فونیکسریمکسبهتام

لانچیا بازمی‌گردد

عصر خودرو- لانچیا، خودروساز ایتالیایی، در هفته طراحی میلان از کانسپتی رونمایی کرد که چهره‌ مدل‌های ده سال آینده این کارخانه را نمایش می‌دهد. براساس این کانسپت که نامش Pu+ra HPE است، سه مدل جدید الکتریکی ساخته خواهد شد. لانچیا با این مدل‌ها قصد دارد پس از سال‌ها رخوت دوباره به بازار خودروهای لوکس برگردد.

لانچیا بازمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، لانچیا در سال 1906 میلادی توسط وینچنزو لانچیا برای ساخت خودرو‌های مسابقه تاسیس شد. این شرکت در دهه‌های بیست و سی میلادی به خاطر نوآوری‌هایش به شهرت رسید. لانچیا پس از جنگ جهانی دوم در کنار ساخت خودرو‌های اسپرت به ساخت خودرو‌های لوکس رو آورد. در دهه‌های هشتاد و نود، لانچیا دچار مشکلات مالی بود و در نهایت فیات کارخانه را خرید. با وجود ساخت مدل‌های موفقی مانند دلتا مشکلات مالی همچنان ادامه پیدا کرد و لانچیا ناگزیر شد از بازارهای جهانی خارج شود. لانچیا در حال حاضر با تولید یک مدل کوچک شهری تنها در ایتالیا فعالیت می‌کند.

    برنامه احیای لانچیا در سال 2021 و پس از شکل‌گیری گروه خودروسازی استلانتیس آغاز شد. لانچیا همراه با خودروسازانی نظیر پژو و آلفارومئو عضوی از استلانتیس است و می‌خواهد با استفاده از فناوری‌های این گروه و تاکید زیاد بر طراحی نوآورانه خودش را از رقیبان متمایز کند. به همین دلیل کانسپت Pu+ra برای لانچیا بسیار مهم است. نام این کانسپت از ترکیب حروف اول دو کلمه انگلیسی Pure به معنی ناب و Radical به معنی بنیان‌شکن شکل گرفته که فلسفه طراحان کارخانه را توصیف می‌کند. ظاهر خودرو ترکیبی از مدل‌های مشهور گذشته لانچیا مانند دلتا، استراتوس، اورلیا و فلامینیاست. این کانسپت به طور مستقیم به مدل خاصی اشاره ندارد، اما به گفته طراحانش گوشه‌هایی از سه مدل آینده کارخانه را در آن می‌توان دید.

    اولین مدلی که براساس این کانسپت به بازار عرضه می‌شود، یک شاسی‌بلند کوچک به نام اپسیلون است که از نظر فنی با پژو 2008 مشترک است و سال آینده به بازار می‌آید. مدل دوم یک سدان لوکس به نام گاماست که انتظار می‌رود از نظر فنی با پژو 408 مشترک باشد. گاما در سال 2026 به بازار خواهد آمد. سومین مدل لانچیا نسل جدیدی از هچ‌بک اسپرت دلتاست که در سال 2028 تولید خواهد شد. لانچیا اعلام کرده بعد از سال 2028 همه مدل‌هایش کاملا الکتریکی خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط