فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران:

افزایش هزینه تردد خودروهای شخصی در معابر پایتخت بررسی می شود

عصر خودرو- رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع افزایش هزینه تردد خودروهای شخصی در سطح معابر پایتخت به عنوان یک طرح پیشنهادی در شهرداری و شورا درحال بررسی است.

افزایش هزینه تردد خودروهای شخصی در معابر پایتخت بررسی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، « محمدعلی نجفی شهردار تهران، توسعه حمل و نقل عمومی به صورت شبکه ای و گران کردن هزینه استفاده از خودروی شخصی را از جمله راهکارهای موثر برای حل معضل ترافیک پایتخت عنوان کرده است.
    به گفته وی، در کلانشهرهای دنیا استفاده از بزرگراه ها به ویژه در ساعات پرترافیک همراه با هزینه است که این موضوع در تهران پیش بینی نشده است».
    محمد علیخانی  با اشاره به نظر مساعد شورای شهر و شهرداری تهران برای تهیه و اجرای این طرح افزود: این موضوع در بخش های کارشناسی شهرداری و کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران برای تصمیم گیری در حال بررسی فنی و کارشناسی است.
    وی اظهار کرد: همچنین اخذ عوارض برای تردد در معابر بزرگراهی شهر تهران نیز از دیگر طرح های پیشنهادی در دست بررسی شورای شهر است.
    علیخانی افزود: در قالب این طرح، هزینه و عوارض پرداختی تردد خودروهایی که به دلیل نداشتن کیفیت فنی مناسب ایجاد آلودگی می کنند، بیشتر خواهد شد.
    به گفته رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، دراین طرح پیشنهادی، مدل و سال ساخت خودرو ملاک عمل نیست و کیفیت فنی و میزان آلایندگی خودرو ملاک اصلی برای تعیین عوارض و هزینه های پرداختی برای تردد در سطح شهر است.
    وی درخصوص اخذ عوارض تردد در معابر بزرگراهی شهر تهران نیز گفت: تردد خودروها در کشورهای توسعه یافته به صورت هوشمند کنترل می شود به نحوی که برای تردد خودروها در ساعات اوج ترافیک، عوارض خاصی تعیین شده است.
    علیخانی اظهار کرد: به عنوان مثال، باید عوارض مشخصی برای تردد خودروهای شخصی در بزرگراه شهید همت در محدوده زمانی 6:30 تا 10 صبح و 14 تا 18 تعیین شود.
    وی تصریح کرد: این اقدام علاوه بر اینکه موجب کاهش سفرهای غیرضروری شهروندان با توجه به افزایش هزینه ها می شود، زمینه توسعه و استفاده بیشتر شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز فراهم خواهد کرد.
    به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، درهمین ارتباط باید ناوگان حمل و نقل تردد وسایل حمل و نقل عمومی توسعه یافته و هزینه استفاده از آن نیز مقرون به صرفه باشد.
    علیخانی تصریح کرد: برای این منظور، تردد بیش از یکبار خودروهای شخصی از معابر بزرگراهی در محدوده زمانی تعیین شده، مستلزم پرداخت عوارض و هزینه بیشتری خواهد شد.
    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: البته اجرای این طرح ها، مستلزم ارائه به شورا، انجام کار کارشناسی برای بررسی و تصویب است.
    علیخانی افزود: در حال حاضر این موضوعات به عنوان یکی از راهکراهای ا فزایش درآمدهای پایدار شهری و همچنین کاهش بار ترافیک، آلودگی هوا و خدمت رسانی بهینه به شهروندان، توسط کارشناسان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران درحال بررسی است.
    به گزارش ایرنا، شهردار تهران در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به راهکاری شهرداری برای حل مشکل ترافیک پایتخت گفت که با توسعه حمل و نقل عمومی به صورت شبکه ای، کاستن از سفرهای کاری در شهر، گران کردن هزینه استفاده از خودروی شخصی و نگاه علمی به ترافیک می توان مشکلات ترافیک پایتخت را تا حد قابل قبول و موثری را حل کرد.
    محمدعلی نجفی درخصوص گران کردن هزینه استفاده از خودروی شخصی در تهران نیز افزود: در کلانشهرهای دنیا استفاده از بزرگراه ها همراه با هزینه است که این موضوع در تهران پیش بینی نشده است.
    وی با بیان اینکه در ساعات شلوغ شاهد حجم بالای ترافیک در بزرگراهها و معابر اصلی شهر هستیم، افزود: امیدواریم شورای شهر و مجلس از طرح شهرداری تهران برای افزایش هزینه استفاده از خودروی شخصی بویژه در ساعات پرترافیک، حمایت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو