فونیکسریمکسبهتام

اطلاعات جدید از لامبورگینی روئلتو ! +عکس

عصر خودرو- روئلتو به عنوان جانشین اونتادور مشهور در مارس ۲۰۲۳ معرفی شد. روئلتو به نام نوعی گاو نر اشاره دارد که سال های ۱۸۸۰ در اسپانیا وجود داشته و از این منظر با لوگوی کمپانی کاملا هماهنگی دارد.

اطلاعات جدید از لامبورگینی روئلتو ! +عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، لامبورگینی می گوید: روئلتو مجهز به شاسی یکپارچه فیبر-کربن است که در سنت آگاتا تولید شده است. این شاسی در مقایسه با اونتادور حدود 25 درصد مقاومت بالاتری دارد و 10 درصد نیز در مهندسی وزن موفق تر است.

اکنون تصاویر واقعی مدل 2024 این لامبو روی خط رسانه ها قرار دارد که در ادامه نگاهی به آن ها خواهیم داشت.

لامبورگینی روئلتو به قلب تپنده پلاگین هیبرید مجهز است. درباره جزئیات این سیستم هیبرید باید به حضور 3 موتور الکتریکی در همکاری با موتور بنزینی 6.5 لیتری 12 سیلندر اشاره کنیم. مجموع خروجی پیشرانه برابر با 1001 اسب بخار است اما اگر روئلتو فقط در حالت الکتریکی حرکت کند، میزان خروجی پیشرانه به 180 اسب بخار کاهش خواهد یافت.

موتورهای الکتریکی در چرخه تامین انرژی از یک باتری با ظرفیت 7.4 کیلووات ساعت استفاده می کنند که برای شارژ کامل آن به 30 دقیقه زمان نیاز است. برد حرکتی روئلتو در حالت الکتریکی خالص حدود 13 کیلومتر است.

روئلتو 2024 در بخش پیشرانه از ساختار هیبریدی متشکل از تپنده بنزینی 6.5 لیتری 12 سیلندر، دو موتور الکتریکی در محور جلو به علاوه یک موتور الکتریکی در محور عقب بهره می برد. خودرو حدودا به 2.4 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد.

سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد و بیشینه سرعت حدود 349 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

از نظر طراحی نیز که فقط می توان زیبایی مطلق را مشاهده کرد. البته همزمان رویکرد موفقی از علم ائروداینامیک را نیز شاهد هستیم که نیروی عمود بر سطح روئلتو را در مقایسه با اونتادور 66 درصد بهبود داده است. راننده نیز دید بهتری از جاده دارد. همچنین جانمایی اگزوزها و فرم بدنه در عقب خودرو، ائروداینامیک را بهبود داده است.

چرخ ها در محور جلو 20 اینچی و عقب 21 اینچی هستند.

فضای کابین را نیز جز بهترین های صنعت جهانی خودرو در نظر بگیرید. نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال اطلاعات کیلومتر و نمایشگر عمودی 8.4 اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی از جذابیت های فناورانه کابین هستند.

مقابل سرنشین جلو نیز یک نمایشگر 9.1 اینچی بسیار باریک قرار گرفته است.

در سیستم ترمز نیز از ساختار کربن سرامیک استفاده شده که دیسک چرخ های جلو 410 میلیمتری و عقب 390 میلیمتری است. به این فرمول هنری باید کالیپر 10 پیستونه در جلو و 4 پیستونه برای عقب را نیز اضافه کنید.

در بخش جعبه دنده از نمونه 8 سرعته دو کلاچه استفاده شده است.  وزن خودرو نیز 1772 کیلوگرم است.

قیمت لامبورگینی روئلتو 2024 از 608 هزار دلار در بازار آمریکا کلید می خورد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط