فونیکسریمکسبهتام

واکنش معاون سازمان منطقه آزاد اروند به ممنوعیت ورود موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی

عصر خودرو- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با واکنش به بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران و ممنوعیت ورود موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی، گفت:ملاک عمل و تصمیم گیری در مناطق آزاد، مجموعه قوانین و مقررات اداره مناطق آزاد مصوب از سوی مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران است.

واکنش معاون سازمان منطقه آزاد اروند به ممنوعیت ورود موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،طی دو روز گذشته بخشنامه ای از سوی مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی منتشر شده است که بر اساس آن، ورود خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی ممنوع شده است.
    این بخشنامه خطاب به گمرکات مناطق آزاد ارس، اروند، انزلی، ماکو، چابهار، قشم و کیش نوشته شده است.
    در این بخشنامه آمده است:به توجه به مصوبات هیات محترم وزیران در خصوص تردد خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد، نظر به اینکه تردد خودروهای مزبور صرفا در شعاع مصوب هر منطقه مقدور بوده و ورود موقت این خودروها نیز به سرذزمین اصلی امکانپذیر نمی باشد، لذا بدینوسیله ضمن کان لم یکن کردن مفاد دستورالعمل های شماره
    92/248789 مورخ هجدهم اسفندماه 1392 و شماره 253246/92 مورخ بیست و چهارم اسفندماه 1392، مقتضی است به مسئولان ذیربط اعلام شود از پذیرش هرگونه درخواست ورود خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند.
    محمدرضا معتمدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز شامگاه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در واکنش به این بخشنامه گفت:ملاک این سازمان، نص قانون مناطق آزاد است و در این خصوص، مجموعه قوانین و مقررات مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی برای ما ملاک است.
    وی با بیان اینکه این بخشنامه تاکنون به سازمان منطقه آزاد اروند ابلاغ نشده، گفت:این سازمان، تنها نص قانون نحوه اداره مناطق آزاد را مد نظر قرار می دهد.
    معتمدی با تاکید بر اینکه شهروندان دارای خودروی پلاک اروند نگران نباشند، افزود:دبیر شورای عالی مناطق آزاد، استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص پیگیری های لازم را انجام می دهند.
    به گزارش ایرنا حدود 30 هزار دستگاه خودروی دارای پلاک منطقه آزاد اروند در استان خوزستان تردد می کند.
    بر اساس قوانین نحوه اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ماده 16 این قانون، وسیله ی نقلیه ای که در مناطق آزاد شماره شده پس از دریافت تشریفات گمرکی به مدت مربوط به ورود اتومبیل های خارجی، مجوز تردد موقت سایر نقاط کشور دریافت می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو