هفتمین سالگرد امام (ره)، گفت: در این مراسم یک میلیون زائر حضور خواهند داشت.

حضور یک میلیون زائر و تردد ۱۹ هزار اتوبوس در مراسم ارتحال امام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار سید تیمور حسینی صبح امروز در نشست خبری تبیین فعالیت‌های پلیس راهور برای تمهیدات ترافیکی بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: پلیس راهور همچون سنوات گذشته مسئول برقراری نظم و امنیت ترافیکی این مراسم بزرگ است.

    وی افزود: امسال مراسم ارتحال با روز جمعه مصادف است و با توجه به برگزاری نماز جمعه در محل دانشگاه تهران، بلافاصله بعد از مراسم نماز جمعه، مأموریت ترافیکی ـ انتظامی پلیس برای تسهیل در تردد زائران و شرکت نمازگزاران معطوف خواهد شد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به پوشش ترافیکی پلیس راهور در محدوده‌ای در حدود صد کیلومتر مربع گفت: از ساعت 6 صبح روز پنجشنبه (13 خرداد ماه) مأموریت ترافیکی پلیس راهور آغاز می‌شود و تا پایان مراسم و تخلیه همه پارکینگ‌ها ادامه خواهد داشت.

    حسینی گفت: مسئله قابل توجه در برگزاری مراسم امسال این است که هر کاروان استانی در محل معینی که در قالب 10 پارکینگ مشخص شده، استقرار پیدا می‌کند؛ از این رو یکی از مهمترین توصیه‌های ما به مسئولان کاروان‌ها، رعایت مسیر و محل‌های مشخص شده است که طبق برنامه و هماهنگی‌های قبلی، به تمامی مسئولان کاروان‌ها اطلاع عمومی و اعلام شده است.

    فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه گفت: ورود زائران به تدریج از ظهر پنجشنبه تا صبح روز جمعه (14 خرداد ماه) ادامه دارد و پیش‌بینی ما این است که بالغ بر 19 هزار اتوبوس و یک میلیون نفر جمعیت برای شرکت در بیست و هفتمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) حضور پیدا کنند.

    وی در ادامه به نصب بنرهای راهنما در مسیر از بعدازظهر امروز اشاره کرد و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی با آمادگی صد درصدی قصد دارد برای پوشش هر چه بهتر این مراسم حضور داشته باشد. مأموران پلیس راهور و همکاران من تا پایان مراسم و تخلیه کامل مسیر، در محل‌های از قبل تعیین شده، استقرار خواهند یافت و به هدایت کاروان‌ها و زائران می‌پردازند.

    وی در ادامه به زائران تهرانی توصیه کرد: برای شرکت در مراسم سالگرد حتماً از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

    حسینی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده و از جلساتی که از یک ماه قبل با دستگاه‌های مجری و معین در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم ارتحال برگزار کرده‌ایم، مقرر شده است مترو، اتوبوس و تاکسی به صورت رایگان در روز برگزاری مراسم نسبت به جابجایی زائران و علاقه‌مندان به شرکت در در مراسم در مبادی اصلی شهر و میدان‌ها حضور داشته باشند و نسبت به انتقال زائران اقدام کنند.

    محدودیت‌های توقف و تردد

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به ممنوعیت‌های ترافیکی اعمال شده در اطراف حرم امام خمینی (ره)، گفت: از ساعت 17 روز پنجشنبه (13 خرداد ماه) تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها، تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از سه‌راه حسن‌آباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهید هاشمی و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان به جنوب تا جاده قدیم و بالعکس آن ممنوع است.

    وی افزود: وسایل نقلیه می‌توانند از طریق جاده حسن‌آباد وارد جاده ساوه شده و وسایل نقلیه سنگین نیز از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه، سلفچگان و در نهایت وارد جاده قم شوند.

    حسینی گفت: از ساعت 17 روز پنجشنبه تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائران در محدوده اطراف حرم ممنوع است.

    وی با اعلام اینکه از ساعت 24 روز پنجشنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل حرم، حرکت کلیه وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس در آزادراه تهران ـ قم حد فاصل پل حسن‌آباد و سه‌راهی کهریزک تا پل شهید کاظمی ممنوع است، گفت: این وسایل از طریق جاده حسن‌آباد به سمت شرق به جاده قدیم قم وارد شده و می‌توانند به سمت تهران ادامه مسیر دهند.

    وی تصریح کرد: از ساعت 24 روز پنجشنبه تردد کلیه وسایل نقلیه به استثنای وسایل نقلیه زائران به سمت جنوب بزرگراه خلیج‌فارس از پل کاظمی و رمپ و لوپ‌ها ممنوع است و باید خودروها از مسیرهای جایگزین اعلام شده، ادامه مسیر دهند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در محور آزادراه تهران ـ قم، مسیر شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران ـ قم تردد وسایل نقلیه مجاز است و محدودیتی اعمال نخواهد شد اما ممکن است در شرایط خاص و با تشخیص رئیس پلیس راهور، محدودیت‌های ترافیکی در این مسیر اعمال شود که حتماً قبل از اعمال، محدودیت‌های مسیر به اطلاع رانندگان خواهد رسید.

    حسینی درباره وضعیت تردد به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) هم گفت: برای حرکت به سمت فرودگاه، در زمان اجرای محدودیت از مسیر آزادراه تهران ـ ساوه می‌توان استفاده کرد.

    وی در ادامه از اعمال محدودیت در مسیر جنوب به شمال جاده قدیم قم بعد از کهریزک خبر داد و گفت: در زمان برگزاری مراسم، تردد خودروها به سمت شرق هدایت شده و از ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران و بلوار کهریزک انجام خواهد شد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بریدگی بزرگراه خلیج‌فارس قبل از عوارضی که در مقابل پاویون قرار گرفته، مسدود است و خودروهای مدعو که قصد ورود به حرم حضرت امام (ره) را دارند، از شمال به جنوب تردد کرده، حدود 800 متر بعد از عوارضی ادامه مسیر داده و سپس دور زده و می‌توانند وارد حرم شوند.

    وی درباره محدودیت‌های توقف در طول مسیر نیز گفت: از ساعت 17 عصر روز پنجشنبه در بزرگراه خلیج‌فارس، پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر ممنوعیت توقف داریم. همچنین توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی، خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های ده‌گانه، خیابان‌های اصلی محوطه بهشت‌زهرا (س) ممنوع است.

    حسینی درباره وضعیت عوارضی تهران ـ قم نیز گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده، عوارضی تهران ـ قم در زمان برگزاری مراسم فعالیت نخواهد داشت.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: ممکن است خودروهایی که در محل‌های ممنوعه متوقف شده‌اند از سوی مأموران راهور جابجا و به نقطه دیگری منتقل شوند؛ لذا از رانندگان درخواست می‌شود حتماً به تابلوهای راهنما در طول مسیر دقت کرده و به هیچ‌ وجه در طول مسیرهای ممنوعه اقدام به پارک خودروها نکنند.

    پارکینگ‌های 10گانه آماده استقرار

    حسینی در بخش دیگری از سخنان خود درباره توقف خودروها در اطراف محل برگزاری مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: برای هماهنگی و جلوگیری از بی‌نظمی تردد کاروان‌های اعزامی، محل پارک اتوبوس‌ها به تفکیک 10 پارکینگ مشخص شده است.

    ـ پارکینگ شماره 1 واقع در ضلع جنوبی حرم مطهر برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از استان‌های اصفهان و مرکزی.

    ـ پارکینگ شماره 2 واقع در پارکینگ بهشت‌زهرا (س) برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، سمنان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین سواری‌های شخصی.

    ـ پارکینگ شماره 3 واقع در قطعات 200 به بالا در بهشت‌زهرا (س) برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از نواحی بسیج استان تهران، استان البرز و خراسان جنوبی.

    ـ پارکینگ شماره 4 واقع در پارکینگ متروی شاهد برای پارک موتورسیکلت‌ها و مینی‌بوس‌های تحت‌ نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی.

    ـ پارکینگ شماره 5 واقع در پارکینگ ضلع شمالی حرم امام (ره) و بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی و شمالی و همچنین استان قزوین.

    ـ پارکینگ شماره 6 واقع در ضلع شمالی بلوار علامه عسگری برای پارک اتوبوس‌های وابسته به شرکت واحد اتوبوسرانی.

    ـ پارکینگ شماره 7 واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج‌فارس برای پارک اتوبوس‌های زائران خارجی، آزادگان، ارگان‌های دولتی، نهادها و اتوبوس‌های نظامی.

    ـ پارکینگ شماره 8 واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج‌فارس برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های استان‌های گیلان، اردبیل، بوشهر، کردستان، گلستان، ایلام، مازندران، زنجان، همدان، کرمانشاه، اسلامشهر و رباط‌کریم.

    ـ پارکینگ شماره 9 واقع در ضلع شمالی بلوار کهریزک و ضلع شرقی آزادراه تهران ـ قم قبل از عوارضی برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی استان‌های یزد، خوزستان و قم.

    ـ پارکینگ شماره 10 پارکینگ شمال شرق حرم برای پارک اتوبوس‌های نواحی بسیج تهران بزرگ شامل نواحی شهید بهشتی، جماران، حمزه، باهنر، مفتح، کربلا، مقداد، مالک‌اشتر، ابوذر و قدس.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو