فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مسافربری البرز خبر داد:

راه‌اندازی سامانه‌ جدید کنترل هوشمند تخلفات رانندگی در البرز

عصر خودرو - مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری استان البرز از راه‌اندازی سامانه‌ جدید کنترل هوشمند تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان البرز خبر داد.

راه‌اندازی سامانه‌ جدید کنترل هوشمند تخلفات رانندگی در البرز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سید یعقوب میرکتولی اظهار کرد: سامانه های جدید کنترل هوشمند تخلف های رانندگی  با قابلیت ثبت انواع تخلفات اعم از سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، عبور و مرور وسایل نقلیه از باند غیر مجاز و غیره در جاده های استان نصب و راه اندازی شد.

    وی در ادامه گفت: به منظور بهره گیری از امکانات نوین حمل نقل هوشمند در راستای افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی، نصب دوربین های جدید کنترل تخلفات رانندگی در جاده های استان البرز که از اسفند سال گذشته آغازشده بود به بهره برداری رسید.

    وی با بیان اینکه تعداد 19 دستگاه دوربین ثبت تخلفات هوشمند آزادراه تهران - کرج- قزوین نصب شده است، افزود: نسل جدید سامانه های کنترل هوشمند عبور و مرور جاده ای قابلیت ثبت انواع تخلفات رانندگی اعم از سرعت، سبقت غیر مجاز، عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی و رهگیری و ثبت همزمان تخلفات 32 خودرو در حال حرکت را به طور مجزا در یک محل دارا هستند.

    میرکتولی تاکید کرد: همه سامانه های نصب شده، به صورت زنجیره ای عمل کرده و تخلفات ثبت شده در این سامانه ها به صورت آنلاین به مرکز اجرائیات پلیس راه ارسال و ضمن صدور برگ جرائم، در پرونده متخلفان درج شده و در صورت ثبت تلفن همراه مالک خودرو در سیستم پلیس راهور، از طریق ارسال یک پیام کوتاه به مالک خودرو اطلاع رسانی می شود.

    وی گفت: در ادامه این روند مکانیابی برای نصب این سامانه ها در محور کرج - چالوس و ماهدشت - اشتهارد نیز انجام شده است و امید است در آینده این محورها هم مجهز به این سیستم ها شوند و با رعایت بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم، ایمنی تردد در جاده ها افزایش یابد.

      

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو