فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی مطرح کرد:

کاهش تصادفات نخستین اولویت پلیس راهور خراسان شمالی

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک نخستین اولویت پلیس راهور در استان طی امسال است.

کاهش تصادفات نخستین اولویت پلیس راهور خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ رحمان اسپیدکار  اظهار کرد: برای تحقق این اهداف، ارائه آموزش‌های فرهنگی و ترافیکی به اقشار مختلف جامعه نظیر دانش آموزان و دانشگاهیان، کارمندان ادارات و رانندگان با اعزام کارشناسان به محل حضور این افراد و آموزش چهره به چهره انجام می‌شود.

    اسپیدکارافزود: در این کلاس‌های آموزشی که برگزار می‌شود از تصاویر، فیلم‌ها و مستندات حقیقی استفاده می‌کنیم تا تأثیر مناسب‌تری برای رعایت قوانین توسط افراد داشته باشد.

    وی تصریح کرد: در تجزیه‌وتحلیل تصادفاتی که به وقوع پیوسته، نقاط حادثه‌خیز شهرها مشخص‌شده و با همکاری شهرداری‌های خراسان شمالی نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌شود و شورای همتا نیز به‌منظور رفع مشکلات بخش ترافیکی استان تلاش می‌کند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: پس از شناسایی و تحلیل نقاط حادثه‌خیز، تیم‌های ما به آن محل‌ها اعزام می‌شوند تا با تخلفاتی که انجام می‌شود به‌ویژه تخلفات حادثه‌ساز و موتورسواران برخورد کنند و تصادفات را کاهش دهند.

    وی به آمار تصادفات 6 ماهه امسال در محورهای درون‌شهری استان اشاره کرد و افزود: طی نیم سال نخست امسال تعداد تصادفات درون‌شهری 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش‌یافته است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: بیشتری علل تصادفات درون‌شهری خراسان شمالی با 36 درصد مربوط به عدم رعایت حق تقدم، 31 درصد عدم توجه به جلو و 10 درصد مربوط به عدم رعایت فاصله طولی بوده است.

    وی بابیان اینکه تعداد متوفیان سوانح رانندگی درون‌شهری نیز طی امسال با 10 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 18 نفر رسیده است گفت: راکبان و سرنشینان موتورسیکلت‌ها 55 درصد متوفیان سوانح را تشکیل می‌دهند.

    اسپیدکار تأکید کرد: موتورسیکلت وسیله‌ای نقلیه باقدرت مانور بالا اما دارای ایمنی بسیار پایین است بنابراین عدم رعایت مقررات و همچنین استفاده از کلاه ایمنی سبب شده آمار تلفات موتورسواران در استان بالا باشد.

    وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم عدم توجه و سخت‌گیری والدین برای استفاده جوانانشان از موتورسیکلت است به همین منظور گاها برای فرزند بدون گواهی‌نامه خودشان اقدام به تهیه موتورسیکلت می‌کنند که در آینده سبب بروز مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شود.

    این مقام انتظامی بیان داشت: معضل دیگری که با آن روبه‌رو هستیم تفکر نادرست بعضی افراد است که فکر می‌کنند قوانین راهنمایی و رانندگی شامل حال موتور و موتورسوار نمی‌شود این در حالی است که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای تمامی وسایط نقلیه موتور ی و غیر موتوری لازم‌الاجرا است.

    استفاده از رانندگان سرویس مدارس مجاز

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ازآنجایی‌که سال تحصیلی جدید آغازشده است، خانواده‌های دقت داشته باشند که از رانندگان سرویس صلاحیت‌دار، دارای مجوز و برچسب مجاز استفاده کنند.

    اسپیدکار عنوان کرد: خودروهایی که از آن‌ها برای سرویس‌دهی به دانش آموزان استفاده می‌شود خودروی عمومی به‌حساب می‌آیند، بنابراین رانندگان آن باید دارای گواهی‌نامه پایه دو یا یک باشند در غیر این صورت اجازه سرویس‌دهی به دانش آموزان را ندارند.

    وی همچنین به آمار خودروها و موتورسیکلت‌های توقیف‌شده در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: طی 6 ماهه امسال دو هزار و 437 خودرو در استان توقیف‌شده که نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش‌یافته است البته آمار موتورسیکلت‌های توقیف‌شده در استان نیز طی این مدت هشت هزار و 387 مورد بوده که کاهش پنج‌درصدی داشته است.

    اسپیدکار با اشاره به مدت‌زمانی که مالک باید طی آن نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کند، بیان داشت: خودروهای توقیف‌شده پس از یک سال و موتورسیکلت‌ها پس از 6 ماه از گذشت زمان توقیف و عدم مراجعه مالک برای ترخیص، به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تحویل داده می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو