فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور استان همدان عنوان کرد:

اعلام محدودیت های ترافیکی چهارشنبه آخر سال در همدان

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور استان همدان محدودیت های ترافیکی چهارشنبه آخر سال را اعلام کرد و گفت: همدان سومین استان کشور در برخورد با تخلفات رانندگی است.

اعلام محدودیت های ترافیکی چهارشنبه آخر سال در همدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ علی فکری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پلیس راهور استان طرح ترافیکی ویژه ای را در شب چهارشنبه پایان سال به اجرا در خواهد آورد.

    وی بابیان اینکه از ساعت 19 تردد تمام وسایل نقلیه در طول بلوار ارم همدان ممنوع خواهد بود، گفت: از همین ساعت تردد وسایل نقلیه شخصی و عمومی از میدان پژوهش به سمت میدان قائم، تقاطع سعیدیه به سمت انتهای بلوار ارم، میدان بیمه به سمت بلوار استادان و میدان بیمه به سمت بلوار شهید مصیب مجیدی (دره مراد بیگ) ممنوع خواهد شد.

    فکری باتاکید براینکه کوچه ها و خیابان هایی که از بلوار بعثت همدان به سمت استادان منتهی می شود از ساعت 19 مسدود و محدودیت ترافیکی در آن ها اجرا خواهد شد، گفت: تردد موتورسیکلت در محدوده های ذکر شده ممنوع بوده و با متخلف برابر قانون برخورد و موتورسیکلت نیز توقیف خواهد شد.

    رئیس پلیس راهور استان همدان باتاکید براینکه با رانندگان وانت بار هایی که در قسمت بار خود مسافر حمل می کنند برخورد و با اعمال قانون از تردد آن ها جلوگیری به عمل می آید، ادامه داد: خودروهایی که مواد آتش زا همراه دارند و برای دیگران ایجاد مزاحمت می کنند، تا پایان تعطیلات نوروزی در توقیف پلیس قرار خواهد گرفت.

    وی از مردم خواست با پلیس در اجرای این طرح ترافیکی همکاری لازم را به عمل آورند و از تشدید برخورد با خودروهایی که در محل های ممنوعه توقف کنند خبر داد.

    فکری گفت: بر اساس ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در محل هایی که توقف وسایل نقلیه در آن ها به هر میزان موجب بروز خطر و کاهش ظرفیت و انسداد شود بنا به تشخیص راهنمایی و رانندگی، شهرداری ها موظفند با نصب تابلو توقف ممنوع، تابلو مکمل حمل با جرثقیل را نیز نصب کنند.

    وی افزود: در صورت توقف وسایل نقلیه در این مکان ها و یا امتناع راننده از حرکت، ماموران راهنمایی و رانندگی مکلفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ اقدام کنند.

    سرهنگ علی فکری ادامه داد: یکی از مکان هایی که بدون نصب تابلو حمل با جرثقیل می توان وسیله نقلیه را به پارکینگ منتقل کرد توقف وسایل نقلیه در پیاده رو ها است.

    وی اظهار داشت: پاکسازی ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی با توجه به حجم و تعداد این گونه وسایل از اولویت های اصلی این یگان در اجرای طرح تشدید با تخلفات شهر همدان است.

    وی همچنین اعلام کرد: در این طرح حقوق رانندگان نیز مد نظر است و در مواردی که مالک خودرو حین انتقال مراجعه کند، ماموران مکلفند وسیله نقلیه را با اعمال قانون تحویل مالک دهند و اگر در جریان انتقال به وسیله نقلیه آسیبی وارد شود پیمانکاران همکار با نیروی انتظامی در این طرح، مستلزم پرداخت خسارات هستند.

    رئیس پلیس راهور استان همدان از همه رانندگان درخواست کرد از توقف وسیله نقلیه خود در ایستگاه وسایل نقلیه عمومی، پیاده رو ها و حریم میادین و تقاطع ها و تابلوهای توقف به خصوص در روزهای منتهی به سال جدید و با توجه به افزایش حجم تردد به رینگ اول و هسته مرکزی جدا خود داری کرده و از پارکینگ های موجود در سطح شهر استفاده کنند.

    وی همچنین به وضعیت تصادفات در همدان اشاره کرد و از کاهش 10 درصدی تعداد تصادفات در معابر شهری همدان طی 11 ماه اخیر خبر داد و افزود: همدان جزو سومین استان در برخورد با تخلفات رانندگی در کشور شناخته شده است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان با اشاره به اینکه امسال 70 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که سال گذشته 74 نفر بود و آمار امسال 10 درصد کاهش داشته است، گفت:‌ امسال 2 هزار و 643 مورد تصادف جرحی گزارش شده که سال گذشته 2 هزار و 554 مورد بوده و این امار 3 درصد افزایش داشته است.

    وی با بیان اینکه امسال 36 عابر پیاده در اثر تصادف فوت کرده‌ اند، گفت:‌ 24 موتورسیکلت‌سوار، 10 راننده و سرنشین خودور امسال در اثر تصادف فوت کرده‌اند.

    فکری با اشاره به اینکه متاسفانه موتورسیکلت‌سواران فوت شده، قشر جوان بوده‌اند و بین 14 تا 40 سال سن داشته‌اند، افزود: 18 درصد تصادفات استان همدان در صحنه رخ داده که میانگین کشوری 50 درصد است.

    وی با بیان اینکه 76 درصد افراد در مراکز درمانی فوت کرده‌اند که میانگین کشوری این رقم 41 درصد است، گفت:‌ 5 درصد افراد حین انتقال فوت کرده‌اند که میانگین کشوری 6 درصد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط