فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

معرفی برترین خودروهای مفهومی خانه طراحی Italdesign

عصر خودرو- یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین مراکز طراحی خودرو بدون شک ایتالدیزان است که تا کنون محصولات شناخته شده و شگفت انگیزی را طراحی کرده است. این موسسه در سال ۱۹۶۸ توسط جیورجتو جیوجیارو تاسیس شده و مقر اصلی آن در مونکالیاری ایتالیا قرار گرفته است.

معرفی برترین خودروهای مفهومی خانه طراحی Italdesign
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در کنار محصولاتی که از طریق این موسسه به خطوط تولید دست یافته اند می توان خیل عظیمی از خودروهای فوق العاده را نیز یافت که هرگز رنگ کارخانه های تولید انبوه را به خود ندیده اند و تنها به تولید چند نسخه از آن ها بسنده شده است. در این مقاله به معرفی چند محصول مفهومی طراحی شده توسط این شرکت می پردازیم.

    (1972)  Maserati Boomerang 
    این خودرو نخستین بار در جریان نمایشگاه تورین معرفی شد که یک نسخه نمایشی بود و تنها برای نشان دادن ظاهر خودرو ساخته شده بود. این خودرو از طراحی فوق پیشرفته ای برخوردار است و به نسبت زمان خود، بسیار جلوتر به نظر می رسد.
    پیشرانه 4.7 لیتری این مدل توان تولید 310 اسب بخار قدرت را در کنار 460 نیوتن متر گشتاور به ارمغان می آورد که برای شکل دهی یک خودرو اسپرت سریع، بسیار مناسب به نظر می رسد. سرانجام این خودرو در سال 1972 با تغییرات فراوان و با نام تجاری Bora در نمایشگاه ژنو معرفی شد و به تولید رسید.

     

    (BMW Nazca C2 (1991
    این خودرو در جریان نمایشگاه توکیو سال 1992 رونمایی شد. Nazca C2 که به زیبایی روح و امضای ب‌ام‌و را در کالبدی اسپرت به نمایش می گذارد، فصلی جدید را در تاریخ این شرکت رقم زد. این خودرو به دو پیشرانه 5 و 5.7 لیتری مجهز شد و می توانست به سرعت هایی فراتر از 200 کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کند. بدنه خودرو عمدتا از شیشه و فیبرکربن ساخته شده و در نهایت تنها سه نسخه از آن به تولید رسیدند که ب‌ام‌و به ایتال‌دیزاین مجوز فروش این سه نسخه را داد.

     

    (Bugatti ID 90 (1990
    ID 90 یک بوگاتی دو سرنشین با موتور تعبیه شده در وسط است که طرح آن در سال 1990 توسط ایتال‌دیزان به بوگاتی ارایه شد. این خودرو بر اساس ترسیمات تکنیکی مهندسین بوگاتی طراحی شده و از این جهت با طرح های مفهومی دیگر تفاوت دارد. سقف این خودرو به شکل قوسی طراحی شده است تا مرز بین سدان های لوکس و خودروهای اسپرت را به خوبی به نمایش بگذارد. پیشرانه 12 سیلندر 3.5 لیتری این خودرو، سرعت هایی در حدود 280 کیلومتر را نیز فراهم کرده بود که همین، ID90 را به یکی از سریع ترین خودروهای زمان خود بدل کرد.

     

    (Lamborghini Cala (1995
    ایتالدیزان در سال 1995 ، مدل کالا را در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشت تا تصویری جدید از این برند خلق شود. این خودرو از ظاهری متفاوت به نسبت مدل‌های پیشین برخوردار بود و به نظر می رسد شالوده و خط سیر طراحی این برند تا کنون بوده باشد. کالا از یک پیشرانه 10 سیلندر 4 لیتری با توان تولید 400 اسب بخار قدرت بهره می برد و می تواند به سرعتی در حدود 300 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. هر چند تنها یک نسخه از این خودرو به تولید رسیده است اما می توان رانندگی با آن را، هرچند به‌صورت مجازی، در بازی Need For Speed II تجربه کرد.

     

    (Alfa Romeo Scighera (1997
    این آلفا محصول همکاری با شرکت ایتال‌دیزاین بوده و از فرمی آینده نگرانه و طراحی عجیبی برخوردار است. این خودرو از جنس آلومینیوم ساخته شده و شاسی و فریم ها نیز از ترکیب کامپوزیت آلومینیوم و فیبرکربن ساخته شده اند تا وزن آن تنها 1450 کیلوگرم برآورد شود. پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر این خودرو، از صفر تا صد را تنها در 3.8 ثانیه ممکن ساخته و هیجان یک رانندگی اسپرت را به راننده منتقل می کند. سیستم 4 چرخ متحرک نیز از آلفا 155 الهام گرفته شده بود و حتی یک کمپرسور نیز برای تامین قدرت مورد نیاز در دورهای پایین تعبیه شده بود.

    نویسنده: محمدرضا برخورداری 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو