فونیکسریمکسبهتام

تهرانی‌ها امسال سوار خط ۷ مترو می‌شوند + لیست ایستگاه‌ها

عصر خودرو- برآوردها نشان می‌دهد پایتخت نشینان امسال می‌توانند در مسیر خط ۷ مترو تردد کنند.

تهرانی‌ها امسال سوار خط ۷ مترو می‌شوند + لیست ایستگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، برآوردها نشان می‌دهد پایتخت نشینان امسال می‌توانند در مسیر خط 7 مترو تردد کنند. دوشنبه هفته گذشته مأموریت دستگاه حفار مکانیزه پس از طی مسافت 13 کیلومتری در مسیر احداث تونل شرقی - غربی پروژه خط 7 مترو در این قطعه به پایان رسید تا خبر بهره‌برداری از خط 7 تا پایان سال‌جاری اعلام شود.

    به گفته هابیل درویشی، مدیرعامل متروی تهران، تلاش بر این است که خط7 مترو تا پایان امسال افتتاح شود. با بهره‌برداری از خط7 و رسیدن آن به حداکثر ظرفیت، روزانه بیش از یک میلیون مسافر با این خط جابه‌جا خواهند شد. این عدد در شرایطی برای حمل‌ونقل پایتخت فوق‌العاده محسوب می‌شود که ساخت هر یک کیلومتر مترو در تهران بیش از 200میلیارد تومان هزینه دارد.

    با بهره‌برداری از خط7، ظرفیت تردد روزانه در متروی تهران به حدود 5میلیون نفر خواهد رسید. به گفته مدیرعامل متروی‌ تهران، حدود 6هزار میلیارد تومان برای خط7 هزینه پیش‌بینی شده است که بخشی از این اعتبارات از طریق فاینانس داخلی و بخشی نیز از اعتبارات داخلی شهرداری تهران تأمین شده است.

        سهم دولت از این پیشرفت چیست؟

    براساس قانون توسعه حمل ونقل عمومی، دولت باید نیمی از هزینه‌های آن را تأمین کند اما شهرداری مجبور است برای افزایش خدمات حمل ونقلی به تهرانی‌ها، سهم پرداخت نشده دولت را جبران کند. در سال‌های اخیر عدم‌پرداخت سهم دولت موجب شده شهرداری و مردم تهران به بزرگ‌ترین طلبکار دولت تبدیل شوند. دولت بیش از 14هزار میلیارد تومان به تهران بدهکار است که 60درصد آن مربوط به حمل ونقل عمومی است.

        شمال غرب از جنوب شرقی

    خط7 مترو به طول 27 کیلومتر و 25  ایستگاه طراحی شده است و مدیریت شهری تلاش می‌کند در این دوره از مدیریت شهری خط6 و 7 مترو به همراه خط متروی حرم امام(ره) تا فرودگاه امام را به پایان برساند. در این صورت 100کیلومتر به خطوط فعلی مترو اضافه خواهد شد. بدین‌ترتیب با افتتاح این سه پروژه‌، سفرهای مترو به دوبرابر حال حاضر افزایش پیدا می‌کند.

        عبور از بافت فرسوده جنوب شهر

    خط7 مترو از جنوب شرق تهران در محدوده ورزشگاه تختی آغاز می‌شود و با عبور از بزرگراه امام علی، بزرگراه شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی و میدان هلال‌احمر به سمت شمال ادامه مسیر می‌دهد و تا میدان بوستان سعادت‌آباد ادامه می‌یابد. احداث خط7 مترو یکی از طرح‌های دشوار زیرساختی حمل‌ونقل در پایتخت است زیرا این خط از جنوب و جنوب شرقی تهران می‌گذرد اما خوشبختانه بخش اعظمی از این طرح به پایان رسیده است.

        وضعیت پیشرفت کلی

    آخرین گزارش‌ها از عملیات عمرانی پیشرفت کلی در خط7 حاکی از آن است که در بخش تونل پیشرفت 100درصدی این خط حاصل شده است. همچنین ‌16 درصد تجهیزات ایستگاهی تأمین شده است. بدین‌ترتیب مدیریت شهری امیدوار است تا پایان امسال این پروژه را به پایان برساند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو