فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای:

۷۰۰ دوربین کنترل سرعت در محورهای شریانی نصب می شود

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای می گوید، برای ارتقای ایمنی در راه های کشور تا پایان سال جاری ۶۰۰ تا ۷۰۰ دوربین کنترل سرعت در محورهای شریانی کشور نصب می شود.

۷۰۰ دوربین کنترل سرعت در محورهای شریانی نصب می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، داود کشاورزیان افزود: هم اکنون بیش از 600 دوربین کنترل سرعت در محورهای شریانی کشور نصب شده و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای درصدد است برای کاهش حوادث رانندگی در راه های کشور تمام محورهای شریانی را به دوربین های کنترل سرعت مجهز کند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وظایف سازمان راهداری در راه های کشور، انجام خط کشی، نصب علایم و ترمیم تابلوهای راهنمایی و رانندگی، اصلاح شانه راه ها، اصلاح شیب جاده ها، رفع نقاط حادثه خیز، انجام روکش آسفالت راه ها و نصب سیستم های هوشمند از جمله دوربین های کنترل سرعت و سیستم سپهتن ( سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) را از مهمترین وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نگهداری راه ها عنوان کرد.
    کشاورزیان در ادامه یادآور شد: سپهتن و یا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان سامانه ای به منظور نظارت و کنترل بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای طراحی و هم اکنون در بسیاری از اتوبوس های مسافری نصب شده و تمام رفتار رانندگان را در زمان رانندگی در راه های کشور کنترل می کند.
    رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ارتقای بهره وری حمل و نقل عمومی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش ایمنی و ارتقای سطح کنترل و پایش لحظه ای عملکرد ناوگان در راه های کشور را از اهداف اصلی استفاده از سیستم هوشمند سپهتن نام برد.
    به گفته وی، سامانه سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای است و دوربین آن در درون خودرو نصب می شود و از طریق سیم کارت GFM, GPRS به طور مداوم اطلاعات مربوط به سرعت خودرو، ساعت کارکرد راننده و مشخصات گواهینامه راننده را از داخل اتوبوس به مراکز پلیس راهور ناجا ارسال می کند.
    کشاورزیان افزود: این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن اتوبوس های مسافربری بین شهری به پاسگاه های پلیس راه نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه و رفتار راننده را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.
     وجود بیش از 450 هزار دستگاه ناوگان فعال مسافری و باری جاده ای و بیش از 600 هزار نفر راننده حرفه ای فعال در این حوزه و همچنین جابجایی سالیانه 500 میلیون تن کالا و 300 میلیون نفر مسافر، استفاده از سیستم های هوشمند به خصوص سامانه سپهتن را در محورهای شریانی کشور ضروری کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو