فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

دولت ۱۲۰۶ واگن وعده داده را به خطوط مترو تزریق کند

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: مترو ۱۰ میلیون نفری در پایتخت دور از ذهن نیست و انتظار می‌رود دولت به وعده تأمین ۱۲۰۴ واگن عمل کند.

دولت ۱۲۰۶ واگن وعده داده را به خطوط مترو تزریق کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مازیار حسینی در مراسم افتتاحیه ایستگاه مترو شهید قدوسی که صد و چهارمین ایستگاه مترو است، اظهار داشت: مومنین در گروه‌های مختلفی قرار دارند که علم جهاد را در دست می‌گیرند و جان و آبروی خود را در طبق اخلاص برای خدمت به خلق خدا قرار می‌دهند.

    وی افزود: نمونه بارز مدیریت جهادی در مجموعه مدیریت شهری و شهرداری است که شهرداری بسیجی، قوی، مخلص و متعهد در این مجموعه انجام وظیفه می‌کند.

    وی بیان داشت: 20 هزار نفر از مجاهدین نیز در زیر زمین جان خود را کف دست قرار داده‌اند و به مجاهدت می‌پردازند.

    حسینی بیان داشت: با توجه به مجاهدت‌هایی که صورت گرفته است به هر میزان که اقدامات بزرگ‌تر باشد، مردم قدردان خدمتگزاران خود خواهند بود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خدا را شکر فرمانده جهادی ما به همان اندازه که به بی‌اخلاقی‌ها افزوده می‌شود به عزم شهردار نیز برای خدمتگزاری نیز افزوده می‌شود.

    حسینی بیان داشت:‌ شهردار تهران به جای ورود به حواشی خود را ملزم به خدمت می‌کند و در سنگر تلاش و مجاهدت قرار دارد.

    وی گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری امسال به نام اقدام و عمل نامگذاری شده است و باید کارآمدی دین را در اداره حکومت در این نظام به نمایش بگذاریم.

    وی با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته اتفاقات بزرگی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران افتاده است، گفت: سیر تحولات را می‌توان در این مدت به خوبی تصور کرد ما در گذشته بزرگراه امام علی (ع) نداشته‌ایم در صورتی که طرح این بزرگراه برای 40 سال پیش بوده است. دریاچه خلیج فارس ایجاد نشده بود در صورتی که طراحی آن برای قبل از انقلاب بوده است و بیشتر شبیه یک رؤیا بود که وقتی تبدیل به واقعیت شد عده‌ای از زاویه دیگر مانند داشتن پشه و قورباغه در این دریاچه پرداختند.

    وی افزود: دریاچه خلیج فارس به نوعی ساخته شده است که مقصد و مبدأ 72 گونه پرنده بومی و  غیربومی است که این موضوع نشان‌دهنده تأثیرات مثبت زیست‌محیطی دریاچه خلیج فارس می‌باشد.

    حسینی ادامه داد: ما در گذشته بزرگراه آزادگان، یادگار امام، پردیس سینمای آزادی، نمایشگاه شهر آفتاب، ده‌ها خانه تئاتر را نداشته‌ایم و در چند سال اخیر این مجموعه‌ها شکل گرفته است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: در گذشته 170 تقاطع داشته‌ایم که هم اکنون 185 پل و تقاطع به آنها اضافه شده است.

    حسینی بیان داشت: 304 کیلومتر بزرگراه پایتخت به 540 کیلومتر رسیده است. خطوط بی‌آرتی از صفر به 160 کیلومتر رسیده است.

    وی بیان داشت: در خطوط مترو سه خط داشته‌ایم که در مجموع 89 کیلومتر می‌شد ولی امروز 107 کیلومتر مترو با 104 ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ما هنوز در بعضی از شهرهای بزرگ کشور یک خط 10 کیلومتری مترو نیز ساخته نشده است البته از این موضوع خوشحال نیستیم، بلکه اقداماتی که در تهران اتفاق افتاده است، با مجاهدت و از سوی شهرداری تهران بوده است.

    وی بیان داشت: خطوط مترو تهران در سال آینده به 7 خط و یک خط سریع‌السیر می‌رسد که در مجموع 266 کیلومتر ریل مسافری و 166 ایستگاه تحویل شهروندان داده خواهد شد.

    حسینی بیان داشت: یک میلیون و 600 هزار نفر با خط سه مترو جابه‌جا می‌شوند.

    وی بیان داشت: بر اساس تکالیفی که داشته‌ایم سازه‌های مترو برای یک قرن با توجه به رعایت کردن کیفیت و معماری اصیل ایرانی ساخته شده است.

    وی افزود: مترو 10 میلیون نفری در تهران دور از ذهن نیست و اگر دولت 1204 واگنی که وعده داده تأمین و به مترو تزریق کند، در فاصله رسیدن قطار نیز به ایستگاه کمتر می‌شود.

    وی یادآور شد: شرکت واگن‌سازی تهران کم نظیر در منطقه است و می‌تواند به هر میزان تمایل دولت واگن ساخته و تحویل بدهد و حتی می‌توانیم واگن به سایر کشورها نیز صادرات کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو