فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان:

دامنه«الوند» توان تحمل ورود خودروهای آفرود و موتورسواران را ندارد

عصر خودرو- سخنگوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت: کوهستان «الوند» یک محیط‌زیست زنده و پایدار است و دامنه آن توان تحمل ورود خودروهای آفرود و موتورسواران را ندارد.

دامنه«الوند» توان تحمل ورود خودروهای آفرود و موتورسواران را ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، عباس چشمه قصابانی   با اشاره به موضوع ورود خودروهای آفرود و موتورسواران به کوهستان الوند اظهار داشت: کوهستان الوند یک محیط‌زیست زنده و پایدار است و طاقت بسیار کمی دارد و مانند کوهستان‌هایی که در شهرهای کویری قرار دارند و موجود زنده و پوشش گیاهی ندارند نیست و ورود خودروهای آفرود و موتورها آسیب بسیار جدی به پوشش گیاهی و حیات جانوران این منطقه وارد می کند.

    وی افزود: هیئت کوهنوردی برای جلوگیری از ورود افرود سواران به دامنه الوند قادر به انجام کاری نیست که با خاطیان برخورد کند و توان این کار را ندارد اما  باید قانون مشخصی در کشور در این زمینه وضع شود.

    کارشناس رشته کوهنوردی و سخنگوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان بابیان اینکه افرادی که با این وسایل نقلیه به کوهستان می‌آیند متوجه جنایتی که در حق نسل‌های آینده و طبیعت می‌کنند نیستند، گفت: نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود.

    چشمه قصابانی بابیان اینکه ما تا جایی که به حریم دیگران تعرض نکنیم و رفاه و آرامش دیگران را بر هم نزنیم می‌توانیم هر کاری انجام دهیم اما جایی که رفاه دیگران را بر هم می‌زنیم مسئول هستیم، گفت: کوهستان متعلق به موجودات زنده است و نباید با ورود خودرو به این محیط آسیب زد.

    وی با اشاره خسارات ورود وسایل نقلیه به کوهستان الوند بیان کرد: آلودگی صوتی کمترین آسیبی است که با ورود خودرو و موتور به طبیعت می‌زنیم.

    سخنگوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان عنوان کرد: سرریز روغن و یا سوخت این وسایل در طبیعت با مرگ گونه‌های جانوری و گیاهی همراه است و ورود این سوخت و روغن به آب‌های جاری مرگ طبیعت را رقم می زند.

    چشمه قصابانی با اشاره به اقدامات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان در این زمینه گفت: تنها کاری که از دست ما بر می‌آید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه بوده چراکه برخورد قانونی خارج از توان هیئت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو