فونیکسریمکسبهتام

فروش بلیت ارزان در لرستان به رغم افزایش نرخ حمل ونقل

عصر خودرو- خرم آباد - ایرنا - استفاده از ناوگان عمومی برای مسافرت طی سال های اخیر در کشور کاهش یافته است چرا که براساس یک آمار غیررسمی سالانه حدود ۷۰۰ هزار تا یک میلیون دستگاه وسیله نقلیه شخصی جدید در کشور تولید و روانه بازار می شود.

فروش بلیت ارزان در لرستان به رغم افزایش نرخ حمل ونقل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، گرچه وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از شاخص­های اصلی برای ارزیابی توسعه در هر کشور محسوب می­شود اما در این میان کیفیت نامناسب برخی خودروهای حمل و نقل عمومی مردم را به سمت استفاده از خودروهای شخصی سوق می­دهد.

    علاوه بر این کاهش اختیارات مسافر در زمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس باعث شده تا مردم بیشتر با وسایل شخصی مسافرت کنند زیرا که مسافر در حین سفر با خودرو شخصی می تواند با اختیارات خود تصمیم به توقف در اماکن مورد نظر بگیرد و در شهر مقصد نیز نگران جابه جایی های درون شهری نخواهد بود.
    در عین حال امنیت بیشتر وسایل نقلیه عمومی موجب شده تا استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی مشتریان خاص خود را داشته باشد.
    در استان لرستان برخی صاحبان شرکت های حمل ونقل عمومی برای جلب مشتری در زمانی که خبری از مسافران زیاد فصل تعطیلات نیست ارزان فروشی را در دستور کار خود قرار داده اند.

    **کاهش 16 درصدی استقبال مسافران از ناوگان عمومی
    معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان می گوید: با توجه به افزایش تعداد سواری های شخصی، هرساله میزان استقبال از ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش می یابد.
    مصطفی ملکی صادقی اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال 2 میلیون و 152 هزار و 349 نفر به وسیله ناوگان حمل ونقل عمومی لرستان جابه جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است.
    وی با بیان اینکه نرخ گذاری قیمت بلیت توسط انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل تعیین می شود، گفت: با توجه به افزایش استقبال مردم از سواری های شخصی، برخی شرکت های اتوبوسی برای جلوگیری از زیان بیشتر به ارزان فروشی بلیت روی آورده اند.
    وی افزود: این اقدام به عنوان مسکنی در کوتاه مدت تاثیرگذار است اما بدون شک در دراز مدت موجب انباشت زیان این شرکت ها خواهد شد.
    ملکی صادقی اضافه کرد: ارزان فروشی بلیت به منظور افزایش رقابت پذیری در برخی شهرهای استان از جمله کوهدشت انجام می شود که شرکت ها تلاش می کنند با استفاده از این روش علاوه بر کسب معروفیت در دراز مدت، مشتریان ثابت خود را به دست آورند.

    **ارزان فروشی بلیت و رقابت منفی
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز گفت: ارزان فروشی بلیت به منظور جلوگیری از بخشی از زیان ها، موجب ایجاد رقابت منفی می شود.
    علی زندی فر افزود: این امر به دلیل اینکه به نفع مسافر بوده، تخلف محسوب نمی شود اما تبعات منفی برای شرکت ها دارد.
    وی یکی از دلایل ارزان فروشی بلیت را کاهش مسافر عنوان کرد و گفت: شرکت ها برای این اقدام خود جلوگیری از تعطیلی شرکت ها و رکود سرمایه را دلیل اقدام خود عنوان می کنند.
    زندی فر تصریح کرد: در حال حاضر گزارش هایی مبنی بر ارزان فروشی بلیت در کوهدشت و پلدختر ارائه شده است.
    وی ادامه داد: نمی توان به این شرکت ها اجبار کرد ارزان فروشی بلیت را متوقف کنند اما در جلسه ای با حضور صاحبان شرکت های حمل و نقل با آنان در خصوص تبعات منفی این اقدام گفت وگو خواهد شد.
    وی گفت: هرساله 700 هزار تا یک میلیون دستگاه وسیله نقلیه وارد بازار می شود که این امر به طور متوسط موجب کاهش سفرهای عمومی از هفت تا 10درصد در سال شده که در این میان ارزان فروشی بلیط به عنوان راهکاری مورد توجه شرکت های مسافربری عمومی قرار گرفته است.

    ***آیین نامه جدید شرکت های حمل و نقل عمومی مسافربری به زودی اجرایی می شود
    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای کشور شهریورماه امسال در سفر به لرستان از اجرا شدن آیین نامه جدیدی خبر داد که به شرکت های مسافربری ابلاغ شده و در آینده نزدیک اجرایی می شود.
    داوود کشاورزیان گفته بود: بر این اساس همکاری اتوبوس ها با شرکت ها و شعبه های همنام در سراسر کشور الزامی شده و با ایجاد برند سازی، بر کیفیت خدمات افزوده می شود.
    وی اضافه کرد: در این راستا سرویس های مسافربری یا باید در چارچوب برندهای موجود و به صورت هماهنگ در سراسر کشور فعالیت کنند و یا درصورت توان، برند جدیدی را ایجاد کنند.
    کشاورزیان اظهار کرد: در این آیین نامه، هر سرویس حمل و نقل باید تنها با یک شرکت مشخص همکاری کند و از این پس همکاری وسایل نقلیه با چندین شرکت حمل و نقل قابل قبول نخواهد بود.
    وی با تاکید بر ضرورت اجرای این آیین نامه گفت: قانون جدید، بقای هیچ شرکتی را تضمین نمی کند مگر اینکه به روز شده و کیفیت خدمات آن افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو