فونیکسریمکسبهتام

افتتاح ۴ ایستگاه مترو در مرکز پایتخت

عصر خودرو- شهردار منطقه۱۱ تهران با اشاره به راه اندازی خط۷ مترو که ۴ایستگاه آن در این منطقه قرار گرفته است، گفت: با این حساب تعداد ایستگاه های مترو در منطقه۱۱ به ۱۲ ایستگاه می رسد و با احداث این ایستگاه ها مشکلات ترافیکی دسترسی به مرکز شهر مرتفع خواهد شد.

افتتاح ۴ ایستگاه مترو در مرکز پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، نصراله آبادیان با اشاره به احداث خطوط جدید مترو منطقه 11 در سال 95 گفت: خط 7 مترو از میدان بوستان در بلوار پاک نژاد آغاز و تا ورزشگاه تختی در خیابان نبرد- محلاتی ادامه می یابد که این خط بخش های مرکزی شهر تهران و دسترسی به بازار و راسته های تجاری را برای تمامی شهروندان تسهیل کرده است.

    شهردار منطقه 11 با اشاره به تکمیل خط 7 مترو تا پایان سال افزود: 4 ایستگاه مترو با بهره برداری از این خط در بخش مرکزی شهر تهران افتتاح خواهد شد تا مجموع ایستگاه های منطقه11 به 12 ایستگاه مترو برسد. این در حالیست که هم اکنون خط 7 مترو در حال آماده سازی است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر خطوط 2 و 3 مترو هر کدام 4 ایستگاه در این منطقه دارند، اضافه کرد: ایستگاه‌های خط 2 شامل نواب، حر، دانشگاه امام علی (ع)، میدان حسن آباد و ایستگاه های خط 3 شامل پل جوادیه، راه آهن، منیریه و چهارراه ولی عصر(عج) است. ایستگاه‌های مولوی - ولی عصر(عج)، هلال احمر، نواب- قزوین و دامپزشکی ایستگاه های خط 7 مترو در محدوده منطقه 11 خواهد بود.

    آبادیان ضمن تاکید بر اولویت برنامه های 5 ساله مدیریت شهری و هدف گذاری های انجام شده برای شهر تهران اظهار کرد: عبور خط 7 مترو که با دیگر خطوط ایستگاه تبادلی دارد؛ اقدام ارزشمندی برای رفاه حال شهروندان است و خط 7 مترو با خطوط 2 ، 3 ،4 نیز تبادل مسافر خواهد داشت.

    بر اساس گزارش روابط عمومی شهردار منطقه 11 ، وی با اشاره به خطوط مترو اذعان کرد: با وجود خطوط مذکور و 3 خط بی.آر.تی (شامل 30 ایستگاه و 585 ناوگان) و 25خط تاکسی (شامل 25 ایستگاه و تعداد 2724 دستگاه تاکسی) و 34 خط اتوبوس(شامل 165 ایستگاه و 1996 دستگاه اتوبوس)؛ شهروندان این منطقه می توانند با پیمودن حداکثر 350 متر به یکی از مدهای حمل و نقل عمومی برسند.

    وی درباره تملک معارضان خط 7 مترو با هزینه 109 میلیارد تومان در محدوده این منطقه خاطرنشان کرد: خریداری 30 هزار متر عرصه شامل 23 معارض برای احداث ایستگاه ها، تأسیسات، خروجی ها، هواکش ها و پله های اضطراری انجام شده است. بیشترین خریداری عرصه برای احداث ایستگاه مترو در بخش جنوبی منطقه به متراژ 18هزار و 478 متر بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو