فونیکسریمکسبهتام

با موافقت سازمان برنامه و بودجه و سازمان بهزیستی؛

بلیت سفرهای درون‌شهری و بین‌شهری برای معلولان نیم بها می‌شود

عصر خودرو- بر اساس درخواست سازمان بهزیستی کشور و موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه، بلیط سفرهای درون و بین‌شهری معلولان نیم‌بها می‌شود.

بلیت سفرهای درون‌شهری و بین‌شهری برای معلولان نیم بها می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با هدف مناسب‌سازی محیط، گشودن درهای جامعه به روی معلولان روز گذشته (سه شنبه)با حضور «محمد باقر نوبخت»، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و «وحید قبادی دانا»، رئیس سازمان بهزیستی برگزار شد که در آن علاوه بر مشکلات مربوط به مناسب‌سازی جامعه برای معلولان به موضوع نیم‌بها شدن قیمت بلیط سفرهای درون و بین شهری معلولان نیز پرداخته شد.

    رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست به اهمیت رسیدگی به مشکلات معلولان بر اساس آموزه‌های دینی و اخلاقی اشاره کرد و گفت: ما در سال‌های قبل جلسات متعددی با معلولان در سازمان برنامه و بودجه داشتیم. حاصل و نتیجه این جلسات تصویب 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان بود.

    «محمد باقر نوبخت» در پایان خاطرنشان کرد: با دو خواسته مطرح شده از سوی رییس سازمان بهزیستی کشور در راستای دسترس‌پذیر بودن و مناسب‌سازی برای معلولان موافقت می‌شود.

    رییس سازمان بهزیستی نیز در این نشست گفت: در راستای دسترس‌پذیری مناسب‌سازی برای افراد دارای معلولیت دو خواسته از رئیس سازمان برنامه و بودجه داریم. یکی افزایش مناسب‌سازی منزل و خودروی شخصی برای سال 1400 از 6 هزار به 12 هزار و دیگری در ارتباط با سفرهای درون شهری و بین شهری است که طبق قانون قیمت بلیط برای افراد دارای معلولیت باید به صورت نیم بها باشد.

    «وحید قبادی دانا» خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات دستگاه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل و به دلیل اینکه بودجه به آنها اختصاص داده نشده در این زمینه دچار مشکل هستیم. سازمان بهزیستی برای سفر درون شهری 50هزار نفر با سرانه 500 هزارتومان در سال و برای سفر بین شهری 15 هزار نفر با سرانه یک میلیون تومان در سال نیازمند تخصیص بودجه است.

    وی به بیان کمبودها و مشکلات معلولان و اهمیت مناسب‌سازی جامعه برای این قشر از جامعه پرداخت و اظهار داشت: با سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه، شاهد جهش خوب بودجه سازمان‌های حمایتی، از جمله «بهزیستی» و «کمیته امداد حضرت امام(ره)» بودیم. همچنین، جهش خوبی در بحث مستمری از سال 1392 تا سال 1399 صورت گرفت که باعث شد مستمری مددجویان بر اساس خانوار بین 8 تا 12 برابر افزایش پیدا کند.

    وی ضمن اشاره به اینکه بر اساس ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه میزان مستمری باید به میزان  20 درصد حداقل حقوق و دستمزد باشد گفت: با همراهی دولت، مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه امروز به طور میانگین شاهد 19 درصد حداقل حقوق و دستمزد هستیم که برای مستمری خانواده‌ها تعیین شده است.

    قبادی دانا ادامه داد: همچنین با دستور محمدباقر نوبخت تا پایان تیرماه افزایش 70 درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولین، سالمندان و بیماران روانی انجام خواهد شد.

    دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با ذکر اینکه در ایران بیش از یک میلیون و 550 هزار معلول وجود دارد، گفت: گرچه در دو سال اخیر شاهد افزایش حدود 7 تا 10 درصدی مناسب‌سازی بوده‌ایم و از 20 به 30 درصد رسیده است، اما  از نظر مناسب‌سازی 70 درصد دچار مشکل هستیم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم که کاهش آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو