فونیکسریمکسبهتام

افتتاح هفتمین اتاق‌ کودک و مادر در ایستگاه مترو تهرانپارس

عصر خودرو- هفتمین اتاق کودک و مادر عصر امروز با حضور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در ایستگاه مترو تهرانپارس افتتاح شد.

افتتاح هفتمین اتاق‌ کودک و مادر در ایستگاه مترو تهرانپارس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عصر امروز هم‌زمان با هفته کرامت و روز جهانی شیر مادر، اتاق کودک و مادر ایستگاه مترو تهرانپارس به بهره‌برداری رسید.

    در مراسم افتتاحیه دکتر محمد احمدی بافنده مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت بهره‌برداری مترو تهران حضور داشتند و پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی مهمان ویژه این برنامه بود.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در ابتدای این مراسم ضمن بزرگداشت هفته کرامت و روز دختر و هم‌زمانی افتتاح اتاق مادر و کودک ایستگاه مترو تهرانپارس با روز بزرگداشت شیر مادر اظهار داشت: تعبیه چنین مکان‌هایی برای مادرانی که دارای فرزند شیرخوار و کوچک هستند بسیار ضروری است و شرکت بهره‌برداری مترو تهران در این زمینه پیشتاز و پیشرو بوده است.

    وی با اشاره به اینکه اکنون 102 ایستگاه مترو در تهران در حال خدمات‌رسانی به مسافران است افزود: درصددیم با افزایش اتاق‌های کودک و مادر به تردد شهروندان در مترو کمک و از تبعات مثبت آن مانند کاهش آلودگی هوای تهران و تردد کمتر خودروهای سواری در سطح شهر بهره‌مند شویم.

    در ادامه این مراسم نیز نماینده مجلس شورای اسلامی با مثبت خواندن اقدام شرکت بهره‌برداری مترو درزمینهٔ احداث اتاق‌های مختص کودک و مادر گفت:در این اتاق‌ها امکانات بهداشتی گوناگونی برای مادران دارای فرزند شیرخوار وجود دارد و این فعالیت‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی در فرزند آوری مادران جوان به‌خصوص زنان شاغل داشته باشد.

    مافی افزود: ضرورت دارد تا در شهرهای بزرگ مانند تهران با داشتن جمعیت فراوان و نیاز هر روزه تردد در سطح شهر، اقدامات رفاهی صورت گیرد تا تردد هرروزه مسافران به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر مانند مادران و کودکان در ناوگان حمل و نقل عمومی آسان شود.

    به گفته این نماینده مجلس هرچه امکانات رفاهی بیشتری در راستای فرهنگ فرزند آوری به زنان جامعه ارائه شود، انگیزه آنان برای افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده بیشتر می شود و شرکت بهره برداری مترو تهران در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد.

    براساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، اتاق مادر و کودک ایستگاه تهرانپارس هفتمین اتاقی است که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران به بهره برداری رسید و پیش از آن ایستگاه‌های امام خمینی(ره)، صادقیه، بهارستان، پایانه جنوب، تئاتر شهر و عبدل‌آباد صاحب اتاق کودک و مادر شده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو