فونیکسریمکسبهتام

پلاک‌های غیربومی متوقف و به کمربندی هدایت می‌شوند

مردم آماده تغییر در سبک زندگی نیستند

عصر خودرو- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اختیار تعطیلی یا ادامه کار واحدهای صنفی با اصناف آنها است و چنانچه تمایل داشته باشند می‌توانند تعطیل کنند.

پلاک‌های غیربومی متوقف و به کمربندی هدایت می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  حبیب الله خجسته‌پور   اظهار کرد: تصمیم در خصوص تعطیلی‌ها و یا مسدود شدن راه‌ها با مسوولان کشوری و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

    وی با بیان اینکه در استان نیز ما همه تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع بیماری به کار می‌گیریم از استقرار اکیپ های هلال‌احمر و نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی هشت مرکز شهرستان این استان خبر داد و افزود: در مبادی ورودی شهرها خودروهای با پلاک غیربومی متوقف و به کمربندی هدایت می‌شوند و اگر به هر دلیلی نیز وارد شهرها شوند مشخصات آنها دریافت و بیه کارگروهی با مسوولیت علوم پزشکی استان داده می‌شود تا حضور آنها رصد شود. ضمن آنکه قبل از ورود نیز تست‌های ابتدایی و از جمله تب‌سنجی آنها انجام خواهد شد.

    قائم مقام ستاد مقابله با کرونای استان با اشاره به بازگشت ساعت کاری ادارات به روال عادی گفت: این تصمیم از سوی کارگروه و ستاد کشوری انجام شده است. در خصوص بخش خصوصی و واحدهای صنفی نیز اختیار تعطیلی و یا ادامه فعالیت آنها به اصناف‌شان واگذار شده است.

    خجسته‌پور با بیان اینکه قرار نیست که ما مانع کسب و کار دیگران شویم افزود: البته چنانچه یک صنف خاص بخواهند فعالیت خود را تعطیل یا محدود کنند ما در کارگروه استانی مراتب را بررسی و درخواست آنها را مصوب خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه توصیه اکید ما به همگان ماندن در خانه است خاطرنشان کرد: با وجود این به هیچ عنوان مانع از کسب و کار دیگران نخواهیم شد مگر اینکه شرایط متفاوتی بوجود آمده و دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان دبیر کارگروه به این نتیجه برسد که حضور یک صنف یک گروه سلامت افراد را به مخاطره بیاندازد.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با گلایه از صداوسیمای ملی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شبکه استانی صداوسیما همراهی بسیار خوبی دارد. البته متاسفانه برخی برنامه‌های صداوسیما ملی در تضاد با توصیه‌های کارشناسان در بحث فراخواندن مردم به ماندن در خانه است.

    وی با تقدیر از تلاش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود گفت: وجود این دو دانشگاه از ظرفیت های بسیار خوب و مغتنم در استان است.
    وی با بیان اینکه بیمارستان های مشخصی برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شده افزود: در مجموع بخش عمده ظرفیت این بیمارستان‌ها خالی است ومشکلی برای پذیرش بیماران احتمالی در شهرهای مختلف استان نداریم.
    خجسته‌پور به تقدیر از رسانه‌های فعال استان پرداخت و گفت: رسانه‌ها در آموزش عمومی مردم نقش مهمی دارند و در این شرایط باید بیش از گذشته پای کار بیایند.
    معاون استاندار سمنان بر ضرورت تغییر سبک زندگی در شرایط امروز تاکید کرد و گفت: با توجه به خطر فراگیرترشدن کروناویروس باید متناسب با شرایط امروز، در سبک زندگی‌مان تغییر ایجاد کنیم با این همه به نظر می‌رسد که متاسفانه مردم آمادگی لازم برای تغییر در سبک زندگی خود و تطابق با شرایط زمانی که متناسب با شیوع کروناویروس ایجاب شده را ندارند و از همین رو است که انتظار می‌رود رسانه‌ها توجه بیشتر به آموزش‌های عمومی داشته باشند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو