فونیکسریمکسبهتام

در آیین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه مترو سهروردی مطرح شد؛

بهره برداری ماهانه یک ایستگاه مترو تا پایان سال۹۵

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: تا اوایل سال۹۶ بیش از ۳۰۰کیلومتر مترو بهره برداری و ۲۰ ناوگان قطار به مترو اضافه خواهد شد.

بهره برداری ماهانه یک ایستگاه مترو تا پایان سال۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه مترو سهروردی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری از یک صد و سومین ایستگاه مترو هستیم که احداث آن در منطقه تجاری و مسکونی و باجمعیت زیاد بوده است که نیازمند راه اندازی این چنین ایستگاه و حمل و نقل عمومی مثل مترو است.

    وی افزود: ایستگاه مترو سهروردی 14هزار متر مربع زیربنا دارد که در سخت ترین شرایط و با وجود آب های زیرزمینی و سنگ احداث شد و با نظارت و کنترل دقیق پروژه از بروز فاجعه انسانی جلوگیری به عمل آمد.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت:ما پیش بینی می کنیم که از امروز بیش از 30 هزار نفر به تعداد مسافران مترو اضافه شود.

    درویش در ادامه تصریح کرد:در سال94، حدود 79 کیلومتر مترو راه اندازی کردیم که تقریبا 35 کیلومتر از آن  تونل بود و امروز 207کیلومتر مترو داریم.

    وی افزود: تا اوایل سال 96، صاحب 100 کیلومتر مترو خواهیم شد که مترو تهران به بیش از 300 کیلومتر خواهد رسید و حدود 20 ناوگان قطار هم به ناوگان حمل و نقل مترو اضافه می شود.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: در هیچ شهری از دنیا تا به حال دیده نشده است که مترو 30 الی 40 کیلومت در کمترین زمان ممکن ساخته شود اما امروز ما توانستیم100 کیلومتر از آن را بسازیم که اندازه طول عمر 20 سال گذشته مترو است.

    درویش در ادامه تصریح کرد: این کار یعنی هزینه 12 هزار میلیارد تومانی که به این منظور از اوایل سال ماهانه حداقل 200 میلیارد تومان هزینه را برای اجرای این پروژه عظیم داشتیم.

    وی با تأکید براینکه در سال 94 حدود 40 میلیارد هزینه شده است، افزود: تأمین 12 هزار میلیارد دلار برای شهرداری کار بسیار دشوار است که طبق قانون باید 50 درصد هزینه ها را شهرداری پرداخت کند.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت:با راه اندازی خطوط مترو قرار است 9میلیون مسافر در تهران روزانه جابه جا شوند و چه کاری مهم تر از این است  و اولویت دارد بر این اساس ما از دولت و مجلس انتظار داریم تا با استفاده از فاینانس، صندوق توسعه، فروش اوراق مشارکت و استفاده از پول های بلوکه شده در آن طرف آب ها از مترو حمایت کنند چرا که امکان جابه جایی9میلیون مسافر را فراهم می کند.

    درویش در ادامه تصریح کرد: در اوایل سال96 بیش از 2 برابر مسافر فعلی و نزدیک به 7 تا 8 میلیون نفر در مترو جابه جا خواهند شد.

    وی در ادامه افزود: اگر دولت و مجلس حمایت کنند تا پایان مدیریت شهری در این دوره 100کیلومتر مترو بهره برداری می شود .

    مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بر این است تا پایان سال95 ماهی یک ایستگاه به چز این 100کیلومتر بهره برداری شود و راه اندازی این ایستگاه بیش از 130میلیارد تومان هزینه را در بر داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو