فونیکسریمکسبهتام

معاون خانواده کمیته امداد خبر داد

راه‌اندازی صندوق‌ صدقات الکترونیک در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس

عصر خودرو- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰ هزار نفر از زنان تحت پوشش کمیته امداد در مجموع کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

راه‌اندازی صندوق‌ صدقات الکترونیک در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودو» به نقل از ایسنا، دکتر رهبر، در نشست خبری که در حاشیه گردهمایی معاونان توانمندسازی مددکاران کمیته امداد که در محل اردوگاه ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مجموع مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در کل استان‌های کشور حدود چهار میلیون نفر شامل یک میلیون و 750 هزار خانوار است که از این تعداد یک میلیون و 30 هزار نفر از مددجویان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

    وی ادامه داد: همچنین یک میلیون و 400 هزار نفر از مددجویان کل کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که این آمار معادل 25 درصد از مجموع سالمندان کشور است و هزینه‌هایی شامل کمک معیشت، ‌بیمه و سایر موارد حمایتی را نیز شامل می‌شوند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور اضافه کرد: از مجموع مددجویان کشور 330 هزار نفر را دانش‌آموزان و 95 هزار نفر را دانشجویان و طلاب تشکیل می‌دهند.

    رهبر افزود: متاسفانه در حال حاضر 120 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد به علت شرایط زندگی در مناطق محروم و مشکلاتی از جمله نبود مقطع تحصیلی در منطقه مورد سکونت،‌ بازمانده از تحصیل احصاء شده‌اند و مقرر شده تا با کمک مشاوران مربوطه امکان بازگشت به چرخه تحصیل برای این دسته از دانش‌آموزان فراهم شود.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین 48 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در مجموع کشور را نیز زنان روستایی، عشایر یا کشاورز شامل می‌شوند که این دسته از زنان نیز با استفاده از اعتبارات صندوق، بیمه و مستمری دریافت می‌کنند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و 30 هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد 200 هزار زن، بیمه تامین اجتماعی هستند که این افراد با گذشت سنوات می‌توانند مستمری دریافت کرده و از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

    رهبر گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای زنان تحت پوشش کمیته امداد که سرپرست خانوار نیز هستند، در نظر گرفته شده این است که برای آن دسته از زنانی که امکان ازدواج مجدد وجود دارد مشاوره و حمایت‌هایی جهت فراهم‌آوری ازدواج مجدد صورت گیرد و در این زمینه مشاوره‌های زیادی توسط مشاوران متخصص و مربوطه انجام می‌شود.

    وی به تامین جهیزیه برای واجدین شرایط تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مقرر شده است تا بسته‌های حمایتی که شامل اقلام ضروری و اولیه زندگی هستند که پیش از این تا سقف دو میلیون تومان بود، به سه میلیون تومان افزایش یابد و تاکنون به 4000 نفر جهیزیه تعلق گرفته است.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور ادامه داد: همچنین تامین جهیزیه برای 8000 نفر دیگر نیز در دستور کار است و قرار است تا پایان سال جاری، 48 هزار نفر از بسته‌های حمایتی کمیته امداد که شامل اقلام اولیه و ضروری است، بهره‌مند شوند.

    رهبر عنوان کرد: از مجموع مددجویان تحت پوشش کمیته امداد 600 هزار نفر در مناطق محروم و مرزی ساکن هستند و 4250 نفر دارای بیماری‌های خاص و حدود 15هزار و 600 نفر نیز از بیماری‌های صعب‌العلاج رنج می‌برند که این دسته از مددجویان علاوه بر هزینه‌هایی که به سایر مددجویان تعلق می‌گیرد، نیازمند حمایت‌های درمانی و ... هستند.

    وی افزود: به مجموع چهار میلیون مددجوی تحت پوشش استان‌های‌ کشور توسط 2516 مددکار، خدمات‌رسانی می‌شود و به طور میانگین در گذشته هر مددکار بررسی 800 پرونده مددجویی را بر عهده داشت که متاسفانه اکنون به علت کمبود منابع انسانی این آمار افزایش یافته است.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: البته 15 هزار نیروی متخصص نیز علاوه بر 2516 مددکار در این زمینه فعالیت می‌کنند و مواردی که توسط مددکاران به متخصصان ارجاع داده می‌شود را پیگیری می‌کنند و از این رو بالغ بر 17 هزار نفر حمایت از مددجویان را در مجموع کشور در قالب کمیته امداد پیگیری می‌کنند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور به ایجاد مراکز نیکوکاری طی پنج سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این مراکز با هدف افزایش بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی  صورت گرفته است و در حال حاضر 900 پایگاه به عنوان مراکز نیکوکاری مستمر در سطح کشور فعالیت می‌کنند که در این پایگاه‌ها تعداد زیادی از قضات، وکلا، پزشکان، معلمان و سایر متخصصان به عنوان متخصص مربوطه به مددجویان سرویس می‌دهند.

    جذب تعداد زیادی از متخصصان در قالب مددکار افتخاری به زودی در کشور

    رهبر اظهار کرد: همچنین یکی از برنامه‌هایی که در زمینه حمایت بیشتر از مددجویان و افزایش بهره‌گیری از ظرفیت حامیان در دستور کار است به کارگیری از مددکاران افتخاری است که در این راستا تعداد قابل توجه دیگری از متخصصان از جمله وکلا، پزشکان، معلمان، اساتید دانشگاه و ... در قالب مددکار اجتماعی به مددجویان خدمات تخصصی ارائه خواهند داد و خوشبختانه در فراخوان اولیه تعداد زیادی از این افراد جذب شده‌اند.

    وی به راه‌اندازی صندوق صدقات اینترنتی اشاره کرد و گفت: به علت انتقادهایی که از سوی بخش‌های مختلف مبتنی بر سوء استفاده برخی از افراد از صندوق صدقات و سایر مشکلات وارد شده بود، اخیرا نسبت به راه‌اندازی صندوق صدقات اینترنتی اقدام شد و این امکان از ماه مبارک رمضان فراهم شده است.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور  تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات نوینی که در زمینه جذب کمک‌های مردمی در دست اقدام است راه‌اندازی صندوق‌های الکترونیک در معابر عمومی از جمله ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و ... بوده و در آینده نزدیک این امکان در تمام استان‌های کشور فراهم خواهد شد و اکنون نیز به صورت آزمایشی در برخی از استان‌ها اجرا شده است.

    رهبر در خصوص وضعیت کمیته امداد در خراسان رضوی، عنوان کرد: با توجه به آمار و اطلاعاتی که از فعالیت‌های این استان در اختیار است، خراسان رضوی علی‌رغم تمام مشکلاتی که به علت حاشیه‌نشینی زیاد در کلان‌شهر مشهد و مهاجرپذیری مجموع استان دارد، اما توانسته خدمات مناسبی به مددجویان تحت پوشش خود ارائه دهد و در حال حاضر 136 هزار خانوار در این استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

    وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی سفر به این شهر پیگیری و هماهنگی جهت افزایش تعامل بین کمیته امداد خراسان رضوی با آستان قدس رضوی است تا از این طریق در جهت افزایش بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی و معنوی این نهاد بزرگ دینی گام برداشته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو