فونیکسریمکسبهتام

معظمی مطرح کرد:

استفاده از فناوری‌های جدید برای کاهش مصرف انرژی فسیلی

عصر خودرو- رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: با استفاده از فناوری‌های جدید، سهم مصرف انرژی فسیلی کمتر می‌شود.

استفاده از فناوری‌های جدید برای کاهش مصرف انرژی فسیلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور معظمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در همایش تقدیر از برگزیدگان سومین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی با اشاره به ساختار ذهنی شکل گرفته همگان مبنی بر اینکه ما که در کشور ثروتمندی هستیم، اظهار‌ کرد : این تفکر اشتباه است و ما را به لحاظ بهره وری به پایین ترین سطح رسانده است.
    معظمی با تاکید بر اینکه باید بحث فرهنگ سازی را در عرصه رسانه و هنر جدی بگیریم، اظهار کرد : برای اصلاح در مسیر مصرف بهینه انرژی، راهی به جز پیگیری سیاست های قیمتی و غیرقیمتی نداریم و باید این مسیر را بدون تعارف جلو ببریم.

    وی ادامه داد: مجلس باید، هنگام بررسی بودجه مجموع سیاست های قیمتی و غیرقیمتی را در حوزه انرژی در نظر بگیرد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه با استفاده از فناوری‌های جدید، سهم مصرف انرژی فسیلی کمتر می‌شود، گفت: برآورد مراکز پژوهشی جهان نشان می‌دهد که مصرف انرژی فسیلی تا سال 2050 کاهش می باید، اما همچنان سهم نفت و گاز  بالا خواهد بود ، بنابراین باید به نقش فناوری جدید در حوزه انرژی بیشتر توجه کنیم.

    معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به قراردادهای امضاء شده در صنعت خودرو پس از برجام، افزود : یکی از این مشارکت ها، قرارداد ایدرو و رنو بود که سهم اصلی آن با خودروساز صاحب برند است که به همراه خود، تکنولوژی جدید را به همراه خواهد داشت.

    به گفته معظمی؛ در بخش انرژی هم باید چنین مشارکت هایی را داشته باشیم تا بتوانیم تا در مسیر مدیریت مصرف انرژی گام هایی برداریم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط