فونیکسریمکسبهتام

لادا به جنگ رکود در بازار روسیه می رود

عصر خودرو- بازار خودروی روسیه پس از اعمال تحریم های غرب علیه اقتصاد این کشور با رکود شدیدی مواجه شده و ظرفیت تولید خودروسازان روسی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. درحالی که طی ماه های اخیر بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه خودرو در روسیه، خودروسازان خارجی و در صدر همه آنان شرکت رنو – نیسان را مقصر اصلی رکود حاکم بر بازار خودروی این کشور معرفی می کردند، شرکت خودروسازای لادا به عنوان پرفروش ترین برند خودروسازی در روسیه اقدام به معرفی محصولاتی جدید و مدرن با طراحی ظاهری غربی به بازار کرده است.

لادا به جنگ رکود در بازار روسیه می رود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فرصت امروز، در این راستا و درحالی که بازار خودرو در روسیه در رکود عمیقی قرار دارد، معرفی خودروهای جدید لادا به بازار سبب اقبال مشتریان به خرید مدل های جدید این شرکت شده و زمینه را برای رشد فروش خودرو در بازار این کشور فراهم کرده است. گفتنی است پس از اقدام اخیر شرکت لادا به معرفی مدل های جدید خود، میزان فروش سالانه این خودروساز روسی به 4 درصد رسیده که این میزان به معنای تولید و عرضه 21 هزار و 754 دستگاه خودرو توسط این شرکت و در ماه جولای سال جاری میلادی است. براساس اطلاعیه رسمی منتشر شده توسط انجمن کسب و کار اروپا در مسکو، میزان فروش لادا در شرایطی تحقق می یابد که میزان کلی فروش بازار خودروی روسیه در ماه جولای کاهشی 17 درصدی را تجربه کرده و به 109 هزار و 410 دستگاه خودرو رسیده است.

    انقلاب صورت گرفته در زمینه طراحی خودروهای لادا با عرضه دو مدل «Vesta» که یک سدان متوسط خانوادگی است و خودروی« XRay » که یک کراس اوور کوچک شهری محسوب می شود آغاز شده و استقبال مشتریان از رویکرد جدید شرکت لادا بیانگر موفقیت این خودروساز روس در زمینه تولید محصولاتی است که قابلیت رقابت با خودروسازان اروپایی را دارند. لازم به ذکر است دو مدل جدید عرضه شده از سوی لادا به بازار با استفاده از پلتفرم « BO » شرکت رنو – نیسان ساخته شده که یک پلتفرم اقتصادی بوده و از آن در فرآیند ساخت برخی مدل های تولید شده توسط شرکت داچیا نیز استفاده شده است. شراکت AutoVaz به عنوان مالک شرکت خودروسازی لادا با رنو – نیسان باعث شده است تا این خودروساز روسی بتواند از پلتفرم های خودروساز فرانسوی برای طراحی و تولید مدل های جدید به بازار استفاده کند. این در حالی است که پیش از این روس ها رنو – نیسان و مدیر اجرایی پیشین آن را عامل اصلی ایجاد رکود در بازار خودروی روسیه معرفی کرده بودند.

    در ارتباط با معرفی دو مدل جدید توسط لادا به بازار و استقبال مشتریان از آنها، خودروهای «Vesta» و «X Ray» به ترتیب با فروش 5 هزار و 198 و یک هزار و 772 دستگاه در رتبه های چهارم و هفدهم خودروهای پرفروش در بازار خودروی روسیه قرار گرفته اند. شرکت لادا پس از استقبال بازار از محصولات جدید این شرکت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که میزان تقاضا برای دو خودروی جدید این شرکت، از پیش بینی های صورت گرفته بیشتر بوده است.

    فرآیند فروش خودروی سدان«Vesta» از ماه سپتامبر سال جاری آغاز شده و در ماه جولای 28 هزار و 92 دستگاه از این خودرو در بازار روسیه به فروش رسید. از سوی دیگر خودروی « X Ray » در ماه فوریه به بازار عرضه شده و در هفت ماه نخست پس از معرفی آن به بازار، 9 هزار و 814 دستگاه از آن در بازار به فروش رسیده است.

    تأثیر منفی موفقیت لادا بر برندهای خارجی

    بسیاری از برندهای اروپایی فعال در بازار خودروی روسیه از رکود شدیدی که اقتصاد و صنعت خودروی این کشور را در بر گرفته است متضرر شده اند. شرکت کره ای کیاموتورز که عنوان دومین برند پرفروش بازار روسیه را بعد از لادا در اختیار دارد شاهد سقوط 11 درصدی محصولات خود در ماه جولای سال جاری بوده است. این در حالی است که شرکت های هیوندای، و رنو به عنوان سومین و چهارمین برندهای پرفروش بازار روسیه به ترتیب با کاهش 12 و 8 درصدی فروش محصولات خود در این ماه روبه رو شده اند.

    در همین چارچوب و در میان سایر برندهای فعال در بازار خودروی روسیه، شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد که میزان فروش محصولات این شرکت کاهشی 7 درصدی را تجربه کرده و فروش غول خودروسازی آلمان فولکس واگن در این کشور نیز به میزان 2 درصد کاهش یافته است. این درحالی است که شرکت اشکودا که زیرمجموعه فولکس واگن محسوب می شود شاهد رشد 12 درصدی فروش خودروهای خود در بازار روسیه بوده است.

    با وجود رشد اخیر فروش خودرو در روسیه و خروج تدریجی بازار خودروی این کشور از رکود، میزان فروش کلی خودرو با 14 درصد کاهش در هفت ماه نخست سال 2016 میلادی به 781 هزار و 605 دستگاه رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو